نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰

دنی الفمن یک ارکستر کامل را برای آهنگسازی فیلم Justice League استخدام کرده است

دنی الفمن، آهنگساز جدید فیلم Justice League (لیگ عدالت)، برای ساخت آهنگ صحنه اصلی این فیلم یک تیم ارکستر کامل را استخدام کرده است.

دنی الفمن، آهنگساز جدید فیلم Justice League (لیگ عدالت)، تهیه‌کنندگان این فیلم کمیکی و ابرقهرمانی را برای استخدام یک تیم ارکستر کامل جهت ساخت آهنگ صحنه کلیدی، قانع ساخته است. بعد از مشکلاتی که برای زک اسنایدر پیش آمد و وی مجبور به ترک پروژه Justice League شد، کمپانی برادران وارنر جاس ویدون را برای کارگردانی ادامه این فیلم انتخاب کردند. تا پیش از اینکه جاس ویدون جایگزین زک اسنایدر برای کارگردانی فیلم Justice League شود، جانکی ایکس‌ال وظیفه‌ آهنگسازی این فیلم را بر عهده داشت، ولی پس از خروج غیرمنتظره و ناگهانی زک اسنایدر به علت مسائل مربوط به خودکشی دخترش و دیگر مشکلات خانوادگی پیرو این اتفاق از این پروژه، جاس ویدون تیم آهنگسازی جدیدی را برای ادامه‌ کار برگزیده است. جاس ویدون و دنی الفمن پیش از این فیلم سابقه همکاری با یکدیگر را در فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) داشته‌اند. البته باید گفت برخی از طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی چندان موافق خروج جانکی ایکس‌ال نبودند و چندان این تصمیم جاس ویدون به مذاق آن‌ها خوش نیامد. جانکی ایکس‌ال در کنار استاد خود، هانس زیمر، در ساخت موسیقی متن فیلم‌هایی همچون Man of Steel (مرد پولادین)، Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) همکاری داشته است. وی ساخت تِم آهنگ فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) پتی جنکیز را نیز بر عهده داشته است.

Elfman

به هر حال این طور به نظر می‌رسد که دنی الفمن، این آهنگساز کارکشته فیلم‌های برگرفته از کتاب‌های کمیک، برای ساخت موسیقی فیلم Justice League که بسیاری آن را بزرگ‌ترین فیلم ابرقهرمانی بعد از The Avengers (انتقام‌جویان) می‌دانند، هر آنچه در توان داشته انجام داده است. اخیراً نیز وی به مناسبت روز بتمن، ویدئویی را از مراحل ساخت آهنگ فیلم Justice League بر روی سایت یوتیوب منتشر ساخت که در آن وی و دیگر همکارانش با جدیت در حال کار بر روی موسیقی متن فیلم جاس ویدون بودند. حال با انتشار خبر جدید، طرفداران تا حد زیادی مطمئن شدند که وی در مورد آهنگسازی فیلم مورد انتظار Justice League بسیار حساس بوده و با وسواس کار را دنبال می‌کند.  

دنی الفمن در مصاحبه‌ خود با ملیندا نیومن در جشنواره موسیقی فیلم Hollywood in Vienna که در شهر وین برگزار می‌شود، کمی از فیلم Justice League سخن گفت. دنی الفمن گفت که نمونه آهنگ‌هایی که برای بخش احساسی فیلم Justice League در نظر گرفته شده بود آنچنان استاندارد نبود و از همین رو وی تهیه‌کنندگان را راضی کرده است تا برای بالا بردن کیفیت موسیقی صحنه کلیدی فیلم، یک تیم ارکستر را استخدام کنند.    

JL-II

طرفداران از اینکه جانکی ایکس‌ال دیگر در این پروژه حضور ندارد کمی سرخورده شده‌اند، ولی خب نمی‌توان منکر کیفیت و تجربه کاری دنی الفمن شد. دنی الفمن کارنامه پرباری دارد و از آثار معروفی که وی آهنگسازی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به فیلم‌هایی همچون Edward Scissorhands (ادوارد دست‌قیچی)، Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانه شکلات‌سازی)، Mission: Impossible (مأموریت غیرممکن)، Batman Returns (بتمن بازمی‌گردد)، Hulk (هالک)، دو فیلم مجموعه اسپایدرمن به کارگردانی سم ریمی و Hellboy 2: The Golden Army (پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی) اشاره کرد. وی برای سخت موسیقی متن فیلم بتمن تیم برتون برنده جایزه گرمی نیز شده است. آهنگسازی دنی الفمن برای دو فیلم مجموعه اسپایدرمن و همچنین فیلم بتمن، از بهترین‌ موسیقی‌های فیلم ژانر ابرقهرمانی محسوب می‌شود.

اولین حدس طرفداران در مورد صحنه‌ای که دنی الفمن بدان اشاره می‌کند، صحنه رستاخیز سوپرمن و پیوستن این شخصیت به دیگر دوستان ابرقهرمان خود است

اولین حدس طرفداران در مورد صحنه‌ای که دنی الفمن بدان اشاره می‌کند، صحنه رستاخیز سوپرمن و پیوستن این شخصیت به دیگر دوستان ابرقهرمان خود است. مطمئناً صحنه بازگشت این ابرقهرمان صحنه‌ای خاص و بسیار مهم برای طرفداران شخصیت سوپرمن است و اگر دنی الفمن نتواند آهنگ این صحنه را آن طور که باید و شاید حماسی از کار درآورد، بسیار طرفداران سوپرمن را آزرده‌خاطر خواهد ساخت. البته باید گفت که این تنها حدس است و قطعاً در فیلم Justice League صحنه حماسی کم نخواهیم دید.

در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت‌انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد. 

فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود. 

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده