نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Middle-earth: Shadow of War

در فاصله چند روز مانده به انتشار بازی Middle-earth: Shadow of War، یک نسخه موبایل از این بازی هم منتشر شده که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد. 

Middle-earth: Shadow of War یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی، ساخته استودیو مونولیث است که در تاریخ ۱۸ مهر برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. این بازی دنباله Middle-earth: Shadow of Mordor است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود و استقبال خیلی خوبی را هم در پی داشت. حال در فاصله تقریبا ۱۰ روز مانده به انتشار Middle-earth: Shadow of War، کمپانی برادران وارنر یک نسخه موبایل از آن را برای اندروید و آیفون منتشر کرده است؛ بازی‌ای که به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته و تجربه جالب و سرگرم‌کننده‌ای است. پس با زومجی و معرفی بازی اندروید و آیفون Middle-earth: Shadow of War همراه باشید. 

در حالی که نسخه پی‌سی و کنسولی Middle-earth: Shadow of War قرار است ما را به جهان بزرگ و عظیمی ببرد تا آزادانه بتوانیم در آن ماموریت‌های مختلفی را همراه با تالیون انجام دهیم، نسخه موبایل Middle-earth: Shadow of War یک تجربه جمع‌وجور است. در این بازی هدف شما شکست دادن ارک‌های مختلف و تمام کردن ماموریت‌ها است. البته بازی امکانات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد که آن را از یکنواختی و تکراری شدن خارج می‌کنند. اصلی‌ترین بخش بازی، قسمت Campaign آن است که در این بخش، باید گروهی چهار نفره از قهرمانان را جمع کنید و یک به یک ارک‌های مختلف را شکست دهید. البته هر ارک، یک سری مراحل دارد و برای اینکه بتوانید به هدف‌تان برسید، اول باید آن مراحل را پشت سر بگذارید و در اصل نیرو‌های آن فرمانده را از بین ببرید تا بتوانید به هدف‌تان و خود ارک برسید که حکم یک نوع باس فایت را دارد. 

با اینکه در بازی کنترل مستقیمی روی حرکت شخصیت‌ها یا ضربه زدن آن‌ها ندارید، اما یک ناظر صرف هم نیستید

اما موردی که در رابطه با Middle-earth: Shadow of War جالب است، سیستم گیم‌پلی و مبارزات بازی است. تیم شما می‌تواند متشکل از چهار قهرمان و یک ارک باشد. حال در جریان نبرد، شما نیازی به حرکت دادن این قهرمان‌ها یا زدن کلیدی خاص برای حمله کردن آن‌ها ندارید و شخصیت‌ها به صورت خودکار حرکت و به سمت ارک‌ها حمله می‌کنند. شاید حس کنید که خب در این حالت تجربه بازی بیش‌تر شبیه تماشای مبارزه‌ها است و هیجانی ندارد، اما در واقع اینگونه نیست؛ چرا که شما یک ناظر کامل هم نیستید و یک سری دستورات را می‌توانید به شخصیت‌ها بدهید. برای مثال، می‌توانید با انتخاب و کشیدن یکی از قهرمانان به سمت یکی از دشمنان، باعث شوید که وی فقط به آن دشمن حمله کند. یا با دو بار زدن روی یکی از دشمنان، تمامی قهرمان‌های شما به سمت وی حمله می‌کنند. همچنین هریک از قهرمان‌ها یک سری قابلیت‌های ویژه دارند که استفاده به‌موقع و درست از آن‌ها در بازی، تعیین‌کننده پیروزی یا شکست شما است و این شما هستید که باید در زمان درست از این قابلیت‌ها استفاده کنید. پس با اینکه شما نیازی به حرکت دادن کاراکتر‌ها و زدن کلیدی خاص برای حمله کردن آن‌ها ندارید، اما دستورات توسط شما صادر می‌شوند و از همه مهم‌تر اینکه اگر نتوانید گروه‌تان را به‌درستی هدایت کنید، خیلی راحت شاهد کشته شدن آن‌ها و شکست خواهید بود. 

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

یکی از ویژگی‌های خوب بازی Middle-earth: Shadow of War، تنوع بالای قهرمانان بازی است. از تالیون گرفته تا برومیر و آراگورن در بازی وجود دارند و می‌توانید به مرور زمان آن‌ها را به دست آورید و در نبرد‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، یکی دیگر از نیرو‌های شما در طول نبرد‌ها می‌تواند یک ارک باشد که نحوه به دست آوردن این ارک‌ها هم جالب است. پیش از این اشاره کردیم که در هر مرحله، هدف شما از بین بردن یکی از فرماندهان ارک‌ها است. حال زمانی که توانستید فرمانده را در نبرد شکست دهید، دو انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد. انتخاب اول کشتن این فرمانده است که با این کار سر وی از بدن جدا و یک سری منابع به شما داده می‌شود که از آن‌ها می‌توانید برای ارتقای سطح شخصیت‌هایتان استفاده کنید. اما انتخاب دوم، زنده نگه داشتن ارک است که در این حالت وی به ارتش شما ملحق می‌شود و می‌توانید در نبرد‌ها وی را احضار کنید و از حضور در میدان نبرد، بهره ببرید. البته هر ارک پس از جنگیدن یک ساعت از دسترس خارج می‌شود و برای استفاده دوباره از وی، باید صبر کنید. 

بازی Middle-earth: Shadow of War المان‌هایی از سبک نقش آفرینی را هم دارد و اصلی‌ترینِ این المان‌ها، امکان ارتقای شخصیت‌ها است که از قضا نقشی بسیار مهم هم در بازی دارد. با شرکت در نبرد‌ها و جمع‌آوری منابع، می‌توانید شخصیت‌هایتان را به شیوه‌های مختلف ارتقا دهید و خصوصیاتی مثل حمله، سلامتی یا زره آن‌ها را ارتقا ببخشید. یا می‌توانید برای قهرمان‌هایتان قابلیت‌های جدیدی فعال کنید تا بهتر بتوانند با ارک‌ها مبارزه کنند. در کل با اینکه شاید روند بازی پتانسیل تکراری شدن را داشته باشد، اما لذت آزاد کردن قهرمان‌های جدید و ارتقا آن‌ها، موردی است که جذابیت خاصی به بازی می‌دهد؛ مخصوصا که هریک از شخصیت‌ها سیستم مبارزه خاص خود را دارند و همین امر باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها در میدان نبرد، نیاز به تاکتیک‌های جدیدی داشته باشد که چالش شیرینی به شمار می‌رود. 

در مجموع، وجود ماموریت‌ها، قهرمان‌ها، رویداد‌ها و کار‌های جانبی مختلف، باعث شده تا بازی Middle-earth: Shadow of War تجربه جالبی روی اندروید و آیفون باشد. همچنین با اینکه بازی رایگان است، اما سیستم خرید‌های درون برنامه‌ای آن به شکلی نیستند که شما را وادار به پرداخت پول کنند و به صورت رایگان هم می‌توان از بازی لذت برد. علاوه بر این، جلوه‌های بصری و صوتی بازی هم کیفیت خوبی دارند و اگر گوشی قدرتمندی داشته باشید، می‌توانید جزییات گرافیکی بازی را افزایش دهید و شاهد تجربه زیبایی باشید. پس در کل اگر به دنیای فانتزی سرزمین میانه و بازی‌های مرتبط با آن علاقه دارید، دانلود بازی Middle-earth: Shadow of War پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Middle-earth: Shadow of War


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده