نویسنده: سارا مرتضوی
// یکشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

کمپانی نینتندو از عرضه بیش از تولید کنسول نینتندو سوییچ در زمان عرضه خبر داد

طبق جدیدترین ادعای کمپانی نینتندو، تعداد نسخه‌های ارائه شده کنسول نینتندو سوییچ در زمان معرفی این کنسول، بسیار بیش‌تر از میزان تولیدی این کمپانی بوده است.

از زمان انتشار کنسول نینتندو سوییچ در ماه مارس سال جاری میلادی، این کنسول دائماً با کمبود عرضه در فروشگاه‌ها مواجه شده است. موجودی اکثر خرده فروشان مانند GameStop نیز پس از دریافت، به سرعت به اتمام می‌رسیدند. در این شرایط شاید ساده‌ترین راه حل، تولید بیش‌تر این کنسول محبوب توسط کمپانی نینتندو به نظر برسد. اما طبق ادعای این کمپانی، در حال حاضر نیز نینتندو چیزی بسیار بیش‌تر از تعدادی که توقع داشته از کنسول نینتندو سوییچ عرضه کرده است.

رئیس شعبه امریکایی کمپانی نینتندو یعنی Reggie Fils-Aime در مصاحبه اخیرش با وب‌سایت Mashable نظرات خود را پیرامون مشکلات عرضه کنسول نینتندو سوییچ اعلام کرده است. طبق صحبت‌های Reggie Fils-Aime، کمپانی نینتندو تعداد دو میلیون نسخه از کنسول نینتندو سوییچ را برای عرضه زمان انتشار این کنسول آماده کرده بود. این در حالی است که تحلیل‌گران فروش بسیار کمتری از این تعداد را برای کنسول نینتندو سوییچ پیش‌بینی کرده بودند. Fils-Aime گفت:

در زمان انتشار کنسول درواقع ما چیزی حدود ۲.۸ میلیون نسخه از این کنسول را به فروش رساندیم، بنابراین همان‌طور که می‌بینید ما بیش‌ از آن‌چه که توقع داشتیم، کنسول نینتندو سوییچ به بازار عرضه کردیم. بنابراین کاربرانی که در سایت Reddit اعلام می‌کنند که اگر نینتندو بیش‌تر تولید کرده بود، می‌توانست بیش‌تر هم بفروشد، باید بدانند که ما واقعاً تولید خود را افزایش دادیم و قصد داریم در سال مالی جاری ۱۰ میلیون نسخه دیگر نیز تولید کنیم.

اگرچه کمپانی نینتندو پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تولید کنسول نینتندو سوییچ را برای تعطیلات سال جاری میلادی افزایش دهد، اما بازهم به نظر می‌رسد باری دیگر با کمبود این کنسول مواجه خواهیم شد. Fils-Aime در جایی دیگر اعلام کرد که ممکن است تعداد ارائه شده از کنسول نینتندو سوییچ برای تعطیلات پاسخ‌گوی تقاضای بازار نباشد، اما وعده داد که این کمپانی تمرکز خود را بر تولید تعداد کافی از این کنسول برای تعطیلات قرار داده است.

از طرفی کنسول نینتندو سوییچ تنها کنسول کمپانی نینتندو نیست که با کمبود عرضه در بازار مواجه شده؛ کنسول مینی NES Classic Edition نیز پیش از توقف تولید، با کمبود عرضه مواجه شده بود. با این اوصاف عده‌ای نگرانند که این سرنوشت گریبان‌گیر کنسول آینده این کمپانی یعنی SNES Classic که قرار است در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهرماه) سال جاری عرضه شود نیز بشود. تمامی نسخه‌های پیش فروش این کنسول کلاسیک مدت کوتاهی پس از قرار گرفتن روی سایت فروخته شد. هرچند کمپانی نینتندو وعده داده که تولید این کنسول خود را به شدت افزایش خواهد داد. عرضه تعداد بیش‌تری از کنسول SNES Classic در سال ۲۰۱۸ و نیز تولید مجدد کنسول NES Classic در تابستان سال آینده، از دیگر وعده‌های کمپانی نینتندو است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده