نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

مستند The Beatles: Eight Days a Week به تلویزیون خواهد آمد

طرفداران گروه The Beatles به گوش باشید که خوانندگان مورد علاقه‌تان قرار است با مستند بیتلز: هشت روز هفته (The Beatles: Eight Days a Week) توسط شبکه PBS به تلویزیون‌ها بیایند.

شبکه PBS نخستین برنامه تلویزیونی از گروه The Beatles را که در ایالات متحده پخش خواهد شد به طور رسمی معرفی کرد. این مستند تلویزیونی که بیتلز: هشت روز هفته، سال‌های تور (The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years) نام دارد، توسط ران هاوارد کارگردانی شده و فیلمی است که روی قبل از معروفیت اعضای گروه و همچنین به شهرت رسیدن آنها و زمان اوجشان به‌عنوان گروه بیتلز تمرکز خواهد داشت. این فیلم مستند که تا به امروز موفق به دریافت دو جایزه در مراسم امی و یک جایزه در مراسم گرمی شده است، در روز ۲۵ نوامبر سال جاری (۴ آذر)، ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت محلی به روی آنتن خواهد رفت. بعد از این مستند هم، برنامه تلویزیونی دیگری به نام Sgt. Pepper’s Musical Revolution به کارگردانی فرانسیس هنلی در ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت محلی به روی آنتن خواهد رفت.

مستند The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years لحظات مهم و حساس گروه بیتلز را، از سال‌ ۱۹۶۲ تا سال ۱۹۶۶، پررنگ‌تر از قبل به تصویر می‌کشد و بررسی می‌کند. در این دوره زمانی اتفاقاتی رخ داد که باعث شد این گروه خواننده راک بتواند جایگاه خود را تثبیت کند و در سرتاسر دنیا به‌عنوان یک پدیده بین‌المللی شناخته شود. در این مستند، ران هاوارد سعی کرده به طرز خیلی خوبی نشان دهد که چگونه جان لنون، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون و رینگو استار گروه The Beatles را تشکیل دادند و چگونه توانستند به گروه بیتلمانیا (Beatlemania) دست پیدا کنند. بیتلمانیا واژه‌ای است که بیشتر برای معرفی کردن جامعه طرفداران این گروه به کار برده شده و آنها را توصیف می‌کند و به نوعی نشان‌دهنده افزایش چشمگیر محبوبیت این گروه در فرهنگ سرتاسر دنیا و جهانی شدن آنها است.

این فیلم شامل صحنه‌هایی نادر و ویدیوهایی است که شاید تا به حال هیچکس آنها را ندیده باشد. این ویدیوها شامل فیلم‌هایی از کنسرت‌ها و مصاحبه‌هایی است که کسی تا به حال آنها را مشاهده نکرده است. همچنین علاوه بر مواردی که گفته شد، در این آرشیوی که در این مستند استفاده شده مصاحبه‌های جدیدی هم وجود دارد که به تازگی از پل مک‌کارتنی، رینگو استار و همه افراد و شخصیت‌هایی که کمک بزرگی در محبوب شدن گروه داشته‌اند ضبط شده است. علاوه بر زوایای خوب ماجرا، این مستند چالش‌ها و مشکلاتی را به همگان نشان می‌دهد که باعث شد اعضای این گروه از برگزاری تورهای مختلف و هدایت تمرکز خود به سمت ضبط آهنگ‌های محبوب و پرطرفدار کناره‌گیری کنند و ترجیح دهند کمی منزوی شوند.

از سمت دیگر، برنامه Sgt. Pepper’s Musical Revolution هم به همین گروه مربوط می‌شود و در این برنامه از آلبوم گروه کلوپ بی‌کسان گروهبان فلفل (Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band) که پرطرفدارترین آلبوم گروه بیتلز شناخته می‌شود و در ۱ ژوئن ۱۹۶۷ (۱۱ خرداد ۱۳۴۶) منتشر شده بود تجلیل و به بررسی آن پرداخته می‌شود. این آلبوم از سوی منتقدان به‌شدت نظرات خوبی دریافت کرد و شدیدا تحسین شد؛ به طوری که موفق به دریافت چهار جایزه در مراسم گرمی شد و همچنین توانست در لیست ۵۰۰ آلبوم برتر تمام اعصار رولینگ استون رتبه اول را به دست آورد. 

مستند بیتلز: هشت روز هفته، سال‌های تور به کارگردانی ران هاوارد، با همکاری کامل پل مک‌کارتنی، رینگو استار، اولیویا هریسون و یوکو اونو تهیه و تولید شده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده