// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷

کانادا نماینده خود را در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 2018 معرفی کرد

فیلم Hochelaga, Land of Souls به کارگردانی فرانسوا ژیرار٬ نماینده‌ی سینمای کانادا در بخش بهترین فیلم خارجی زبان نودمین دوره‌ی جوایز اسکار خواهد بود.

کانادا فیلم هوشلاگا: سرزمین ارواح (Hochelaga, Land of Souls) به کارگردانی فرانسوا ژیرار را به عنوان نماینده‌ی خود در رقابت بهترین فیلم خارجی زبان نودمین دوره‌ی جوایز اسکار (اسکار 2018) به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد. این خبر توسط کمیته‌ی انتخاب سینمای ملی کانادا در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی در مونترال اعلام شد.

این درام تاریخی که به زبان فرانسوی ساخته شده است داستان یک باستان شناس موهاک به نام آنتوان مورین را روایت می‌کند که پس از فاجعه‌ی نشست زمین در استادیوم فوتبال پرسیوال مولسن، آثاری هنری را یافته که او را با تاریخ مونترال، بومیان این منطقه و کاشفان آن پیوند می‌دهد. فیلم در ادامه حقایقی را درباره‌ی تاریخچه‌ی منطقه به تصویر می‌کشد. این که چگونه این محل در سال ۱۲۶۷ میزبان نبرد جنگجویان بومی بوده است که طی آن شمار بسیاری از ایروکوا کشته شدند. در سال ۱۵۳۵، چگونه دریانوردی به نام ژاک کارتیه این منطقه را کشف کرده و ادعا کرد که آن، بخشی از سرزمین امپراطوری فرانسه است و در سال ۱۸۳۷، این سرمین چگونه شاهد صحنه‌ی مبارزه‌ی شورشیان کانادایی و استعمارگران بریتانیایی بود که در نهایت به سرکوب شورشیان انجامید.

Land of Souls

فرانسوا ژیرار که یکی از تحسین شده‌ترین کارگردانان دو دهه‌ی اخیر سینمای کانادا به حساب می‌آید ساخت فیلم‌های مطرحی همچون سی و دو فیلم کوتاه درباره گلن گولد (Thirty Two Short Films About Glenn Gould) و ویولن قرمز (The Red Violin) را در کارنامه دارد که این دو اثر نیز همچون هوشلاگا، سرزمین ارواح دارای ساختاری متفاوت هستند.

این چهل و سومین مرتبه است که کانادا فیلمی را به نمایندگی از خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی می‌کند که در این میان، ۶ فیلم افول امپراطوری آمریکا (The Decline of the American Empire) و عیسی مونترال (Jesus of Montreal) به کارگردانی دنیس آرکند٬ آب (Water) به کارگردانی دیپا مهتا، ویران شده (Incendies) به کارگردانی دنی ویلنو، آقای لازار (Monsieur Lazhar) به کارگردانی فیلیپه فالاردیو و جادوگر جنگ (War Witch) به کارگردانی کیم نگوین به لیست ۵ فیلم برگزیده راه یافته‌اند و فیلم تهاجم بربرها (The Barbarian Invasions) به کارگردانی دنیس آرکند نیز در سال ۲۰۰۳ چایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرده است.

Land of Souls

کشورهای مختلف تا تاریخ دهم مهرماه فرصت دارند تا فیلم خود را برای شرکت در رقابت اسکار انتخاب کنند و این در حالی است که ایران فیلم نفس را به کارگردانی نرگس آبیار به نمایندگی از سینمای خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده است. نامزدهای نهایی نودمین دوره‌ی جوایز اسکار در تاریخ بیست و سوم ژانویه (۳ بهمن) اعلام خواهند شد و مراسم اصلی نیز در شب چهارم مارس (۱۳ اسفند) در سالن دالبی تئاتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده