// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Data Wing

در بازی اندروید و بازی آیفون Data Wing باید در نقش یک حامل دیتا، اطلاعاتی را که به شما داده شده به نقطه پایانی برسانید و با الماس تشویق شوید.

مدتی قبل در زومجی بازی No Brakes را معرفی کرده‌ بودیم؛ یک بازی سبک و بدون دیتای اندروید که سادگی را از منوی آغازین گرفته تا گیم‌پلی آن می‌توانستید مشاهده کنید و اگر بخواهیم صادق باشیم، همین سادگی No Brakes بود که آن را به محصولی درگیرکننده و جذاب تبدیل می‌کرد. در این مقاله می‌خواهیم یک بازی را با ظاهری نسبتا مشابه، اما هدف و گیم‌پلی متفاوت معرفی کنیم که مدتی قبل برای دستگاه‌های iOS عرضه شد و هفته گذشته در نهایت برای اندروید نیز منتشر شد.

بازی Data Wing

با لمس دیوار، دیتا وینگ سرعت بیشتری می‌گیرد

داستان بازی Data Wing از جایی آغاز می‌شود که به عنوان یک دیتا وینگ متولد می‌شوید و هسته سیستم به شما یادآوری می‌کند که چه هستید و باید چه کارهایی انجام دهید. بازی روایتی متفاوت دارد و همین داستان است که آن را کمی از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند. اصولا توسعه‌دهندگان علاقه‌ی چندانی به داستان‌پردازی برای بازی‌های مینیمال و با الگوریتم ساده ندارند و مانند بازی‌های استودیوی کچاپ تنها سعی می‌کنند تا روی رکوردزنی و عناصر گیم‌پلی برای وادار کردن بازیکنان به خریدهای درون برنامه‌ای تمرکز کنند. بازی Data Wing تفاوت خود را با بازی‌های مشابه با برهم زدن همین بازی ساده آغاز می‌کند و سعی دارد تا با ارائه‌ی داستانی جمع‌وجور میان یک دیتا و یک مادربورد یا پردازنده، بازیکن را به ادامه ماجرا ترغیب کند. بازیکنان در حقیقت دستورات را از سیستم یا «مادر» می‌گیرند و این وظیفه‌ی آنها است تا با توجه به خواسته‌های آن، اطلاعات را به مقصد برسانند. در بخشی از داستان، «مادر» می‌گوید که سیستم او در اختیار انسان‌ها است و انجام خواسته‌های کاربر هدف اصلی او است. بدون شک انتظار داستانی عمیق و صداگذاری مثال‌زدنی را نباید داشته باشید و داستان تنها به انجام مراحل هدف می‌دهد.

گیم‌پلی بازی Data Wing ساده است و با لمس دو سوی نمایشگر انجام می‌گیرد. وظیفه بازیکن هدایت بدون نقص دیتا از میان راه‌ها و دیواره‌ها است و برای این کار باید با لمس دیواره مراحل، سرعت را افزایش دهید. کنترل دیتا وینگ آسان است، اما حرفه‌ای شدن در چرخش‌های به‌موقع و لمس آرام دیوار برای افزایش سرعت، امری مشکل و نقطه‌عطفی برای پیروزی در هر مرحله به حساب می‌آید. هر مرحله‌ی بازی ویژگی‌های متفاوتی را در مقابل‌تان قرار می‌دهد تا بتواند بازیکن را تا جای ممکن‌ به چالش بکشد. این چالش از المان‌های ساده‌ای مانند گرانش استفاده می‌کند و با اضافه شدن یک مانع جدید، شاهد افزایش زیاد درجه سختی هستیم. ماموریت‌های هر مرحله شامل تمام کردن یک دور در مدت زمانی مشخص یا زدن رکورد تازه در چند دور می‌شود.

بازی Data Wing

بر خلاف بسیاری از بازی‌های رایگان که برای ایجاد تفاوت در دنیای بازی در نهایت از بازیکنان طلب خرید درون برنامه‌ای می‌کنند، بازی Data Wing در هر مرحله از نظر طراحی تفاوت‌های آشکاری را برایتان تدارک دیده است. این تفاوت‌ها عمدتا در رنگ‌بندی خلاصه می‌شود و از نظر بصری از تکراری شدن بازی جلوگیری می‌کند. موسیقی بازی دیگر مورد مهمی است که باید حتما به آن اشاره کرد. آهنگ‌های بازی جذاب و شنیدنی هستند و از آن مهم‌تر با حال و هوای بازی همخوانی کاملی دارند. همین موضوع ترکیب گیم‌پلی سریع و موسیقی را دلنشین می‌کند و ذهن بازیکن را برای عبور از مراحل آماده می‌کند. بازی Data Wing اثری باکیفیت و کاملا رایگان بدون هیچ‌گونه خریدهای درون برنامه‌ای است و با نگاهی به خصوصیات این بازی زیبا، می‌توان گفت که ارزش دانلود زیادی دارد.

دانلود بازی Data Wing


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده