نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

جدا بودن فیلم مستقل جوکر از دنیای سینمایی دی سی تایید شد

کمپانی دی سی به تازگی اعلام کرد که فیلم مستقل و اختصاصی شخصیت جوکر جزو دنیای سینمایی دی سی نخواهد بود و این دو جدا از هم هستند.

صحبت‌های زیادی بر سر فیلم‌های اختصاصی جوکر که براساس گزارش‌ها قرار بود دو فیلم از آن ساخته شود صورت می‌گرفت و خیلی‌ها از جمله بازیگران اصلی خود فیلم‌ها یعنی جرد لتو و مارگو رابی را هم سردرگم کرده بود. یکی از این مسائلی که به طور جدی مشخص نبود، جدا بودن یا نبودن یکی از فیلم‌های اختصاصی و مستقل جوکر از دنیای سینمایی دی سی بود که اخبار ضد و نقیض بسیاری از آن منتشر می‌شد. حال امروز در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبری منتشر شده مبنی بر اینکه پروژه‌ جدید کمپانی دی سی یعنی فیلم مستقل شخصیت جوکر که داستان گذشته این شخصیت را روایت می‌کند و مراحل مختلف تولید و توسعه خود را طی می‌کند، به طور کلی از دنیای سینمایی دی‌سی و پیوستگی فیلم‌های آن جدا خواهد بود. لازم به ذکر است که این موضوع در چند ساعت اخیر به طور رسمی توسط کمپانی دی‌سی تایید شده است. تقریبا ماه گذشته خبری منتشر شد که کمپانی برادران وارنر و دی‌سی در حال بررسی و کار کردن روی پروژه‌ای هستند که قرار است داستان گذشته‌ی دلقک جرم و جنایت را بررسی کند و به سرگذشت جوکر بپردازد. بعد از آن اخبار مختلفی منتشر شد که این اثر نه‌تنها شامل نسخه‌ای از جوکر نیست که توسط جرد لتو در دنیای سینمایی ایفا شده بود، بلکه هیچ‌گونه ارتباطی با دنیای سینمایی دی‌سی و سری لایو اکشن‌های اقتباسی که به تازگی بر اساس کتاب‌های کامیک دی‌سی کامیکس ساخته می‌شوند هم نخواهد داشت.

علی رغم سردرگمی و ابهامی که به سبب اخبار اولیه در رابطه با این موضوع به وجود آمد، اما همین که مشخص شد فیلم جدید جوکر را بازیگری به غیر از جرد لتو که فعلا هویت آن مشخص نیست قرار است بازی کند به نظر می‌رسد که خیلی به دل طرفداران نشست. تا به این لحظه مشخص شده که کارگردان سه‌گانه فیلم خماری (The Hangover) و فیلم سگ‌های جنگی (War Dogs) یعنی تاد فیلیپس علاوه بر کارگردانی فیلم مستقل جوکر، دستیار نویسندگی فیلمنامه آن را هم را بر عهده خواهد داشت. از طرف دیگر هم مارتین اسکورسیزی به‌عنوان تهیه‌کننده در حال مذاکره با کمپانی است. همچنین خبرهایی در رابطه با بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی جوکر هم منتشر شده بود که لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مطرح سینما گزینه مورد علاقه دی‌سی برای این نقش است، ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد که تبدیل شدن این موضوع به واقعیت بسیار بعید است. آنطور که از ظاهر امر پیدا است، به نظر می‌رسد که تیم تولید این فیلم کار خود را از اوایل سال آینده آغاز می‌کند.

The Joker

در طی مصاحبه گسترده‌ای که گزارشگر سایت خبری Vulture در رابطه با آینده کمپانی برادران وارنر و همچنین فیلم جدید و مورد انتظار کمپانی دی‌سی با جف جانز صورت داد، به طور رسمی تایید شد که فیلم اختصاصی و مستقل شخصیت جوکر با فیلم‌های آینده و حال حاضر دنیای سینمایی دی‌سی ارتباط نخواهد داشت. در عوض، از آنجایی که این دو فیلم کاملا مستقل هستند و ارتباطی با دنیای سینمایی دی‌سی ندارند، به همین خاطر فرصت‌های بیشتر و جدیدتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند بدون دخالت هیچ‌کدام از قوانین دست و پا گیر و با استفاده از همین فرصت‌های جدید فیلم‌هایی اقتباسی، بر اساس کامیک‌های دی‌سی با سبکی جدید بسازند و اکران کنند. همچنین در این مصاحبه اعلام شد که عنوان رسمی این فیلم به زودی به طور رسمی منتشر خواهد شد.

این اطلاعات جدید اطمینان بیشتری نسبت به این پروژه به ما می‌دهد. بر اساس صحبت‌هایی که در این مصاحبه مطرح شد، به نظر می‌رسد که جف جانز و همکارانش در دو کمپانی دی‌سی و برادران وارنر برنامه مشخصی در رابطه با این دو فیلم اختصاصی جوکر دارند که کمک خیلی زیادی به اکران و انتشار آن خواهد کرد.

برنامه جدیدی که کمپانی دی سی و برادران وارنر برای خطوط جدید فیلم‌های خود دارند موقعیتی را به وجود می‌آورد که دی‌سی پیشگام حرکتی متفاوت از فرمول دنیای سینمایی مارول باشد

کمپانی دی‌سی ظاهرا پیش‌تر قصد داشته تا دوره ساخت پروژه‌هایش را برای رسیدن به موفقیتی مشابه به پروژه‌های دنیای سینمایی مارول تسریع ببخشد که با مخالفت‌ها و انتقادات زیادی روبه‌رو شد. اما حالا مثل اینکه با برنامه جدیدی که آنها برای آینده فیلم‌های خود در نظر گرفته‌اند قرار است چیزی خلاف این قضیه ثابت شود که خود یک اتفاق خوب است و یک چنین برنامه‌ای می‌تواند قدمی مثبت به سمت بهتر شدن برنامه‌های این کمپانی باشد. این برنامه جدید کمپانی دی‌سی و برادران وارنر موقعیتی را به وجود می‌آورد که دی‌سی پیشگام حرکتی متفاوت از فرمول دنیای سینمایی مارول باشد. همچنین از نظر طرفداران و از دیدگاه آنها این برنامه یک گام مثبت و خوب بوده و می‌تواند منجر به روی دادن اتفاقات جدید و تازه شود. این برنامه می‌تواند روشی تازه برای زنده نگه داشتن دنیای کتاب‌های کامیک و فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی باشد.

اینکه جف جانز و کمپانی برادران وارنر چه برنامه‌ای برای این فیلم اختصاصی جوکر دارند و چه نامی قرار است برای آن انتخاب کنند هنوز معلوم نیست و باید برای فهمیدن آن فعلا تا مدتی صبر کنیم. اما امیدواریم که آنها ما طرفداران را هم درک کنند و خیلی زودتر اخبار جدیدی از روند این فیلم و برنامه‌هایشان به ما ارائه دهند. همچنین امیدواریم که اگر قرار است این اثر همزمان با بقیه خطوط فیلم‌های دی‌سی پیش برود، داستان‌ها به گونه‌ای باشد که علاوه بر جذاب بودن و موفق بودن، باعث گیج شدن طرفداران و بینندگان نشود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده