نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱

آپدیت 11 iOS بازی Flappy Bird را کاملا از کار انداخت

بازی Flappy Bird به واسطه آپدیت 11 iOS به طور کامل از کار افتاد و امکان بازی کردن این بازی آیفون دیگر وجود ندارد.

بازی Flappy Bird را به خاطر دارید؟ بازی که هنگام عرضه در سال ۲۰۱۳ سروصدای فراوانی به راه انداخت و پس از مدت کوتاهی تبدیل به یکی از بزرگترین بازی‌های موبایل شد؟ موفقیتی که بخش عظیمی از آن را مدیون تجربه فراوانش توسط یوتیوبرهای محبوب مانند PewDiePie بود که به طور مداوم آن را تجربه می‌کنند. این بازی آیفون موفق شد در کمتر از یک سال به آمار فوق العاده بیش از ۵۰ میلیون دانلود برسد و ثروت و موفقیت پیش‌بینی نشده‌ای به خالق آن یعنی دونگ نگوین برسد. در هر صورت به نظر می‌رسد این شهرت نوظهور برای نگوین زیادی بود، چرا که او سال ۲۰۱۴ این بازی را از اپ استور حذف کرد.

با وجود حذف شدن بازی از فروشگاه‌های دیجیتالی، افرادی که همچنان بازی Flappy Bird را در اختیار داشتند می‌توانستند به تجربه بازی بپردازند. آپدیت‌های جدید برای تلفن‌های همراه به معنای قدیمی شدن مداوم بازی بود، اما بسیاری از کاربران می‌توانستند با ترفندهای مختلف آن را تجربه کنند. با این وجود به نظر می‌رسد از این پس کاربران بایستی بین تجربه بازی Flappy Bird و بروز کردن تلفن‌های همراهشان یکی را انتخاب کنند.

طبق گفته وبسایت پالی‌گان، آپدیت iOS 11 دیگر از بازی‌های ۳۲ بیت مانند بازی Flappy Bird پشتیبانی نمی‌کند و در صورتیکه برای تجربه آن با سیستم عامل iOS 11 تلاش کنید، با پیغام «توسعه دهنده این برنامه بایستی آن را برای کار کردن با iOS 11 آپدیت کند.» مواجه خواهید شد. نگوین هم همانطور که پیش‌بینی می‌شد گفته است بازی را بروزرسانی نمی‌کند و به این ترتیب افرادی که قصد آپدیت تلفن‌های خود به iOS 11 را داشته باشند، دیگر نمی‌توانند بازی Flappy Bird را تجربه کنند.

با وجود اینکه احتمالا افرادی پیدا می‌شوند که بین آپدیت کردن تلفن و تجربه بازی Flappy Bird گزینه دوم را انتخاب کنند، به نظر میرسد دوران این بازی آیفون اعتیارآور و محبوب هم واقعا به اتمام رسیده باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده