نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸

جان مک کلین جوان در قسمت ششم Die Hard معرفی خواهد داشت

مراحل ساخت قسمت ششم Die Hard (جان سخت) همچنان ادامه دارد و حال نوبت به انتخاب بازیگر دوران جوانی‌ جان مک‌کلین رسیده است.

مراحل ساخت قسمت ششم مجموعه Die Hard همچنان ادامه دارد و حال نوبت به انتخاب بازیگر دوران جوانی جان مک‌کلین و فیلمبرداری بخش‌های مربوط به این شخصیت رسیده است. پس از تأیید حضور لن وایزمن برای کارگردانی قسمت ششم مجموعه جان سخت، مراحل فیلمبرداری و ساخت این فیلم نیز به‌صورت جدی‌تری دنبال می‌شود. پروژه ساخت فیلم جدید مجموعه Die Hard برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ توسط لن وایزمن معرفی شد. روایت داستانی این فیلم هم پیش-درآمد و هم دنباله خواهد بود. در بخش پیش-درآمد شاهد حضور جان مک‌کلین جوان به‌عنوان پلیسی خواهیم بود که کارش گشت‌زنی است. در زمان حال نیز شاهد نقش‌آفرینی دوباره بروس ویلیس در نقش جان مک‌کلین خواهیم بود که باید با خطرات زندگی گذشته‌اش دست‌وپنجه نرم کند. 

طرفداران بازخوردهای متفاوتی به انتخاب این خط روایی داستان داشته‌اند و همچنان به‌صورت دقیق مشخص نیست که چرا پیش-درآمد در این فیلم گنجانده شده و منطق این کار چه بوده است. آن چیزی که سبب شده است جان مک‌کلین تبدیل به شخصیتی جذاب و البته باورپذیر در فیلم‌های مجموعه Die Hard شود، این است که وی پلیسی معمولی بوده و پیش از این درگیر چنان وضعیت‌های پیچیده و بغرنجی که در فیلم‌های این مجموعه دیده‌ایم نبوده است. از همین روی بازگشت به گذشته این شخصیت دلیل چندان واضحی ندارد و برخی از طرفداران اعتقاد دارند تصمیم درستی از سوی سازندگان نیست. 

Die-Hard-II

با اینکه مدتی خبری از ساخت قسمت ششم مجموعه Die Hard نبود، ولی کارگردان این فیلم، لن وایزمن، در مصاحبه با سایت ددلاین تأیید کرد که این فیلم همچنان در دست ساخت قرار دارد و مراحل تولید آن متوقف نشده است. با این حال هنوز بازیگر دوران جوانی شخصیت جان مک‌کلین مشخص نشده است، ولی لن وایزمن به‌خوبی می‌داند که انتخاب بازیگر مناسب برای این نقش، بخش کلیدی و بسیار مهم قسمت ششم مجموعه Die Hard خواهد بود. وی در این رابطه چنین گفت:

 انتخاب بازیگر مناسب برای این نقش بسیار بااهمیت است. بازی در نقش جان مک‌کلین کار هر کسی نیست.

لن وایزمن از برنامه‌هایی که برای فیلم جدید مجموعه Die Hard در سر دارد سخن گفت و دلیل گنجاندن بخش‌های مربوط به گذشته شخصیت جان مک‌کلین را نیز توضیح داد. سخنان وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

خب مطمئناً شخصیت جان مک‌کلین ابرقهرمان نیست... گذشته وی نشان‌دهنده زمانی خواهد بود که این پلیس کار خود را آغاز کرده است. جان مک‌کلین زمانی که در قسمت اول مجموعه Die Hard معرفی شد، بسیاری را عاشق خود کرد و این شخصیت بر خلاف بسیاری از دیگر شخصیت‌های فیلم‌های اکشن، عمری طولانی داشت. جان مک‌کلین فردی بسیار عصبانی، ناراضی و بداخلاق بود. رئیسش از وی متنفر بود و علاقه‌ای نداشت و نمی‌خواست او به نیویورک بازگردد. دلیل تمام این اتفاقات چه بود؟ چرا جان مک‌کلین به چنین شخصیتی تبدیل شده بود؟

قسمت پنجم با وجود فروش نسبتاً خوب در گیشه، به هیچ عنوان مورد پسند طرفداران نبود و نقدهای بسیار ضعیفی را از منتقدان دریافت کرد

طرفداران قدیمی مجموعه Die Hard همچنان نسبت به موفقیت فیلم جدید مرددند و به نظر چندان موافق خط داستانی جدید نیستند. مطمئناً قسمت پنجم این مجموعه، یعنی فیلم A Good Day to Die Hard (یک روز خوب برای جان سخت) که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، در ایجاد نگاه منفی طرفداران قدیمی این مجموعه اکشن بی‌تأثیر نبوده است. قسمت پنجم با وجود فروش نسبتاً خوب در گیشه، به هیچ عنوان مورد پسند طرفداران و منتقدان نبود و نقدهای بسیار ضعیفی را دریافت کرد. نقش‌آفرینی بروس ویلیس نیز دیگر همچون نقش‌آفرینی‌های ابتدایی وی در مجموعه Die Hard نبوده و کیفیت فیلم و نیز بازی بروس ویلیس در یکی دو فیلم اخیر این مجموعه قابل مقایسه با قسمت‌هایی ابتدایی نیست. با این حال بسیاری از طرفداران این مجموعه نمی‌توانند بازیگر دیگری را نیز در نقش جان مک‌کلین تصور کنند و علاقمندند همچنان بروس ویلیس دوست‌داشتنی این نقش را بر عهده داشته باشد. این‌طور که در اخبار خواندیم، وی قرار است در بازسازی فیلم Death Wish نیز حضور داشته باشد و شاید بازی در فیلم الی راث بتواند بار دیگر این ستاره قدیمی سینمای هالیوود را به روزهای اوجش بازگرداند.

تاریخ اکران قسمت ششم مجموعه Die Hard هنوز اعلام نشده است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده