// جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

بازی SOMA بیش ۶۵۰ هزار بار دانلود شده است

بازی SOMA بیش از ۶۵۰ هزار بار دانلود شده است و سازندگان اعلام کردند که به دلیل موقیت آن در حال کار روی دو پروژه جدید هستند.

در میان جدیدترین اخبار بازی، استودیو فریکشنال گیمز (Frictional Games) اعلام کرد که اثر وحشت-بقا و علمی-تخیلی خود یعنی بازی SOMA در طی دو سال اخیر پس از عرضه‌اش ، بیش از ۶۵۰ هزار بار دانلود شده است.

بازی مذکور در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۴ (۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی) برای پلی‌ استیشن 4، ویندوز، مک و لینوکس منتشر شد. بازی مذکور  پس از انتشار‌اش در طول ۱۰ روز اول ۹۲ هزار نسخه دانلود شد و طی سال گذشته مجموعا ۴۰۰ هزار بار دانلود شده است و امسال نیز توانست ۲۰۰ هزار تعداد دانلود را به آمار پیشین خود اضافه کند. سازندگان از بازی SOMA یک پروژه موفقیت‌آمیز برای خود یاد کردند.

موردی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تعداد دانلود این بازی صرفا مقدار فروش این بازی را نشان نمی‌دهد. سازندگان در وب لاگ خود اعلام کردند که مقدار فروش بازی یک آمار صحیح را نشان نمی‌دهد و باخبر شدن از آن دشوار است. به طور مثال بخشی از فروش این بازی در پلتفرم Humble Monthly Bundle صورت گرفته است و کاربران آن پلتفرم این اجازه را داشتند که نسخه‌ای از این بازی را دانلود کنند، بر این اساس این امر را نمی‌توان به عنوان فروش آن یاد کرد.

به نقل از استودیو Frictional Games بازی SOMA توانسته است درآمد خوبی برای سازندگان داشته باشد و این امر می‌تواند به آسانی آنها را برای پروژه بعدی آنها آماده کند. با این حال اگر بازی SOMA موفق حاضر نمی‌شد کار سازندگان با مشکل برمی‌خورد و این امر می‌توانست آنها را از انجام پروژه بعدی باز دارد.

SOMA

 با این حال سازندگان اعلام کردند که در حال کار روی دو‌ پروژه جدید هستند. سازندگان با داشتن دو پروژه در خط تولید خود اعلام کردند که ۸۰ درصد از اعضای تیم خود یعنی تقریبا ۱۶ نفر، در حال کار روی یکی از این پروژه‌ها هستند. تمرکز اولیه سازندگان برای این پروژه بیشتر مربوط به «طراحی چند نقشه اول بازی» است که به گفته سازندگان بر پایه تجربه سال گذشته آنها صورت گرفته است.

سازندگان اعلام کردند که این بازی یک «وحشت در طبیعت» خواهد بود و پس از آن در مورد جزئیات آن سکوت اختیار کردند. در ادامه مشخص شد که در شش ماه اول سال ۲۰۱۸ میلادی اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر خواهند کرد.

در مورد پروژه دیگر که سازندگان با انتشار بیانیه‌ای در مورد این پروژه اعلام کردند که «به خوبی در حال پیش رفتن است». البته گفته شد که با کمی تاخیر نیز مواجه شده است ولی باز با این حال روند توسعه آن باب میل آنها است. علاوه بر این به نظر می‌رسد که روند پیش‌ازتوسعه این بازی زمان زیادی را در این فاز، نسبت به بازی‌های دیگر این استودیو، گذرانده است. سازندگان از این پروژه «ارزشمند» یاد کردند و همچنین اشاره کردند که در طی ساخت آن با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

سازندگان در مورد این پروژه نیز اطلاعات زیادی منتشر نکرده‌اند اما اعلام کردند که این پروژه رنگ وحشت کم‌تری به خود دارد و بیشتر کاربران را وادار می‌کند که روی مفاهیم مختلف آن تمرکز کنند. در مورد انتشار این بازی سازندگان اعلام کردند که «در دور دست‌ها» قرار دارد و هنوز آماده انتشار اطلاعات از آن نیستند.

در خبر‌های دیگر، بازی Amnesia: Collection، ساخته استودیو Frictional Games، در ماه اکتبر جزو یکی از بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس خواهد شد.

اگر برای اولین بار است که نام این بازی به گوش‌تان می‌خورد در ادامه می‌توانید یکی از تریلر‌های آن را تماشا کنید و اگر این بازی را تجربه کرده‌اید نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

برای دانلود ویدیو از سایت آپارات اقدام کنید


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده