نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

دو اقتباس جدید از آثار استفن کینگ در راه است

این طور که به نظر می‌رسد قرار است اقتباسی جدید از دو مینی‌ سریال قدیمی Salem’s Lot و The Stand را شاهد باشیم.

استفن کینگ در صحبت‌های جدید خود گفت که قرار است از روی دو رمان کلاسیک Salem’s Lot و The Stand اقتباس تلویزیونی جدیدی ساخته شود. آثار استفن کینگ از همان رمان فانتزی و مدرن اول او، یعنی رمان Carrie (کری)، همواره مورد علاقه سازندگان فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی بوده و اقتباس‌های زیادی از آثار این نویسنده معروف آمریکایی در سینمای هالیوود صورت گرفته است. برخی از این اقتباس‌ها آثار بسیار باکیفیت، عالی و متفاوتی از کار درآمدند، برخی را می‌توان جزو آثار شایسته و قابل تقدیر اقتباسی از رمان‌های استفن کینگ برشمرد و البته تعدادی نیز اقتباسی بسیار ناموفق و ناامیدکننده بودند. با این حال ساخت برخی آثار ضعیف سبب نشد که استودیوهای سازنده بر روی آثار آتی سرمایه‌گذاری نکنند. رمان‌های استفن کینگ بسیار وسوسه‌کننده هستند و معمولاً با پاسخ نه از سوی استودیوها روبه‌رو نمی‌شوند.  

مثال خوب در این زمینه کمپانی برادران وارنر است؛ این استراتژی به‌خوبی در مورد ساخت فیلم It (آن) آندرس موچیتی که درجه سنی R نیز داشت صدق می‌کند. این فیلم ترسناک بسیار فراتر از انتظار در گیشه عمل کرده است و سود فوق‌العاده‌ای را برای سازندگان به همراه داشته است. پنی‌وایز دلقک توانسته است تا این لحظه ۵۰۰ میلیون دلار در سطح جهان فروش داشته باشد و این رقم، فروش فیلم کمپانی برادران وارنر را تبدیل به موفق‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما در گیشه کرده است. به‌تازگی نیز آندرس موچیتی برای کارگردانی بازسازی فیلم Pet Sematary اعلام آمادگی کرده است و به نظر باید از این بعد شاهد ساخت فیلم‌های بیشتری از این کارگردان باشیم که از روی رمان‌های استفن کینگ اقتباس شده‌اند.

Salem

در حالی که به نظر می‌رسد هنوز زمان زیادی تا به واقعیت پیوستن رویای آندرس موچیتی برای ساخت فیلم Pet Sematary باقی مانده است، استفن کینگ در مصاحبه با سایت Vulture به این نکته اشاره داشت که ممکن است برخی از آثار قدیمی وی همچون Salem’s Lot و The Stand دوباره بر صفحه نمایش جعبه جادویی ظاهر شوند. صحبت‌های استفن کینگ را در این رابطه می‌خوانیم:

صحبت‌هایی در مورد ساخت مجموعه تلویزیونی The Stand شده است و ممکن است سریال این رمان از شبکه Showtime یا سرویس CBS All Access پخش شود. صحبت‌های خوبی هم در مورد ساخت مجموعه تلویزیونی جدیدی از رمان Salem’s Lot داشته‌ایم، مردم می‌گویند ما توانستیم مینی سریال خوب و متفاوتی همچون It بسازیم، شاید بتوانیم سریال‌های خوب دیگری هم از روی آثار قدیمی بسازیم؛ به نظر من هیچ‌چیز همچون زیاده‌روی در کاری باعث موفقیت در آن کار نمی‌شود!  

Stand

رمان Salem’s Lot استفن کینگ در سال ۱۹۷۵ به بازار منتشر شد و از آن زمان تاکنون دو اقتباس و هر دو به شکل مینی سریال از روی این رمان صورت گرفته است. اولین مینی سریال در سال ۱۹۷۹ ساخته شد که مطمئناً هنوز نیز صحنه‌های آن مینی سریال ترسناک در ذهن بینندگان هست. دومین مینی سریال ساخته‌شده از روی رمان Salem’s Lot در سال ۲۰۰۴ بر روی آنتن شبکه TNT رفت و در این مینی سریال راب لووی در نقش پروتاگونیست داستان، بن میرز به ایفای نقش پرداخت. طرفداران مینی سریال ابتدایی را بیشتر پسندیدند، اما اقتباس دوم نیز طرفداران خود را داشت و نمی‌توان از آن به‌عنوان سریالی ضعیف نام برد. رمان The Stand نیز چهارمین رمان استفن کینگ بود که در سال ۱۹۷۸ به بازار منتشر شد و در سال ۱۹۹۴ شبکه ABC مینی سریال آن را بر روی آنتن برد که بسیار هم مورد استقبال طرفداران قرار گرفت.

رمان The Stand چهارمین رمان استفن کینگ بود که در سال ۱۹۷۸ به بازار منتشر شد و در سال ۱۹۹۴ شبکه ABC مینی سریال آن را بر روی آنتن برد که بسیار هم مورد استقبال طرفداران قرار گرفت

با وجود اینکه مینی سریال It همچون فیلم جدید برداشت فوق‌العاده‌ای از کار درنیامده بود، اما نمی‌توان منکر خوب و البته موفق بودن آن مینی سریال شد و با توجه به همین اصل می‌توان گفت احتمالاً اقتباس‌های جدید نیز حداقل کیفیتی کمابیش همچون سریال It خواهند داشت. در ۲۰۱۴ بود که استفن کینگ از جاش بون برای کارگردانی مینی سریال پسارستاخیزی جدید The Stand نام برده بود؛ قرار بود نویسندگی و کارگردانی اقتباس جدید رمان The Stand بر عهده جاش بون باشد و وی تصمیم داشت این رمان را به‌صورت چهار فیلم سینمایی بر روی پرده ببرد تا بتواند به تمامی جزئیات داستانی وفادار بماند که البته این همکاری به سرانجام نرسید.

جدیدترین اقتباس‌های سینمایی آثار استفن کینگ دو فیلم It و The Dark Tower (برج تاریک) بودند. در حالی که فیلم It به موفقیتی خیره‌کننده در گیشه دست یافت و بسیار مورد استقبال منتقدین و تماشاچیان قرار گرفت، اما فیلم The Dark Tower سرنوشتی مشابهی نداشت و هم در گیشه ناامیدکننده ظاهر شد و هم مورد انتقاد بسیاری از منتقدین قرار گرفت. بودجه ساخت فیلم The Dark Tower رقمی نزدیک به ۶۰ میلیون دلار بود و در گیشه فروش ۱۱۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده