نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵

نسخه جدید سریال Silicon Valley با محوریت زنان ساخته خواهد شد

کلی ریپا و همسرش مارک کانسوئلوس قصد تهیه‌کنندگی نسخه جدید سریال کمدی دره سیلیکون (Silicon Valley) را، با محوریت زنان، برای شبکه ABC دارند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه ABC اعلام کرده که سریال نیم ساعته‌ی کمدی جدیدی را با نام دختران دره (Valley Girls) یا همان Geek Girl Rising در دستور کار قرار داده است. داستان این سریال بر اساس کتابی از هدر کابوت و سامانتا والریونز است که در ماه می سال جاری به انتشار رسیده و رمانی غیر تخیلی است که Geek Girl Rising: Inside the Sisterhood Shaking Up Tech نام دارد. کلی ریپا و همسرش مارک کانسوئلوس از کمپانی میلوجو پروداکشنز، آری برکویتز تهیه‌کننده فیلم فیلادلفیا همیشه آفتابی است (It's Always Sunny in Philadelphia)، کریستین نیومن تهیه‌کننده سریال همسایه‌ها (The Neighbors) و استودیوی خود شبکه ABC تهیه و تولید این سریال را بر عهده دارند.

فیلمنامه سریال Valley Girls توسط آری برکویتز نوشته می‌شود و به نوعی قرار است با سریال اصلی یعنی سریال Silicon Valley (دره سیلیکون) ارتباطاتی هم داشته باشد. همانطور که در داستان کتاب Geek Girl Rising هم گفته شده، این مجموعه تلویزیونی درباره ماجراهای مختلف گروهی از زن‌های موفق است که صنعت فناوری و تکنولوژی را تغییر و تحول دادند. داستان سریال دختران دره درباره چهار زن است که در دره سیلیکون هستند و به‌شدت در کشمکش و مبارزه هستند تا بتوانند در رشته و صنعتی موفق شوند که بیشتر افرادی که در آن حضور دارند و فعالیت می‌کنند مرد هستند. آری برکویتز علاوه بر نویسندگی و تهیه‌کنندگی، نقش تهیه‌کننده ناظر را هم بر عهده دارد. کریستین نیومن به دلیل قراردادی که با استودیوی شبکه ABC دارد، به همراه کلی ریپا، مارک کانسوئلوس و آلبرت بیانچینی از کمپانی میلوجو پروداکشنز تهیه‌کنندگی اجرایی این سریال را بر عهده خواهد داشت. همچنین مایکل هلپرن از کمپانی میلوجو که یکی از شرکت‌های زیر نظر استودیوی شبکه ABC است، وظیفه نظارت و کنترل روند کل پروژه را بر عهده دارد.

کتاب Geek Girl Rising: Inside the Sisterhood Shaking Up Tech به روایت داستان زنان جسور و شجاعی می‌پردازد که از جامعه کارآفرینان و مهندسان اهل فنون و تکنولوژی برآمده‌اند. آنها تمام سعی‌شان بر این است که بتوانند نسل جدیدی از استارت‌آپ‌هایی را که در زمینه تکنولوژی برگزار می‌شوند برگزار کنند، روی ایده‌های جالب دیگران سرمایه‌گذاری کنند، کلیشه‌های مردان هکر و نفوذ‌ کننده را درهم خرد کنند و تا جایی که می‌توانند تمامی زنان و دختران را دور هم گرد آورند تا در این انقلاب دیجیتالی عظیم به آنها بپیوندند. این کتاب توسط انتشارات سینت مارتین در تاریخ ۳۰ می ۲۰۱۷ (۹ خرداد ۱۳۹۶) به طور عمومی منتشر شد.

کریستین نیومن از آنجایی که از سال ۲۰۱۵ یک قرارداد کلی با شبکه ABC دارد، به واسطه همین قرارداد در پروژه‌های خیلی زیادی با این شبکه همکاری داشته است. او در پروژه سریال ماپت‌ها (The Muppets)، سریال The Real O'Neals، سریال گالاونت (Galavant) و سریال The Neighbors به‌عنوان یک عضور مهم فعالیت کرد. همچنین نیومن در سریال چاک (Chuck) از جمله تهیه‌کنندگان اجرایی بود که بر سر پروژه تولید این مجموعه تلویزیونی ظاهر شد. از سمت دیگر، آری برکویتز هنرمند تازه‌کاری نیست و قبل از این بر سر پروژه سریال Benched نویسندگی فیلمنامه را بر عهده داشته است.

نظر شما درباره نسخه زنانه سریال دره سیلیکون چیست؟ به نظر شما به همان اندازه محبوب خواهد شد یا رکورد محبوبیت آن را خواهد شکست؟


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده