// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

حالت Survival بازی Skyrim: Special Edition معرفی شد

کمپانی بتسدا سافت‌ورکس حالت Survival را برای نسخه ریمستر بازی Skyrim یعنی بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition معرفی کرد.

بازی Skyrim به‌عنوان پنجمین بازی سری The Elder Scrolls، همواره به‌عنوان یکی از بر‌ترین بازی‌های سبک نقش آفرینی و تاریخ بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. در حالی که ۶ سال از عرضه بازی اسکایریم روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 می‌گذرد و بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۶، تعداد ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است، کمپانی بتسدا سافت ورکس همچنان به پشتیبانی از این بازی ادامه داده و بازی مذکور را در دسترس طیف گسترده‌تری از مخاطبین قرار می‌دهد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به واسطه معرفی حالت بقا از سوی کمپانی Bethesda Softworks، نسخه ریمستر بازی Skyrim بیش از پیش چالش‌بر‌انگیز خواهد بود.

حالت Survival بازی Skyrim: Special Edition بر سه المان اصلی به نام‌های گرسنگی، خستگی و آب‌وهوا استوار است. المان گرسنگی روی استقامت (Stamina) و توانایی استفاده از سلاح‌ها تاثیرگذار خواهد بود. هرچه در طول بازی گرسنه‌تر شوید، میزان استقامت کلی در دسترس نیز کاهش می‌یابد که این مورد با بخش سیاه رنگ در نوار استقامت مشخص می‌شود. با خوردن غذا می‌توانید استقامت از دست رفته را احیا کنید و اگر به اندازه کافی غذا بخورید، پاداشی به نام Well Fed به دست خواهید آورد. همچنین با پختن غذا میزان بیشتری از سلامتی خود را جبران می‌کنید. خوردن غذای خام همواره نتیجه مثبت ندارد و ممکن است به دنبال آن مسموم یا بیمار شوید که تا پیش از درمان نمی‌توانید اقدام به بازیابی سطح سلامتی کنید.

خستگی، به‌عنوان دومین المان حالت بقای بازی اسکایریم، زمانی به‌وجود می‌آید که زمان کافی را به استراحت اختصاص ندهید. به واسطه این المان تاثیر معجون‌ها کم می‌شود و توانایی بازیابی بخش‌های استقامت و Magicka (انرژی لازم برای اجرای جادو‌ها و طلسم‌ها) کاهش پیدا می‌کند. استراحت در هر مکانی به معنای رفع خستگی نیست و لازم است روی تخت استراحت کنید تا تاثیر معجون‌ها و سطح بازیابی به حالت قبل باز‌گردد.

سومین ستون حالت Survival، آب‌وهوا است. در هنگام قرار گرفتن در محیط‌های برفی و بارانی که دمای هوای آن‌ها پایین است، اگر تجهیزات لازم را در اختیار نداشته باشید، میزان سلامتی در دسترس کاهش پیدا می‌کند و سرعت حرکت و توانایی‌های Lockpicking و Pickpocket نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. در صورتی که بیش از اندازه در محیط‌های سرد قرار بگیرید، سطح سلامتی به صفر می‌رسد و به دلیل یخ‌زدگی خواهید مرد. با استفاده از زره‌هایی که در توضیحات آن‌ها توانایی گرم کردن ذکر شده باشد، می‌توانید با سرمای هوا مقابله کنید. همچنین با خوردن سوپ گرم و استفاده از آتش می‌توانید خود را گرم کنید.

در نقشه‌ای که کمپانی بتسدا سافت‌ورکس برای حالت بقا بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition منتشر کرده، می‌توانید موارد مختلفی از جمله مناطق سرد و گرم را مشاهده کنید:

نقشه حالت Survival بازی Skyrim: Special Edition

علاوه بر سه المان اصلی، حالت Survival بازی اسکایریم دارای ویژگی‌های زیر است:

  • شنا کردن در محل‌های یخ‌زده سطح سلامتی را به سرعت کاهش خواهد داد
  • ویژگی Fast Travel غیرفعال شده است
  • احیای سطح سلامتی غیرفعال شده و برای بازیابی آن باید از معجون‌ها، طلسم‌ها و غذا‌ها استفاده کنید
  • برای بالا بردن سطح شخصیت لازم است روی تخت استراحت کنید
  • میزان وزن قابل حمل به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است
  • امکان انتقال بیماری از حیوانات به شخصیت اصلی وجود دارد. در صورت عدم درمان، بیماری پیشرفت خواهد کرد
  • معبد‌ها به صورت رایگان بیمار‌ی‌ها را درمان نمی‌کنند و لازم است مقداری طلا پیشکش کنید
  • در حالت بقا پرک‌های Extra Pockets و Steed Stone میزان وزن قابل حمل را به نسبت ۵۰ درصد حالت عادی افزایش خواهند داد
  • تبدیل شدن به گر‌گینه یا خون‌آشام باعث می‌شود که در هوای سرد بیش از پیش دوام بیاورید. همچنین می‌توانید با خوردن قربانیان، سطح گرسنگی خود را کاهش دهید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حالت بقا می‌توانید به پست مربوطه در وب‌سایت رسمی بتسدا مراجعه کنید. کاربران پلتفرم پی‌سی هم‌اکنون می‌توانند از طریق Steam beta به این حالت دسترسی داشته باشند. همچنین پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز در اوایل ماه آینده میلادی میزبان حالت مذکور خواهند بود. کمپانی بتسدا اعلام کرده است که حالت Survival در هفته اول انتشار روی هر یک از پلتفرم‌ها رایگان است. این گفته بدان معنا است که در آینده تجربه بازی اسکایریم در حالت بقا مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim – Special Edition در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۶ (۷ آبان ۱۳۹۵) روی پلتفرم‌های پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شد. دارندگان جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو یعنی نینتندو سوییچ در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) قادر به تجربه کردن این بازی خواهند بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده