نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹

بتسدا: انتقادات طرفداران معرف کاری که می کنیم نیست

بتسدا می‌گوید اجازه نمی‌دهد شکایات و انتقادات طرفداران معرف بازی‌هایی باشد که آن‌ها ساخته و عرضه خواهند کرد.

پیت هینز، مدیر روابط عمومی و بازاریابی کمپانی بتسدا در مصاحبه اخیر خود گفته است که بتسدا نمی‌گذارد شکایات و انتقادات طرفداران معرف بازی‌هایی که می‌سازد و عرضه می‌کند باشد. هینز در ادامه گفت که از وضعیت بحرانی و انتقادی طرفداران کاملا مطلع است، اما نمی‌گذارد صدای مخالف به برنامه ناشر برای بازی‌هایی مثل اسکایریم، Fallout و Doom نفوذ کند. وی گفت:

ما از انتقادات مطلع هستیم، اما نمی‌گذاریم آن‌ها معرف کاری باشند که انجام می‌دهیم. در نهایت هم کارهایی را انجام می‌دهیم که معتقدیم برای بازی‌هایی که می‌سازیم بهترین هستند، به این دلیل که، راستش را بخواهیم، این همه چیزی است که می‌توانم کنترل کنم.

وی افزود:

نمایشگاه E3 چند سال پیش بود که به سراغ تاد هوارد، خالق اسکایریم رفتم و گفتم که همه می‌خواهند در مورد بازی The Elder Scrolls 6 از ما بپرسند. باید به من کمک کنی، باید به من کمک کنی که بروم و به آن‌ها مسیر استودیو و زمانی که The Elder Scrolls 6 عرضه می‌شود را بگوییم، تا بتوانم انتظارات را مدیریت کنم.

هنگامی که بتسدا اسکایریم را برای سوییچ رونمایی کرد، طرفداران تشنه رونمایی از بازی The Elder Scrolls 6 بودند یا وقتی که بازی Doom VFR رونمایی شد، همه انتظار Fallout 4 VR را داشتند، اما هینز تکلیف خودش با طرفداران را مشخص کرد و گفت که «تیم‌های توسعه وی وندینگ ماشین نیستند که شما سکه بیاندازید و نوشابه دریافت کنید و آن‌ها هم به ساز شما برقصند، آن‌ها می‌خواهند از خلاقیت خود استفاده کنند یا ایده جدید به کار ببرند یا کار متفاوتی انجام دهند و در یک الگوی مشابه گیر نکنند».

وی برای صحبت‌های خود یک مثال هم آورد و از عملکرد موفقیت آمیز استودیو گوریلا گیمز یاد کرد، استودیویی که از سری Killzone فاصله گرفت و با ساخت بازی Horizon Zero Dawn به موفقیت رسید. هینز در مورد این بازی می‌گوید:

فکر کنم بازی محبوب امسال من شود.

وی افزود:

معتقدم خیلی از سازندگان اینکار را انجام می‌دهند و راستش را بخواهید، اگر اشخاصی را در گوریلا گیمز نداشتیم که از Killzone دل بکنند، آن وقت خبری از بازی Horizon Zero Dawn هم نبود. اگر طرفداران می‌گفتند این چه چیزی است که ساخته‌اید؟ یا اگر گوریلا همان مسیری که معرفشان بود را ادامه می‌دادند، شما هرگز این بازی را نمی‌دید.

هینز سخنان خود را با جملات زیر خاتمه داد:

فکر کنم این موضوع برای بسیاری از استودیوها حاکم است نه؟ اگر ناتی داگ هم فقط بازی Uncharted تولید می‌کرد، آن وقت هرگز شاهد عرضه بازی The Last of Us نبودیم.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده