// پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱

جزئیات فیلم جدید مایکل بی با موضوع سفر در زمان

مایکل بی، کارگردان مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان (Transformers) برای پروژه‌ی جدید خود به سراغ ساخت فیلم ناجی زمان (Time Salvager) با موضوع سفر در زمان خواهد رفت.

مایکل بی برای پروژه‌ی جدید خود به سراغ ساخت فیلمی آینده نگرانه تحت عنوان ناجی زمان (Time Salvager) با موضوع آشنای سفر در زمان خواهد رفت. زک اولکویچ، کار اقتباس فیلمنامه‌ی این اثر را بر اساس رمانی به همین نام، نوشته‌ی وسلی چوو بر عهده خواهد داشت و لورنزو دی بوناونتورا و مارک وارادیان که پیش از این در مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان (Transformers) با بی همکاری داشته‌اند، در این پروژه نیز به عنوان تهیه کننده حضور خواهند داشت.

اتفاقات Time Salvager در آینده رخ می‌دهد؛ زمانی که سمی تمام سطح کره‌ی زمین را در برگرفته و انسان‌ها برای ادامه‌ی حیات، به گوشه و کنار منظومه‌ی شمسی پناه می‌برند. در این میان جنایتکار محکوم شده‌ای به نام جیمز گریفین در خلال یک سفر زمانی به گذشته فرستاده می‌شود تا عامل این فاجعه را شناسایی کند اما در این سفر قوانینی نیز وجود دارد که جیمز ملزم به رعایت آنها است در غیر این صورت جان خود را از دست خواهد داد. مثلا اینکه او نمی‌تواند تغییرات گسترده‌ای در گذشته ایجاد کند و اجازه‌ی تغییر برنامه‌ی زمان‌بندی اتفاقات را نیز ندارد. جیمز هیچ انتخاب دیگری ندارد و تنها قادر است طبق دستورات عمل کند. او در مسیر ماموریتش با دانشمندی از قرن گذشته به نام الیز کیم آشنا می‌شود که قرار است در اثر انفجاری در اقیانوس٬ جان خود را از دست بدهد. جیمز به رغم تمام قوانینی که وی را محدود می‌کنند، تصمیم می‌گیرد تا با انتقال الیز به آینده، از مرگ وی جلوگیری کند.

time salvager

کتاب ناجی زمان (Time Salvager) که در سال ۲۰۱۵ چاپ شده است، اولین قسمت از سه گانه‌ی زمان وسلی چوو به حساب می‌آید. قسمت دوم این سه گانه با نام محاصره زمان (Time Siege) در سال ۲۰۱۶ به چاپ رسیده و قسمت سوم نیز هنوز منتشر نشده است. چوو نویسنده‌ای تایوانی تبار است که بیش از همه به خاطر نگارش سه گانه‌ی تائو به نام‌های زندگی‌های تائو (The Lives of Tao)٬ مرگ‌های تائو (The Deaths of Tao) و بازآفرینی‌های تائو (The Rebirths of Tao) به شهرت رسیده است.

مایکل بی که تاکنون ۵ قسمت از مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان (Transformers) را کارگردانی کرده است، اخیرا اعلام کرده برای ساخت قسمت ششم این مجموعه بازنخواهد گشت و ترجیح می‌دهد، باقی زمانش را صرف ساخت فیلم‌های دیگر کند. مجموعه فیلم‌های Transformers روی هم رفته تا به امروز در آمریکا به فروش ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار و در سطح جهان نیز به فروشی بیش از ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار دست یافته‌اند. صخره (The Rock)، آرماگدون (Armageddon) و پرل هاربر (Pearl Harbor) از جمله فیلم‌های پرفروش دیگر کارنامه‌ی بی هستند.

michael bay

با توجه به اینکه Time Salvager با اقتباس از اثری سه گانه ساخته می‌شود، موفقیت تجاری این فیلم بدون شک مسیر را برای تولید قسمت‌های بعدی آن نیز هموار خواهد کرد. با وجود اینکه روند تولید فیلم در ماه‌های گذشته بسیار کند جلو می‌رفت، انتخاب زک اولکویچ به عنوان فیلمنامه نویس کار، نشان می‌دهد که پارامونت به عنوان تولید کننده‌ی پروژه همچنان به صورت جدی به دنبال تبدیل این داستان به یک اثر سینمایی است.

اولکویچ که سال گذشته به همراه چند تن دیگر تهیه کنندگی فیلم Lights Out را بر عهده داشت، بیشتر در زمینه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی آثار ترسناک و ماورایی فعال است که از آن میان می‌توان به اقتباس فیلمنامه‌های خیابان ترس (Fear Street) از سری کتاب‌های رابرت لارنس استاین و مرد کینه جو (Malignant Man) بر اساس رمان گرافیکی جیمز وان اشاره کرد که به ترتیب، لی جانیاک و بکا توماس کارگردانی این دو فیلم را بر عهده خواهند داشت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده