نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

شخصیت منفی فیلم Blade Runner 2049 قرار بود بازیگر دیگری باشد

بر اساس گزارش‌ها گویا دیوید بویی گزینه اول دنی ویلنوو برای نقش نیاندر والاس در فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) به جای جرد لتو بود.

بالاخره کم کم انتظارها دارد به پایان می‌رسد و فیلم مورد انتظار بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) با بازی جرد لتو، برنده جایزه اسکار و ایفاگر نقش منفی داستان به نام نیاندر والاس، آخر هفته آینده قرار است به طور رسمی روی پرده سینماهای سرتاسر دنیا به اکران در بیاید. اما در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به تازگی خبری منتشر شده که نشان می‌دهد که این بازیگر محبوب اولین گزینه دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Blade Runner 2049 برای نقش آنتاگونیست جدیدترین اثرش نبوده است. در مصاحبه‌ی کوتاهی که به تازگی با خبرنگار سایت خبری مترو صورت گرفته است، ویلنوو اعلام کرد که او در ابتدا تصمیم داشت دیوید بویی را برای ایفای نقش شخصیت منفی و منفور اصلی داستانش رو‌به‌روی دوربین بیاورد. البته این تصمیم او برای قبل از زمانی بود که بویی سال گذشته به خاطر بیماری سرطانی که داشت و مدت زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، از دنیا برود. ویلنوو در مصاحبه خود اینگونه درباره تصمیم ابتدایی خود حرف زد:

در آن ابتدای کار، اولین گزینه‌ای که ما برای این نقش در نظر داشتیم دیوید بویی بود؛ کسی که از جهات مختلف فیلم بلید رانر را تحت تاثیر خود قرار داده بود. زمانی که ما آن اخبار ناراحت‌کننده و غم‌انگیز را درباره او شنیدیم، از همان موقع گشتن و بررسی کردن را آغاز کردیم تا بتوانیم فرد مناسبی را همانند دیوید پیدا کنیم که برای این نقش مناسب باشد. 

تلاش فراوان این کارگردان برای پیدا کردن فردی که شباهت خیلی زیادی به دیوید بویی داشته باشد و روحیات او به بویی (که یک خواننده سبک راک بود) شبیه باشد، ویلنوو را به سمت جرد لتو که به تازگی بازی در نقش جوکر در فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) و مراحل تولید این اثر را به پایان رسانده بود، کشاند.

شخصیت منفی و منفور داستان یعنی نیاندر والاس به‌عنوان فردی توصیف شده که به نوعی، یک کارخانه تولید انسان‌های دستکاری‌شده دارد که در زمان فعالیت‌های خود کلید اصلی از بین بردن بشریت را پیدا کرده و راه اصلی آن را فهمیده است. همین مسئله مهم باعث می‌شود که در یک برهه از زمان او و افسر کی (با بازی رایان گاسلینگ) در مقابل هم قرار بگیرند. بر اساس گفته‌های ویلنوو، نقش رایان گاسلینگ یا همان افسر کی به طریقی نوشته شده که تنها همین بازیگر بتواند آن را ایفا کند و به عبارتی این نقش فقط برای گاسلینگ نوشته شده است. جرد لتو هم در این فیلم یک نوع لنز خاص در چشمانش استفاده کرده بود که علاوه بر اینکه چشمانش را مات و کدر نشان می‌داد، کمی هم از قدرت بینایی‌اش کم کرده بود. این مسئله به این معنی است که در مواقعی که او قصد حرکت داشت، باید افرادی او را در حرکت کردن راهنمایی می‌کردند.

فیلم Blade Runner 2049 برای اکران در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است. رایان گاسلینگ، هریسون فورد، جرد لتو، ادوارد جیمز آلموس، رابین رایت، دیوید باتیستا، لنی جیمز، برخد عبدی، آنا د آرماس و مکنزی دیویس، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده