نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

به احتمال زیاد دنی ویلنوو کارگردان فیلم Cleopatra خواهد بود

به نظر می‌رسد که کمپانی Sony Pictures در حال توسعه اثر جدیدی به نام کلئوپاترا (Cleopatra) است و قصد دارند دنی ویلنوو را برای کارگردانی آن انتخاب کنند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، براساس گزارشات سایت خبری Deadline که دنی ویلنوو کارگردان فیلم مورد انتظار بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) در مذاکره و گفتگو است تا بتواند وظیفه توسعه و تولید و همچنین کارگردانی فیلم کلئوپاترا (Cleopatra)، اثر جدید کمپانی سونی پیکچرز را برعهده داشته باشد. براساس این گزارش به نظر می‌رسد که داستان این فیلم براساس چهارمین کتاب استیسی شیف به نام کلئوپاترا: یک زندگی (Cleopatra: A Life) نوشته شده و توسط اسکات رودین و ایمی پاسکال تهیه کنندگی شود. علاوه بر ویلنوو اسامی بزرگ دیگری هم وجود دارند که ممکن است در این پروژه نقش مهمی را در پشت صحنه ایفا کنند. دیوید فینچر، جیمز کامرون و پل گرینگرس از جمله افرادی هستند که در این لیست وجود دارند.

توضیحات کوتاهی از کتاب Cleopatra: A Life که در سایت آمازون برای کاربران آورده شده به این شرح است:

کاخ او به خاطر وجود عقیق و طلا و سنگ‌های قیمتی که داشت به شدت درخشان بود. او با سیاست عجیبی که داشت فتنه‌های خیلی زیادی در بین افراد مختلف درست کرده بود. مهم‌تر از همه این‌ها، کلئوپاترا هم مبارز خیلی زیرک و قهاری بود و هم در مذاکره‌ها و گفتگوها بسیار باهوش عمل می‌کرد. او در طول زندگی خود دو بار ازدواج کرد که همسران او ژولیوس سزار و مارک آنتونی بودند. او با استفاده از همان سیاست عجیبش جنگ داخلی وحشیانه‌ای علیه همسر اولش به راه انداخت و همسر دوم خود را هم مسموم کرد. آنها خانوادگی جنایتکار و قاتل بودند و می‌توان گفت که این موضوع یکی از تخصص‌های خانوادگی آنها و در خونشان بود. او از هر دو همسر خود یعنی ژولیوس سزار و مارک آنتونی که دو نفر از برجسته‌ترین رومیان آن زمان بودند، فرزندانی هم داشت. او با آنتونی به شدت تلاش می‌کرد که یک امپراطوری جدید را بر پا کند، آنها به دنبال یک متحد خیلی خوب برای امپراطوری خود بودند که متاسفانه همین موضوع باعث مرگ هر دوی آنها شد. کلئوپاترا قبل از اینکه نامش لکه‌دار شده و بدنام شود، زمان خیلی طولانی یکی از افراد خیلی مشهور بود اما به خاطر تمام دلایل غلط و اشتباهاتی که او مرتکب شده بود، خودش باعث شد که به شدت در تاریخ سقوط کند و محبوبیتش را از دست بدهد. به موجب همین اتفاق، شخصیت بی‌نظیر و موقعیت‌های خیلی خوبی هم که داشت به طور کل از بین رفت.

دنی ویلنوو به خاطر کارگردانی آثاری مانند فیلم Prisoners (زندانیان)، فیلم Sicario (سیکاریو) و فیلم Arrival (ورود) که در رزومه کاری و حرفه‌ای خود دارد بیشتر شناخته می‌شود. علاوه بر تمامی این آثار و البته پروژه جدید و مورد انتظاری مانند فیلم Blade Runner 2049، نام او برای جدیدترین قسمت فیلم James Bond (جیمز باند) هم در لیست کاندیدهای کارگردانی این اثر آورده شده بود. همچنین او در حال حاضر در حال تولید و توسعه پروژه رمان تل ماسه از فرانک هربرت برای کمپانی Legendary Entertainment است. فیلم بلید رانر 2049 حتی حالا که هنوز به اکران عموم درنیامده هم توانسته نظرات و نقدهای مثبت خیلی زیادی از سمت منتقدان سینما در شبکه‌های اجتماعی دریافت کند.

براساس گزارشات فیلمنامه این فیلم قرار است به قلم دیوید اسکارپا نوشته شده و آن هم در حال طی کردن مراحل مختص به خود بوده و در حال نوشته شدن است. همچنین به نظر می‌رسد که سه بازیگر مشهور سینما یعنی اریک راث، برایان هالگلند و آنجلینا جولی برای شخصیت‌های اصلی آن در نظر گرفته شده‌اند.

نظر شما درباره فیلم اختصاصی کلئوپاترا چیست؟ به نظر شما دنی ویلنوو گزینه خوب و مناسبی برای کارگردانی و هدایت این پروژه است؟ بازیگران پیشنهادی شما برای این فیلم چه کسانی هستند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده