نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

بررسی کنسول SNES Classic Edition از دید سایت‌های معتبر دنیا

کنسول SNES Classic Edition یا همان مینی SNES امروز عرضه شد و در این مطلب مروری بر بررسی این کنسول از دید سایت‌های معتبر دنیا داریم. 

زمانی که نینتندو سال گذشته نسخه مینی کنسول NES را روانه بازار کرد، انتظار نداشت که استقبال فوق‌العاده‌ای از آن بشود و به همین دلیل هم تعداد خیلی زیادی از این کنسول تولید نکرده بود. با این حال NES Classic Edition با استقبال عالی مردم رو‌به‌رو شد و خیلی زود موجودی آن در فروشگاه‌ها به پایان رسید. شرکت ژاپنی که از این استقبال عالی به وجد آمده بود، پس از مدتی مدل مینی یکی دیگر از کنسول‌های خاطره‌انگیز یعنی SNES را با نام SNES Classic Edition معرفی کرد و این کنسول امروز با قیمت ۸۰ دلار عرضه شده است. 

کنسول مینی SNES به صورت پیش‌فرض ۲۱ بازی نصب‌شده دارد که شامل آثاری چون Final Fantasy III، Super Mario World و Star Fox 2 می‌شوند. جالب اینکه بازی Star Fox 2 هرگز به صورت عمومی منتشر نشده بود و به نوعی اولین بار روی این کنسول در دسترس عموم قرار می‌گیرد. همچنین این کنسول هم با استقبال خیلی خوب کاربران رو‌به‌رو شده است و موجودی پیش‌فروش آن هم خیلی زود به پایان رسیده بود. البته نینتندو اعلام کرده که کماکان به تولید این کنسول ادامه خواهد داد و کاربران نباید نگران اتمام موجودی آن باشند. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی کنسول مینی SNES از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

مینی SNES

  • سازنده: نینتندو
  • تاریخ عرضه: ۷ مهر
  • قیمت: ۸۰ دلار

مینی SNES

گیم‌اسپات:

همه ما می‌دانیم که روش‌های زیادی برای بازی کردن بازی‌های کلاسیک کنسول‌هایی مثل SNES وجود دارد و خود ما هم خیلی از این بازی‌ها را به شیوه‌های مختلف بار‌ها تجربه کرده‌ایم. اما اینکه بتوانید مجموعه‌ای از بازی‌های به‌یادماندنی را روی یک کنسول خاص داشته باشید و بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید، حس متفاوتی است و همین مساله مینی SNES را به کنسولی ارزشمند تبدیل می‌کند.

سی‌نت:

به لطف بازی‌های عالی‌ای که مینی SNES دارد، این کنسول را به همه افرادی که با داشتن SNES بزرگ شده‌اند و دل‌شان برای بازی‌های این کنسول تنگ شده، پیشنهاد می‌کنم. همچنین مینی SNES یک روش عالی برای آشنا کردن نسل جوان با بازی‌هایی است که هرگز شانس تجربه آن‌ها را نداشته‌اند. 

انگجت:

اگر حتی نینتندو ۱۰ مورد از این بازی‌ها را در یک باندل با قیمت ۸۰ دلار برای نینتندو سوییچ عرضه می‌کرد هم من خرید آن را پیشنهاد می‌کردم چه برسد به اینکه آن‌ها را در قالب کنسول نوستالژیکی مثل SNES Classic Edition عرضه کرده باشد. اگر شما با کنسول SNES آشنا بوده و با آن خاطره داشته باشید، پس از این بررسی یک کار بی‌مورد است. چون محصولاتی که ما را به خاطرات خوش‌مان می‌برند، همواره پرفروش هستند و شما هم اگر با این کنسول خاطره دارید، باید بدون توجه به حرف‌های دیگران یک مینی SNES بخرید. 

ورج:

روش کنسول مینی SNES بازی‌های کلاسیکی هستند که می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلفی تجربه کرد. مثلا می‌توان با قیمت پایینی آن‌ها را روی 3DS یا Wii U خریداری کرد یا اینکه با کنسول‌های متفرقه، دوباره از کارتریج‌های قدیمی آن‌ها استفاده کرد. اما آنچه که مینی SNES را به محصولی ارزشمند تبدیل می‌کند، این است که این کنسول همه این بازی‌ها را به شیوه ساده‌ای در دسترس قرار می‌دهد. در کل نینتندو مجموعه‌ای عالی از بازی‌های ۱۶ بیتی را در قالب یک کنسول دوست‌داشتنی عرضه کرده که استفاده از آن هم خیلی ساده است و همین خود استفاده از مینی SNES را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

آی‌جی‌ان:

فرقی ندارد که برای اولین بار یا پنجمین بار در حال تجربه بازی‌های موجود روی مینی SNES باشید، این بازی‌ها همیشه لذت‌بخش هستند. شخصا به لطف این کنسول توانستم بازی‌هایی مثل Super Mario World را دوباره تجربه کنم یا  شانس بازی کردن اثر کلاسیکی را داشته باشم که در آن زمان موفق به بازی کردنش نشده بودم. با این حال اگر نینتندو یک سری مشکلات موجود در مینی NES را در این کنسول تکرار نمی‌کرد، شاهد محصول بهتری هم بودیم. البته مواردی مثل کوتاه بودن سیم کنترلر‌ها تا حدودی حل شده‌اند و در مجموع شاهد محصول خوبی هستیم که امکان بازی کردن یک سری از بهترین بازی‌های دهه ۹۰ را فراهم می‌کند.

گیم‌اینفورمر:

مینی SNES هنوز هم یک سری از مشکلات مینی NES مثل کوتاه بودن سیم کنترلر، نداشتن حس و حال سرگرمی‌های مدرن و نداشتن میان‌بر‌هایی در قسمت منو را دارد. اما آیا این مشکلات باعث می‌شوند که مینی SNES به محصول بی‌ارزشی تبدیل شود و ارزش خرج کردن پول را نداشته باشد؟ نه هرگز. در واقع شخصا در آینده هم زمان زیادی را صرف بازی کردن بازی‌های موجود روی این کنسول خواهم کرد و شما هم نباید اجازه دهید که مشکلات موجود مانع از لذت بردن شما از این بازی‌ها شوند. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده