نویسنده: آرش محمدی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

کمپانی ولو تقریبا ۲۰۰ بازی را از استیم حذف کرد

ولو امروز ۱۷۳ بازی را استیم حذف کرد. حذف این تعداد بازی در یک روز در تاریخ بازی‌های ویدیویی بی‌سابقه است.

شرکت ولو امروز تعداد ۱۷۳ بازی را از استیم حذف کرد. اینطور که به نظر می‌رسد این بازی‌ها توسط شرکت سیلیکون اکو (Silicon Echo) ساخته شده‌اند. Valve دلیل خوبی برای حذف این بازی‌ها دارد. برخی از شرکت‌ها، با استفاده از ابزارها و مدل‌های آماده‌ی یونیتی، بازی‌هایی را با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کنند که زمان زیادی برای ساخت آن لازم نیست. ولو به این بازی‌ها لقب بازی‌های قلابی را داده است.

برخی از این بازی‌ها با همکاری شرکت زونیترون پروداکشنز (Zonitron Productions) منتشر شده‌اند. این شرکت در ماه‌های تیر و مرداد، ۸۶ بازی را در استیم منتشر کرد؛ یعنی ۱۰ درصد از کل بازی‌‌های منتشر شده در این دو ماه را این شرکت منتشر کرده بود.

بسیاری از بازی‌ها مانند Grim Banana و Clickey به‌صورت رایگان یا بسیار ارزان در دسترس بودند. اما مشکل اینجا بود که کاربران این بازی‌ها را تهیه می‌کردند تا کارت‌های مجازی بازی را به‌دست بیاورند و سپس آن‌ها را در مارکت استیم می‌فروختند. از فروش این کارت‌ها، کاربر مبلغ زیادی را دریافت نمی‌کرد، اما تعداد کاربرانی که از این روش استفاده می‌کردند روز به روز افزایش می‌یافت؛ تا اینکه این مبالغ کم، تبدیل به هزینه‌ای بزرگ برای ولو شدند. درصدی از این مبلغ به سازندگان بازی تعلق می‌گرفت.

ولو تأیید کرد که بازی‌های قلابی را حذف خواهد کرد و یک تیم تمام وقت را برای جلوگیری از این نوع آسیب‌ها تشکیل داده است.

ما شکایت‌ها و نارضایتی‌های زیادی در این مورد دریافت کرده‌ایم. تمامی این آسیب‌ها و بازی‌های قلابی، توسط یک شخص یا شرکت به‌وجود آمده است. این شرکت با استفاده از حساب‌های کاربری مختلف، در عملکرد فروشگاه و ابزار‌های ما تأثیر منفی می‌گذاشت. به‌عنوان مثال، این شرکت تعداد زیادی از بازی‌های قلابی را به اسم شرکت‌های مختلف در استیم منتشر می‌کرد که این امر در عملکرد فروشگاه تأثیر منفی داشت و کار کاربران استیم را در پیدا کردن بازی‌های خوب و سرگرم‌کننده دشوار می‌کرد. این شرکت از کلیدهای استیم (Steam key) نیز سوء استفاده می‌کرد.

به همین دلیل، ولو تمامی بازی‌های این شرکت را حذف کرد و گفت:

ما با کسی که بازی‌های قلابی منتشر کند یا عملکرد فروشگاه استیم ما را مختل کند، مدارا نمی‌کنیم. اولویت ما این است که به کاربران در پیدا کردن بازی‌های خوب و سرگرم‌کننده کمک کنیم.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده