نویسنده: علیرضا قاسمی
// یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲

پرفروش ترین بازی های هفته پلی استیشن 4 در ژاپن؛ صدرنشینی Dragon Quest III

لیست پر فروش ترین بازی‌های پلی استیشن 4 طی هفته گذشته در ژاپن منتشر شد و بازی Dragon Quest III توانست صدر جدول را از اختیار Undertale خارج کند. 

همانند هر هفته، بخش سرگرمی های تعاملی سونی لیست پرفروش‌‌ترین بازی‌های کنسول پلی استیشن 4 در پلی‌استیشن استور ژاپن را منتشر کرد. این‌بار شاهد صدرنشینی بازی Dragon Quest III: The Seeds of Salvation، که به تازگی دوباره انتشار یافته است، هستیم.

در زیر می‌توانید لیست پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 در ژاپن، در بازه‌ی زمانی ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور را مشاهده کنید:

رتبهنام بازی
۱Dragon Quest III
۲Undertale
۳Dragon Quest X: All-in-One Package
۴Dragon Quest II
۵Dragon Quest XI
۶Rainbow Six Siege
۷Minecraft: PlayStation 4 Edition
۸Yomawari: Midnight Shadows
۹Dragon Quest
۱۰Mega Man Legacy Collection
۱۱Hitman: The Complete First Season
۱۲Megadimension Neptunia VIIR
۱۳Crash Bandicoot N.Sane Trilogy
۱۴Mega Man Legacy Collection 2
۱۵Get Even
۱۶Sonic Mania
۱۷Summer Lesson: Hikari Miyamoto Seven Days Room
۱۸Horizon Zero Dawn
۱۹Titanfall 2 Ultimate Edition
۲۰Earth Defense Force 4.1: The Shadow of New Despair

به نظر می‌رسد بازی نقش‌آفرینی محبوب Undertale در حالی که صدر جدول را از دست داده است، با قدرت هرچه تمام‌تر به رتبه‌ی دوم چسبیده است. همچنین بازی Dragon Quest XI با یک پله سقوط، پس از هفته‌ها ثبات در جایگاه چهارم، سرانجام به رتبه‌ی پنجم تنزل یافت.

بازی‌های مجموعه‌ی Dragon Quest موفق شدند تا چهار جایگاه از پنج جایگاه برتر این لیست را به نام خود ثبت کنند. به این ترتیب، می‌توان به محبوبیت خوب این مجموعه بازی در ژاپن پی برد. 

بازی Yomawari: Midnight Shadows هم در واقع شروع خوبی داشت که امری معمول برای بازی‌های توسعه یافته توسط شرکت نیپون ایچی گیمز محسوب نمی‌شود. بازی Megadimension Neptunia VIIR هم نتوانست رتبه‌ای بهتر از جایگاه دوازدهم این لیست پیدا کند؛ فروش نسبتا ضعیفی که می‌توان علت آن‌ را استفاده‌ی کم از هدست‌های پلی استیشن VR در ژاپن دانست.

صحبت از آمار فروش بازی‌های دیجیتالی شد. جالب است بدانیم که در مجله‌ی ژاپنی فامیتسو که به صورت هفتگی منتشر می‌شود، اعلام شده است که بازی Dragon Quest XI توانسته در دو روز اول پس از انتشارش، ۱۱۳ هزار فروش دیجیتالی در کنسول پلی‌استیشن 4 ثبت کند؛ در حالی که در همین مدت زمان، تنها ۶۲ هزار نسخه برای کنسول 3DS به فروش رفته است. 

با احتساب ارقام منتشر شده توسط فامیتسو از عملکرد Dragon Quest XI در خرده‌فروشی‌ها، این بازی توانسته در ژاپن فروشی ۱ میلیون و ۱۹۳ هزار نسخه‌ای در کنسول نینتندو 3DS و ۱ میلیون و ۶۳ هزار نسخه‌ای در کنسول پلی‌استیشن 4، تنها در عرض دو روز ثبت کند. این در حالی است که این بازی در حال حاضر تنها در آسیا منتشر شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده