نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

سریال Star Trek: Discovery رکورد جدیدی را در شبکه CBS شکست

سریال Star Trek: Discovery که پخش آن به تازگی در شبکه CBS All Access آغاز شده است، توانسته با اولین قسمت رکورد ثبت‌نام‌کننده در سرویس جدید این شبکه را از آن خود کند.

یکشنبه شب هفته جاری اولین قسمت از سریال Star Trek: Discovery (پیشتازان فضا: اکتشاف) به روی آنتن رفت. طبق گفته‌های خود شبکه CBS All Access، این سریال با قسمت اول خود با تعداد افراد ثبت‌نام‌شده‌ای که داشت، رکورد جدیدی را در این شبکه به نام خود ثبت کرد.

بر اساس گزارش‌های سایت خبری ددلاین، شبکه CBS ادعا کرده که این سریال با اولین قسمت خود، در یک روز توانسته تعداد افرادی را که در سرویس استریم جدید مبتنی بر مشترکانش ثبت‌نام کرده‌اند به قدری بالا ببرد که بتواند رکورد قبلی تعداد بیننده را که متعلق به پنجاه و نهمین مراسم جایزه گرمی که در ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ (۲۴ بهمن ۱۳۹۵) به نمایش درآمده بود بوده است، از آن خود بکند.

اولین قسمت از سریال پیشتازان فضا: اکتشاف که پخش ویژه‌ای را هم در شبکه CBS All Access ارائه داد، توانست سطح نسبتا وسیعی از بینندگان و مشترکان را به سمت خود این سریال و شبکه در حال پخش آن و برنامه‌هایی که این شبکه پخش می‌کند، جذب کند. براساس گزارش‌های گزارشگر سایت خبری اینترتینمنت ویکلی، پخش اولین قسمت این سریال توانسته ۹.۶ میلیون نفر بیننده و همچنین امتیاز ۱.۹ را از بینندگان بزرگسال ۱۸ تا ۴۹ سال از آن خود کند. با در نظر گرفتن اینکه در هفته جاری بینندگان بیشتری هم جذب خواهند شد، شبکه پخش کننده سریال استار ترک انتظار دارد که تعداد افرادی که این مجموعه تلویزیونی را مشاهده کرده‌اند به رقمی نزدیک به ۱۵ میلیون نفر برسد و همچنین بتواند امتیاز خود را به ۳.۰ هم برساند.

درست بعد از پخش اولین قسمت از این سریال، با فاصله خیلی کمی قسمت دوم آن هم در سرویس استریم شبکه CBS در دسترس مشترکان قرار گرفت. همچنین هر هفته قرار است قسمت بعدی سریال Star Trek: Discovery یکشنبه شب‌ها به طور رسمی از همین شبکه یعنی CBS All Access منتشر شود.

سریال علمی-تخیلی استار ترک سفر‌ها و ماموریت‌های Starfleet را برای کشف دنیا‌های جدید و نشانه‌های جدید برای زندگی به تصویر می‌کشد. با اینکه همان ایدئولوژی‌های قبلی هنوز هم در این داستان وجود دارد، اما در سریال پیشتازان فضا: اکتشاف، سفینه جدید، شخصیت‌ها و ماموریت‌های جدید وارد داستان خواهند شد.

بازیگران سریال Star Trek: Discovery عبارتند از سونیکو مارتین گرین در نقش افسر مایکل برنهام، جیسون آیزاکس در نقش کاپیتان لورکا، داگ جونز در نقش سارو افسر دانشمند، آنتونی رپ در نقش افسر استیمتس یکی از اعضای تیم علمی، تری سرپیکو در نقش اندرسون فرمانده سفینه Starfleet، مولیک پنکلی در نقش نامبو افسر ارشد پزشکی، سم وارتولومیوس در نقش افسر کانر جانشین هدایت‌گر سفینه Starfleet، مری وایزمن در نقش کادت تیلی، جیمز فرین در نقش سارک استاد فیزیکدان و پدر اسپارک، کریس اوبی در نقش تیکووما رهبر کلینگان، مری چیفو در نقش ال رل فرمانده کلینگان، شازاد لطیف در نقش ستوان تایلر، رکا شارما در نقش فرمانده لاندری، کنث میچل، کلیر مک کانل، دیمن رانین، رید ویلسون.

سریال اکتشاف توسط استودیوی شبکه CBS با همکاری کمپانی Secret Hideout از الکس کورتزمن، کمپانی Living Dead Guy Productions از برایان فولر و Roddenberry Entertainment تهیه‌کنندگی می‌شود. تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعه عبارتند از: الکس کورتزمن، برایان فولر، هدر کادین، گرچن جی. برگ، آرون هاربرتز، آکیوا گلدزمن، رود رادنبری و ترور روث. سریال Discovery توسط استودیوی بین‌المللی CBS از شبکه نتفلیکس در ۱۸۸ کشور و در کانادا از شبکه Space و سرویس CraveTV زیر نظر Bell Media پخش می‌شود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده