نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

در ابتدا قرار بود جرج میلر فیلم Justice League را کارگردانی کند

گویا در فیلمنامه اصلی Justice League، قرار بود دی‌سی داستان این فیلم را به‌صورت کلاسیک روایت کند و قهرمانان داستان را در مقابل هم قرار دهد؛ البته نه این تصمیم عملی شد و نه جرج میلر برای کارگردانی این فیلم انتخاب شد.

این طور که به نظر می‌رسد در ابتدا قرار بود کارگردانی فیلم ابر قهرمانی Justice League (لیگ عدالت) به جرج میلر سپرده شود، ولی در نهایت کمپانی دی‌سی تصمیم گرفت کارگردانی این فیلم را به زک اسنایدر بسپارد که پیش از این هنر خود را با کارگردانی فیلم نه چندان موفق Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت - ۲۰۱۶) نشان داده بود! فیلمی که قرار بود جرج میلر کارگردانی کند، Justice League Mortal (لیگ عدالت فانی) نام داشت. در نسخه‌ جرج میلر داستان فیلم اینگونه بود که دو قهرمان اصلی داستان در برابر هم قرار می‌گرفتند؛ سوپرمن و زن شگفت‌انگیز. لرد مکسول، شخصیت شرور داستان، کنترل ذهن سوپرمن را در دست می‌گیرد و وی را علیه نزدیک‌ترین دوستانش می‌شوراند. جی باروشل که قرار بود یکی از بازیگران آن فیلم باشد طی مصاحبه‌ای، جزئیات بیشتری از آن نسخه را فاش ساخت.      

Jay

جی باروشل که میهمان برنامه پادکست Happy Sad Confused بود، در مورد فیلم Justice League Mortal، نقش خود در آن فیلم و نیز داستان کلی آن صحبت کرد؛ وی قرار بود نقش آنتاگونیست داستان، یعنی لرد مکسول را ایفا کند. مهم‌ترین اتفاقی که قرار بود در نسخه ابتدایی فیلم Justice League شاهد آن باشیم، در مقابل هم قرار گرفتن و مبارزه دو شخصیت محبوب داستان‌های کمیکی، یعنی سوپرمن و زن شگفت‌انگیز بود. صحبت‌های جی باروشل را در این رابطه می‌خوانیم:

در فیلمنامه آن فیلم صحنه‌ای برای فیلمبرداری نوشته شده بود که در آن لرد مکسول شخصیت سوپرمن را شستشوی مغزی می‌دهد و وی را همچون سلاحی در اختیار می‌گیرد. خب مطمئناً انجام این کار بسیار سخت بود و شخصیت لرد مکسولی که قرار بود ایفاگر نقش آن باشم برای وارد شدن به مغز یک کریپتونی با مشکلات زیادی رو‌به‌رو می‌شود. در هر صورت پس از در اختیار گرفتن کنترل شخصیت سوپرمن، چشمان سوپرمن قرمز رنگ می‌شود و در ادامه‌ داستان مبارزه‌ای سهمگین بین شخصیت سوپرمن و شخصیت زن شگفت‌انگیز رخ می‌دهد که در آن صحنه سوپرمن مچ هر دو دست زن شگفت‌انگیز را می‌شکند.    

آنچه جی باروشل از فیلمنامه ابتدایی این فیلم گفته است و آنچه جرج میلر در سر داشت تا به تصویر بکشد، هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید. گویا قرار بود برعکس فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice، شاهد مبارزه‌ای واقعی از قهرمانان داستان باشیم که البته با تصمیم تاریخی دی‌سی روند داستان به کل عوض شد.

در داستان ابتدایی، مبارزه‌ای سهمگین بین شخصیت سوپرمن و شخصیت زن شگفت‌انگیز رخ می‌دهد که در آن صحنه سوپرمن مچ هر دو دست زن شگفت‌انگیز را می‌شکند

سینمادوستان جرج میلر را با کارگردانی سه‌گانه اکشن و پادآرمان‌شهری Mad Max (مکس دیوانه) که مل گیبسون در آن‌ها ایفاگر نقش اصلی بود، به یاد دارند. آخرین فیلمی که از جرج میلر بر روی پرده سینما اکران شد، فیلم Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم - ۲۰۱۵) بود که با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی منتقدان همراه شد و بسیاری این اثر متفاوت و بسیار هیجان‌انگیز جرج میلر را تحسین کردند. این فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه به شمار می‌رفت. فیلم Mad Max: Fury Road در گیشه نیز نسبتاً موفق بود و فروش ۳۸۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت، زو کراویتز، کورتنی ایتون، جاش هلمن، ناتان جونز و ملیسا جفر از جمله بازیگران این فیلم اکشن و پسارستاخیزی بودند. در مراسم اسکار آن سال این فیلم توانست با ۱۰ نامزدی در بخش‌های مختلف، پس از فیلم حماسی، وسترن و هیجانی The Revenant (از گور برخواسته - ۲۰۱۵) ایناریتو در جایگاه دوم قرار بگیرد.

Mad-Max

گفتنی است پس از مشکلات خانوادگی که برای زک اسنایدر به وجود آمد و ترک پروژه Justice League در میانه‌های راه، سازندگان بلافاصله تصمیم گرفتند جاس ویدون را جایگزین وی سازند. این طور هم پیش از این در اخبار خواندیم، گویا جاس ویدون تغییراتی را در فیلم به وجود آورده است.

 در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت‌ انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد.

فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود.  

 


منبع Screencrush
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده