نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

فیلمنامه فیلم Joker به زودی به اتمام خواهد رسید

چندی پیش خبری در رابطه با ساخت فیلمی کاملا مستقل با محوریت شخصیت جوکر منتشر شده بود. حال به نظر می‌رسد که فیلمنامه آن مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

ماه گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه دو فیلم جدید و مستقل از هم قرار است با محوریت شخصیت جوکر ساخته شود که هرکدام در حال طی کردن مراحل مختلفی از تولید در کمپانی دی سی هستند. آن‌طور که در اخبار اعلام شده است، یک فیلم با موضوع هارلی کوئین-جوکر و زندگی خصوصی آنها است که قرار است دو ستاره محبوب فیلم جوخه انتحاری (Suicide Squad) یعنی مارگو رابی و جرد لتو دوباره با هم هم‌بازی شوند. دیگری هم فیلم جوکر (The Joker) است؛ اثری کاملا مستقل و اختصاصی که تمرکز آن کاملا روی شخصیت جالب جوکر خواهد بود. حالا بعد از گذشت مدتی به تازگی گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه پروژه فیلم مستقل جوکر روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و فیلمنامه این فیلم تقریبا مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به‌زودی به پایان خواهد رسید.

این خبر توسط جاستین کرول، گزارشگر سایت خبری ورایتی به دست ما رسیده است. او در این گزارش خود عنوان کرد که با به اتمام رسیدن نوشتن فیلمنامه این فیلم، به نظر می‌رسد که فیلمبرداری آن به‌زودی آغاز می‌شود و او احتمال داده که سال آینده فیلمبرداری این پروژه کلید خواهد خورد. جاستین کرول در حساب کاربری توییتر خود نوشته است:

دوستان گوش کنید. فیلمنامه فیلم The Joker به احتمال زیاد در هفته آینده به اتمام خواهد رسید. آنها کارهایشان را خیلی سریع انجام می‌دهند. اگر همین‌طور پیش برود و مانعی بر سر این پروژه به وجود نیاید، به احتمال خیلی زیاد فیلمبرداری این اثر در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

اگرچه این فیلم هنوز به طور رسمی از سمت کمپانی دی‌سی معرفی نشده و ساخت آن اعلام نشده است، اما اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است و حتی تقریبا نامی هم برای آن انتخاب شده است. پیشتر گزارش شده بود که فیلمساز افسانه‌ای و مطرح سینمای هالیوود یعنی مارتین اسکورسیزی قرار است تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشته باشد. همچنین اعلام شده بود که تاد فیلیپس، کارگردان سه‌گانه فیلم خماری (The Hangover trilogy) به‌عنوان کارگردان این فیلم مورد انتظار انتخاب شده است. علاوه بر تمامی این اخبار، اخیرا اعلام شده بود که لئوناردو دی‌کاپریو که در طی سال‌های خیلی زیاد با مارتین اسکورسیزی همکاری‌های زیادی داشته است، برای نقش اصلی فیلم یا همان شخصیت جوکر در نظر گرفته شده است.

با اینکه ساخت چند فیلم مختلف با جوکر‌های متفاوت کمی باعث سردرگمی و گیج شدن طرفداران و بازیگران شده، اما باید منتظر بود و دید که کمپانی برادران وارنر و البته دی‌سی، چه برنامه‌ای برای آینده این شخصیت فوق‌العاده محبوب دارند

این واقعیت که در حال حاضر قرار است دو فیلم اختصاصی برای شخصیت جوکر ساخته و اکران شود، کمی باعث سردرگمی‌هایی، هم برای طرفداران و هم برای خود بازیگران، به‌ویژه برای جرد لتو، شده است. اوایل این ماه در مصاحبه‌ای از این بازیگر محبوب درباره این شرایط گیج‌کننده سوالاتی پرسیده شد. جرد لتو در این مصاحبه این‌طور عنوان کرد:

درست است. من فکر می‌کنم هر دوی آنها در حال توسعه هستند. من هم همانند بقیه کمی گیج شده‌ام، زیرا در حال حاضر جریانات خیلی زیادی در دنیای دی‌‌سی در حال اتفاق افتادن است. من عاشق شخصیت جوکر هستم. او واقعا کاراکتر خوبی است و ایفای نقش این شخصیت فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. اما دنیای سینمایی، دنیای خیلی بزرگی است و وقتی تو نقش یک شخصیت به طور مثال جوکر را بازی می‌کنی، هیچ تعهد و مالکیتی در آنجا وجود ندارد و تضمینی نیست که تو در فیلم بعدی هم بتوانی آن را بازی کنی. تو این افتخار را داری که این نقش را برای یک مدت کوتاه در اختیار داشته باشی و بعد از آن باید این شخصیت را پس بدهی. در حال حاضر فیلم‌هایی هستند که مراحل تولید خود را طی می‌کنند و من خیلی برای آنها هیجان دارم که ببینم در آخر روی پرده سینما چه خواهند شد.

با این حال، با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا سایت خبری هالیوود ریپورتر عنوان کرده بود، به نظر می‌رسد ماجرا چیزی به غیر از حرف‌هایی است که لتو در مصاحبه‌اش زده است. به گزارش این سایت، مثل اینکه لتو کمی به خاطر «برنامه‌ها و اتفاقاتی که رخ داده است» متعجب و ناراحت شده است. این سایت اعلام کرده که او به عوامل آن گفته است که از اینکه کمپانی دی‌سی قصد دارد «چندین جوکر» داشته باشد و فیلم‌های مختلف با جوکرهای مختلف بسازد خوشحال نیست.

همچنین در پایان باید اعلام کنیم که گزارش‌های دیگری هم منتشر شده و حاکی از آن است که فیلم جوخه انتحاری 2 (Suicide Squad 2) حالا کارگردانی دارد و او هم کسی نیست جز گاوین اوکانر. فیلم Suicide Squad 2 درباره تشکیل تیمی از چند شخصیت منفی دنیای کامیک است که دارای قدرت‌هایی فراانسانی هستند. به نظر می‌رسد که فیلمبرداری این اثر هم سال آینده آغاز شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده