نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Metro 2033: Wars

Metro 2033: Wars یک بازی اندروید و آیفون تاکتیکی با محوریت کتاب مترو ۲۰۳۳ است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد. 

قطعا خیلی از شما با سری بازی‌های Metro که اخیرا هم نسخه جدید آن‌ها در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 معرفی شد، آشنا هستید؛ بازی‌های شوتر اول-شخصی که نسخه اول آن‌ها توسط THQ منتشر شده بود، اما پس از ورشکست شدن این کمپانی، دیپ سیلور حقوق سری را خریداری کرد و حال، بازی‌های این مجموعه توسط این شرکت منتشر می‌شوند. سری بازی‌های Metro با محوریت کتاب‌های مترو دیمیتری گلوخوفسکی ساخته شده‌اند و وقایع آن‌ها در کشور روسیه جریان دارد که پس از یک انفجار اتمی، مردمش مجبور شده‌اند برای در امان ماندن از پرتوهای خطرناک و همچنین موجودات جهش‌یافته، به تونل و ایستگاه‌های مترو پناه ببرند. شخصیت اصلی این بازی‌ها آرتیوم است و دو نسخه‌ای که تا به امروز از این سری منتشر شده‌اند، استقبال خوب منتقدین و گیمر‌ها را در پی داشته‌اند. حال در معرفی بازی موبایل امروز، قصد معرفی یک بازی اندروید و آیفون با نام Metro 2033: Wars را داریم که مانند سری بازی‌های مترو دیپ سیلور، با محوریت کتاب‌های گلوخوفسکی ساخته شده است، اما از نظر سبک کاملا تجربه متفاوتی است. 

بازی موبایل Metro 2033: Wars

با اینکه بازی اسم مترو را یدک می‌کشد، اما از نظر سبک تفاوت زیادی با سری بازی‌های مترو کنسول‌ها و پی‌سی دارد

بازی Metro 2033: Wars توسط استودیو داسوپا ساخته شده و به صورت رایگان منتشر شده است. البته یک نسخه پولی از بازی هم با قیمت ۶ دلار روی گوگل‌پلی موجود است. اما از حیث گیم‌پلی، Metro 2033: Wars را می‌توان یک استراتژی نوبتی با مبارزه‌های تاکتیکی دانست که المان‌هایی از سبک نقش‌آفرینی هم در آن دیده می‌شوند. روند بازی به این شکل است که گیمر در ابتدای بازی، در یک ایستگاه مترو کار خود را آغاز می‌کند و این در حالی است که روی نقشه بازی، شاهد ایستگاه‌های متروی زیادی هستیم که به حالتی شبکه‌وار، به هم متصل هستند و توسط گروه‌های مختلفی کنترل می‌شوند. به طور دقیق‌تر، بازی ۱۸۹ ایستگاه مترو و ۲۴ گروه مختلف دارد.

شما در جریان بازی می‌توانید با این گروه‌ها روابط دیپلماتیک و دوستانه داشته باشید یا اینکه با آن‌ها وارد جنگ شوید. زمانی که در نقشه بازی هستید، همه‌چیز شبیه به یک بازی استراتژی نوبتی است و در هر نوبت، می‌توانید نیرو‌های خودتان را یک ایستگاه حرکت بدهید و سپس باید نوبت را به پایان برسانید و منتظر حرکت دیگر گروه‌ها باشید. در ابتدای بازی، فقط یک گروه از نیرو‌ها را در اختیار دارید، اما به مرور زمان و با تصرف ایستگاه‌های متروی بیش‌تر، می‌توانید تعداد گروه نیرو‌هایتان را هم افزایش بدهید و هریک را به صورت مجزا کنترل و برای تصرف ایستگاه‌های بیش‌تر یا انجام ماموریت‌های مختلف، اعزام کنید. همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی، ساخت‌وساز است. پس از اینکه یک ایستگاه مترو را تصرف و آن را به شبکه ایستگاه‌های خودتان اضافه کردید، می‌توانید وارد منوی ساخت‌وساز شوید و بنا‌های مختلفی را در این ایستگاه بسازید؛ بنا‌هایی مثل پناهگاه که باعث جذب مردم می‌شوند یا بنا‌های دیگر که به لطف آن‌ها می‌توانید مثلا نیرو‌های جدیدی را جذب و به گروه‌هایتان اضافه کنید. 

بازی موبایل Metro 2033: Wars

روند جذب نیرو در بازی به شکل تولید نیست و مثلا نمی‌توانید نوع خاصی از نیرو را تولید کنید؛ بلکه باید منتظر بمانید که نیرو‌ها جذب ایستگاه‌های تحت کنترل شما شوند و سپس از طریق گزینه Hire، آن‌ها را به جمع نیرو‌هایتان اضافه کنید. نیرو‌ها در جریان نبرد‌ها پیشرفت می‌کنند و حتی ممکن است کشته شوند و برای همیشه از بین بروند. همچنین در جریان پیشروی در بازی، با نیرو‌های جدیدی آشنا خواهید شد که برای شما خواهند جنگید. قطعا یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی، مبارزات تاکتیکی آن است، اما پیش از آنکه سراغ این بخش برویم، بد نیست به ماموریت‌ها هم اشاره داشته باشیم که صرفا برای اینکه در بازی باشند طراحی نشده‌اند و سازندگان از طریق آن‌ها داستان جالبی را با شاخه‌های مختلف روایت می‌کنند و در کل تعداد زیادی دیالوگ برای بازی نوشته شده که نتیجه آن هم وجود داستانی جالب در دل بازی Metro 2033: Wars است. 

اما از تمام این بحث‌ها که بگذریم به سیستم مبارزات بازی می‌رسیم که واقعا جذابیت بالایی دارد. مبارزه‌ها در بازی Metro 2033: Wars به شکل نوبتی و تاکتیکی طراحی شده‌اند. پیش از آغاز نبرد، می‌توانید چیدمان نیرو‌هایتان را تغییر دهید و مثلا نیرو‌های دورزن یا مدیک را در خطوط پشتی قرار داده و نیرو‌هایی را که از سلاح‌های سرد استفاده می‌کنند، در خط جلو قرار دهید. در طول مبارزه‌ها، هر نیرویی در نوبت خودش می‌تواند به سمت حریف شلیک کند. همچنین نیرو‌ها هریک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و مثلا برخی قادر به پرتاب نارنجک هستند یا برخی می‌توانند نیرو‌های حریف را مسموم یا زخمی کنند. در کل، سیستم مبارزه‌های بازی به شکلی است که کاملا گیمر را به چالش می‌کشد و در صورتی که استراتژی درست و کمی هم شانس نداشته باشید، ممکن است خیلی راحت شکست بخورید و نیرو‌هایتان را از دست بدهید. 

بازی موبایل Metro 2033: Wars

همان‌طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، Metro 2033: Wars به صورت رایگان منتشر شده و برای اندروید یک نسخه پولی ۶ دلاری هم دارد که حس و حال یک بازی کامل را می‌دهد و دیگر مجبور به استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای نیستید. علاوه بر این، بازی با وجود داشتن حجمی در حدود ۱۰۰ مگابایت، گرافیک خوبی هم دارد و افکت‌های شلیک یا طراحی شخصیت‌ها به‌خوبی در بازی کار شده‌اند. در کل اگر به بازی‌های تاکتیکی و استراتژی علاقه دارید، دانلود بازی Metro 2033: Wars پیشنهاد می‌شود و این بازی با گیم‌پلی اعتیادآور و طولانی خود، می‌تواند برای مدت‌های طولانی شما را سرگرم نگه دارد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Metro 2033: Wars


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده