نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

استودیو سازنده بازی Everybody's Gone To The Rapture تعدادی از اعضای خود را اخراج کرد

طبق اعلام بنیان‌گذار استودیو چاینیز روم، این استودیو اخیرا تعدادی از اعضای خود را اخراج کرده و شرایط خیلی خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. 

چاینیز روم استودیویی است که توانست با ساخت بازی‌هایی چون Dear Esther، Amnesia: A Machine for Pigs و Everybody's Gone To The Rapture نامی برای خود دست و پا کند. با این حال طبق اعلام دن پیچبک، بنیان‌گذار این استودیو، چاینیز روم این روز‌ها شرایط خیلی خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و به همین دلیل هم استودیو با تعدیل نیرو رو‌به‌رو شده است. پیچبک در این مورد اعلام کرده که اخیرا و در مراحل پایانی توسعه بازی So Let Us Melt، دچار یک بیماری شده و همراه شدن این مساله با استرس‌های ناشی از تمام کردن یک پروژه و همچنین آغاز پروژه‌ای دیگر، باعث شده تا وی تصمیم بگیرد کمی بیش‌تر در مورد آینده و فعالیت استودیو فکر کند. پیچبک در این مورد گفت:

اگر بخواهم خلاصه‌وار موضوع را توضیح بدهم، باید بگویم که مشکلات مالی، بیماری خود من و استرس‌های ناشی از تمام کردن یک پروژه و تلاش برای حفظ تیم، به حد غیرقابل تحملی رسیده بودند. به همین دلیل هم زمان آن رسیده که کمی به خودمان استراحت بدهیم تا بتوانیم بهتر در مورد آینده فکر کنیم. به همین دلیل هم مجبور شدیم تعدادی از توسعه‌دهندگان خودمان را از دست بدهیم. تعدیل نیرو همواره اتفاق ناخوشایند است؛ مخصوصا زمانی که در مراحل پایانی ساخت یک بازی باشید و تیم سازنده بدانند که پس از تمام کردن این بازی، باید از استودیو جدا شوند. البته این مساله باعث نشد تا ما دلسرد شویم و همه ما با تمام وجود برای تمام کردن بازی So Let Us Melt تلاش کردیم. 

این تعدیل نیرو به معنی پایان کار استودیو نیست، بلکه پایانی برای فصل اول فعالیت‌های چاینیز روم است

البته پیچبک در پستی که در سایت اصلی استودیو منتشر شد، اعلام کرد که این تعدیل نیرو و مشکلات دیگر، به معنی پایان کار استودیو نیستند. بلکه همه چیز شبیه به یک توقف مقعطی است تا اعضای باقی‌مانده بتوانند بهتر برای آینده فکر کنند. همچنین بازی‌های این استودیو کماکان قابل خرید خواهند بود و اعضا هم حساب زیادی روی درآمد حاصل از فروش آن‌ها باز کرده‌اند. طبق اعلام پیچبک، اعضای استودیو کماکان به فعالیت‌شان در شبکه‌های مجازی ادامه خواهند داد. به علاوه جالب است بدانید که در حال حاضر، تنها سه نفر در این استودیو باقی مانده‌اند که روی بازی‌ای به اسم 13th Interior کار می‌کنند و زمانی که روند توسعه این بازی به اعضای بیش‌تری نیاز داشته باشد، دوباره شاهد جذب نیرو توسط استودیو خواهیم بود. بنیان‌گذار چاینیز روم همچنین اعلام کرده که آن‌ها بودجه لازم برای ساخت بازی دیگری به اسم Little Orpheus را نیز تامین کرده‌اند که این بازی، از اواخر سال جاری وارد فاز توسعه نسخه آزمایشی خواهد شد. بخش پایانی صحبت‌های پیچبک هم به شرح زیر است:

در کل ما هنوز به فعالیت‌مان ادامه می‌دهیم اما دیگر یک تیم توسعه کامل و بزرگ نداریم. به نظر من مشکل اصلی چاینیز روم، این بود که زودتر از آنچه که باید پیشرفت کرد و همین باعث شد تا ما، که در اصل بازی‌ساز هستیم، درگیر وظایف مختلفی بشویم که باعث می‌شدند نتوانیم کار‌هایی را که خودمان دوست داریم انجام دهیم. به همین دلیل هم چنین تصمیمی اتخاذ کردیم تا کمی فکر کنیم و ببینیم که چطور می‌توانیم دوباره سراغ ایده‌های خلاقانه خودمان برویم و صرفا کار‌های مدیریتی انجام ندهیم. مدیریت کاری است که افرادی به آن علاقه دارند اما ما جزو این افراد نیستیم و به همین دلیل هم باعث می‌شود تا همواره استرس زیادی داشته باشیم و مجبور به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیادی شویم. من به شخصه عاشق بازی‌سازی، نویسندگی، هنر و کار‌هایی از این قبیل هستم و این وقفه باعث خواهد شد تا بتوانیم دوباره سراغ این کار‌ها بروم. 

پس به عنوان صحبت پایانی، استودیو چاینیز روم هنوز به پایان راه خود نرسیده است. بلکه می‌توان گفت که این، پایانی برای یک فصل از فعالیت‌های ما است و امیدواریم کماکان به حمایت از ما ادامه بدهید تا بتوانیم فصل بعدی را با قدرت بیش‌تری شروع کنیم. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده