نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴

بازگشت دوباره جین گری به دنیای کتاب‌های کامیک مارول

بااینکه شخصیت جین گری در آخرین حضورش در دنیای کتاب‌های کامیک مرده بود، اما حالا قرار است بعد از گذشت ۱۴ سال دوباره به کتاب‌های مصور کمپانی مارول بازگردد.

در دنیای کتاب‌های کامیک مرگ شخصیت‌ها همیشگی نیست. در سال ۲۰۰۳ و در کتاب مردان ایکس جدید (New X-Men) که توسط نویسنده تحسین شده و محبوب طرفداران کتاب‌های کامیک یعنی گرنت موریسن نوشته شده بود، جین گری در طی یک حرکت نمادین و مبارزه‌ای حماسی جان خود را از دست داد. از آن زمان است که آن نسخه از گری به طور کامل مرده است. اما گزارش شده که در ماه دسامبر سال جاری جین گری قرار است در مینی سری ۵ نسخه‌ای کتاب قیام ققنوس: بازگشت جین گری (Phoenix Resurrection: The Return of Jean Grey) به طور رسمی به دنیای طرفداران خود برگردد.

نویسندگی این داستان جدید برعهده متیو روزنبرگ بوده و تصویر پردازی و نقاشی‌های آن به قلم لینیل فرانسیس یو کشیده خواهد شد. مینی سری قیام ققنوس: بازگشت جین گری، همانطور که از اسم آن مشخص است، داستان احیا و قیام یکی از ۵ عضو اصلی گروه مردان ایکس (X-Men) را حکایت خواهد کرد. خلاصه‌ای که به طور رسمی از طرف کمپانی مارول از این مجموعه منتشر شده به این شرح است:

حوادث و اتفاقات غیرمنتظره اصلا برای گروه مردان ایکس عجیب و تعجب‌آور نیست. اما زمانی که اتفاقات و رویدادهایی در حال رخ دادن هستند که از حد معمولی عجیب‌تر و خاص‌تر هستند، گروه ناچارا مجبورند که با آن مقابله کنند و سعی در از بین بردن آن بکنند زیرا نمی‌دانند چه چیزی در انتظار آنها است. اما به نظر شما بالاخره جین گری می‌تواند بازگردد و زنده شود؟ و اگر قرار باشد جین گری در نهایت زنده شود، چگونه می‌خواهد با دنیایی کنار بیاید که زمین تا آسمان متفاوت از دنیایی که آن را ترک کرده بود؟ چگونه می‌خواهد با مشکلات دنیایی مقابله و مبارزه کند که تقریبا اصلا آن را نمی‌شناسد؟

در حال حاضر داستان کلی این مینی سری و روند آن مشخص نیست و زیر غل و زنجیر پنهان است اما ممکن است در طی ماه‌های آتی که در پیش روی ما قرار دارد و قسمت‌های جدید مجموعه X-Men، مواردی بیان شده و به تصویر کشیده شود که اطلاعات کمی از داستان مینی سری جین گری را به ما بفهماند.

در بین جهش‌ یافته‌های عجیبی مانند مردان ایکس، پیش آمدن هیچ رویدادی عجیبی وجود ندارد و ممکن است احتمال رخ دادن هر اتفاقی هم به راحتی وجود داشته باشد. به عنوان یکی از همین اتفاقات می‌توان به زنده شدن دوباره جین گری اشاره کرد

مارک پانیچا، ادیتور ارشد کمپانی مارول اخیرا اینگونه عنوان کرده است:

این رمز و رازها و اینکه هیچ چیز مشخصی از داستان اصلی معلوم نیست خیلی جذاب و هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود که ذهن طرفداران حسابی درگیر این موضوع شود. قطعا این مینی سری از چیزی که شما از منحصر به فردی و حماسه مردان ایکس انتظار دارید شکوه و جذابیت خیلی بیشتری خواهد داشت. داستانی اکشن، رومانتیک، فدا شدن برای هدف، مردان ایکس زیاد و پنج هنرمند خیلی بزرگ روی آن کار خواهند کرد.

علاوه بر لینیل فرانسیس یو، قرار است پنج هنرمند خیلی خوب و بزرگ در تولید این سری کتاب و همچنین داستان‌نویسی آن نقش داشته باشند. هنوز مشخص نیست که روند داستان‌نویسی و طراحی تصاویر آن به چه صورت پیش خواهد رفت و آیا قرار است هر قسمت از مینی سری مختص به یک هنرمند خاص باشد یا هر پنج عدد جلد را هر پنج هنرمند قرار است با همکاری هم به اتمام برسانند.

در حال حاضر شخصیت جین گری در دنیای مارول و کتاب‌های کامیک آن وجود دارد و زنده است و به عنوان نسخه‌ای از گذشته جین گری اصلی، در زمان حال زندگی می‌کند و از چند سال اخیر در دنیای کتاب‌ها حضور داشته و هنرنمایی‌هایی هم کرده است. اما با این حال از آنجایی که گذشته ورژن اصلی شخصیت است، نسخه نوجوانی جین گری هیچ تجربه، خاطره و همانند همتای آینده یا نسخه تکامل یافته‌ی خود هیچ ارتباطی با نیروی ققنوس (Phoenix Force) ندارد.

فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز خواهد شد اگر در این داستان‌ها و کتاب‌های جدیدی که نوشته می‌شود، در بخشی از آن به این موضوع هم بپردازند که جین گری جوان با همتای آینده خود برخوردی داشته باشد و ما ببینیم که نسخه جوان‌تر با دیدن نسخه بزرگسالی خود چه واکنشی نشان می‌دهد و آنها در کنار هم قادر به انجام چه کارهایی خواهند بود. به هر حال در بین جهش‌ یافته‌های عجیبی مانند مردان ایکس، پیش آمدن هیچ رویدادی عجیبی وجود ندارد و ممکن است احتمال رخ دادن هر اتفاقی هم به راحتی وجود داشته باشد. به عنوان یکی از همین اتفاقات می‌توان به زنده شدن دوباره جین گری اشاره کرد.

مینی سری Phoenix Resurrection: The Return of Jean Grey در روز ۲۷ دسامبر سال جاری (۶ دی) در فروشگاه‌ها قابل دسترسی و خرید است. این نکته هم جالب توجه و بامزه است که این مجموعه و شخصیت ققنوس قرار است ۱۱ ماه قبل از اکران فیلم اقتباسی خود عرضه شود. داستان فیلمنامه فیلم مردان ایکس: ققنوس سیاه (X-Men: Dark Phoenix) که برای اکران در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۱ آبان ۱۳۹۷) برنامه ریزی شده است، براساس کتاب افسانه‌ای حماسه ققنوس سیاه (The Dark Phoenix Saga) نوشته می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده