// یکشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll

انیمیشن کوتاه Kung Fu Panda Secrets of the Scroll، به عنوان اثری که تمامی المان‌های اصلی سری انیمیشن‌های پاندای کنگ فو کار را دارد، بسیار مفرح و لذت بخش است.

کمپانی دریم ورکس در سال ۲۰۰۸ انیمیشن جدید خود یعنی انیمیشن Kung Fu Panda را اکران کرد که به‌واسطه ویژگی‌هایی همچون داستان تازه و بدیع، تیم صدا‌پیشگان مشهور و حرفه‌ای و شخصیت‌های به یاد ماندنی به سرعت توانست خود را در قلب مخاطبین قرار داده و فروش نسبتا فوق‌العاده‌ای را تجربه کند. کمپانی مذکور تا‌کنون مجموعه پاندای کنگ‌فو‌کار را به شکل‌ها و قالب‌های مختلفی از جمله انیمیشن بلند، بازی ویدیویی، سریال تلویزیونی و انیمیشن کوتاه در اختیار علاقه‌مندان پر‌شور این سری قرار داده است که قریب به اتفاق آن‌ها در جذب مخاطب موفق بوده‌اند. این مجموعه علاوه بر نامزدی جوایز اسکار و آنی، برنده ۱۱ جایزه امی برای سریال انیمیشنی Kung Fu Panda: Legends of Awesomeness بوده است. همچنین دو انیمیشن بلند سری پاندای کنگ‌فو‌کار موفق‌ترین انیمیشن‌های دوران خود بوده و جنیفر یو نلسون با کارگردانی Kung Fu Panda 2 به عنوان موفق‌ترین کارگردان زن که به تنهایی یک فیلم را کارگردانی کرده، لقب گرفته است. انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll، چهارمین انیمیشن کوتاه سری پاندای کنگ‌فو‌کار است که کمپانی فاکس قرن بیستم وظیفه انتشار آن را بر‌عهده داشته است.

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll دو داستان را روایت می‌کند

این انیمیشن از دو داستان تشکیل شده است. داستان اول در بازه زمانی قبل از انیمیشن Kung Fu Panda 3 جریان دارد و تلاش‌های پو برای پیدا کردن اسباب‌بازی‌هایش را که آقای پینگ به عنوان جایزه به یکی از مشتریان رستورانش داده است، به تصویر می‌کشد. اما داستان دوم سال‌ها قبل و ۱۰ سال پیش از اولین انیمیشن پاندای کنگ‌فو‌کار را در حالتی به نمایش می‌گذارد که ببری هنوز به درجه استادی نرسیده و موجب سر‌افکندگی استاد شیفو است. پس از آنکه پو نا‌خواسته استاد شیفو را بیمار می‌کند و گراز قدرتمندی با هدف نابودی شهر در راه آمدن به چین است، شیفو به ببری طوماری برای پیدا کردن چهار قهرمان می‌دهد. در همین زمان پو نیز در حال نوشتن ایده‌هایش در مورد کسب و کار آینده‌اش است. جا‌به‌جا شدن این دو طومار اتفاقات مختلفی را رقم می‌زند.

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll توسط رودولف گوئنودن که در انیمیشن‌هایی همچون Kung Fu Panda 2 ،The Prince of Egypt ،Balto و We're Back! A Dinosaur's Story به عنوان انیماتور حضور داشته، کارگردانی شده است. همچنین پائول مک‌ایوی نویسندگی اثر را بر عهده داشته که نگارش فیلم‌نامه انیمیشن‌های کوتاه پیشین مجموعه پاندای کنگ‌فو‌کار و انیمیشن‌های Open Season: Scared Silly و The Grim Adventures of Billy & Mandy را در کارنامه دارد. کمپانی دریم‌ورکس برای ساخت این انیمیشن همانند انیمیشن‌های Kung Fu Panda: Secrets of the Masters و Secrets of the Furious Five از طراحی دو‌بعدی بهره برده است. تر‌کیب این شیوه طراحی که پیش از این در انیمیشن‌های بلند مورد استفاده قرار گرفته بود، در کنار رنگ‌آمیزی فوق‌العاده اثر، در عین کاهش هزینه ساخت، زیبایی و چشم‌نواز بودن انیمیشن را دو چندان کرده است. با این حال این انیمیشن بدون سکانس‌های سه‌بعدی و CGI نیست. در دقایق ابتدایی و پایانی انیمیشن از این شیوه استفاده شده که یاد‌آور انیمیشن‌های بلند مجموعه است.

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll

اکشن بخش کوچکی از انیمیشن را به خود اختصاص داده و در عوض روی روایت داستانی متفاوت تمرکز شده است

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll بر‌خلاف انیمیشن‌های پیشین سری پاندای کنگ‌فو‌کار اثری تمام اسلپ‌استیک نیست و صحنه‌های نبرد تنها لحظاتی از این انیمیشن حدودا ۲۳ دقیقه‌ای را تشکیل می‌دهد. با این حال به هیچ عنوان کمبود سکانس‌هایی با محوریت مبارزات حس نمی‌شود و تمرکز بیشتر سازندگان روی روایت داستانی طنز‌آمیز و پرداختن به ریشه‌‌های دیگر شخصیت‌های اصلی انیمیشن به نقاط قوت اثر تبدیل می‌شوند. طراحی دو بعدی به هیچ عنوان ساده و بی‌کیفیت نیست، در عوض سازندگان لوکشین‌ها را با دقت تمام طراحی کرده و چنان عمقی به المان‌های محیطی داده‌اند که نمونه آن را کمتر در آثار کوتاه و بلند مشاهده کرده‌ایم. دوربین از حرکت‌های نامتعارف دوری می‌کند و در اکثر مواقع ثابت است. اما به دلیل ذات اکشن اثر در لحظات انگشت‌شماری از دوربین متحرک استفاده شده است. سازندگان از نما‌های مختلفی همچون کلوزآپ و لانگ شات استفاده کرده‌اند و در سکانس‌هایی همچون سرزنش ببری توسط شیفو به خوبی درک خود نسبت به تاثیر زاویه دوربین را به نمایش گذاشته‌اند. ریتم انیمیشن نسبتا کند است که به‌واسطه آن مخاطب بیش از پیش با شخصیت‌ها همراه شده و آن‌ها را درک می‌کند.

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll

همان‌طور که اشاره شد، انیمیشن در اکثر دقایق دو‌بعدی است، اما این بدان معنا نیست که شخصیت‌ها بر‌خلاف انیمیشن‌های بلند و بخش‌های سه‌بعدی از نظر طراحی ضعف دارند. بالعکس به دلیل انتقال تمامی المان‌های شخصیت‌ها به فضای دو‌بعدی اثر، شخصیت‌ها به خوبی می‌توانند حس و حال و واکنش‌های احساسی بروز دهند. ببری به عنوان شخصیتی که بخش اعظم تمرکز دوربین را در اختیار دارد، بیش از دیگر شخصیت‌ها به شرایط واکنش نشان می‌دهد، شاد، غمگین و خشمگین می‌شود. اکثر هنر‌مندانی که در انیمیشن‌های بلند سری KungFu Panda صدا‌پیشگی شخصیت‌ها را بر‌عهده داشته‌اند، در انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll نیز حضور دارند. این هنر‌مندان عبارتند از جک بلک (در نقش پو)، داستین هافمن (در نقش استاد شیفو)، کاری والگرن (در نقش ببری، به عنوان جایگزین آنجلینا جولی)، تارا ماکری (در نقش ببری جوان)، دیوید کراس (در نقش لک لک)، ست روگن (در نقش مانتیس)، لوسی لیو (در نقش افعی)، جیمز سی (در نقش میمون، به عنوان جایگزین جکی چان)، جیمز هونگ (در نقش آقای پینگ) و راندال داک کیم (در نقش استاد اوگ‌وی).

انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll

تیم آهنگ‌سازی این انیمیشن را لون بالفه، هانز زیمر و جان پاول تشکیل می‌دهند

برای ساخت موسیقی این انیمیشن از موسیقی‌دانان مشهوری چون لورن بالفه (آهنگ‌ساز بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare 2 و Assassin's Creed: Revelations، فیلم‌های Terminator Genisys و 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi و انیمیشن‌های Home و Penguins of Madagascar)، هانز زیمر (آهنگ‌ساز آثاری همچون Inception ،Interstellar ،Gladiator و The Dark Knight) و جان پاول (آهنگ‌ساز انیمیشن‌های Bolt ،Happy Feet و Dr. Seuss' The Lorax) استفاده شده است که همگی آن‌ها در آثار پیشین سری پاندای کنگ‌فو‌کار حضور داشته‌اند. موسیقی انیمیشن کوتاه Kung Fu Panda: Secrets of the Scroll که در اکثر دقایق شنیده می‌شود و از بطن اثر جدا نیست، همچنان روح شرقی خود را حتی در لحظاتی که موسیقی سریع و حماسی می‌طلبد، حفظ کرده و از این لحاظ هم‌رده با آثار بلند قرار می‌گیرد.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

با این وجود که انیمیشن کوتاه KungFu Panda Secrets of the Scroll از لحاظ جلوه‌های بصری با انیمیشن‌های بلند و سریال انیمیشنی تفاوت دارد و داستانی متفاوت با درون‌مایه‌های اکشن کمتر را روایت می‌کند، اما نمی‌توان آن را اثری بی‌کیفیت و فاقد ارزش تماشا دانست. بلکه به دلیل ویژگی‌هایی همچون حفظ اصالت سری پاندای کنگ‌فو‌کار در کنار بهره‌گیری درست از کمدی که لحظات مفرحی به دنبال آن ایجاد می‌شود و پاسخ به یکی از سوالاتی که از ابتدای مجموعه همواره مطرح بوده، تماشای آن بدون شک برای تمامی علاقه‌مندان به شخصیت پو و گروه پنج آتشین لذت‌بخش خواهد بود. این انیمیشن در جشنواره آنی که در ماه فوریه سال جاری بر‌گزار شد، نامزد دریافت بهترین انیمیشن بوده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده