نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

چگونه فیلم The Nun دو فیلم مجموعه The Conjuring را به هم مرتبط می‌سازد؟

گری دابرمن، نویسنده فیلم ترسناک و مورد انتظار The Nun، گفت که شخصیت ترسناک و اهریمنی این فیلم قرار است دنیای دو فیلم The Conjuring را به‌هم مرتبط سازد.

جیمز وان کارگردان دو فیلم دنیای The Conjuring (احضار) بود و ایده‌های خلاقانه‌‌ای که وی برای اسپین‌آف‌ها و دنباله‌های این سری داشته، دنیای مرتبط با The Conjuring را برای ساخت آثار دیگری از این مجموعه، بسیار بزرگ و البته غنی ساخته است. حال آنکه چگونه قرار است فیلم The Nun (راهبه) به دنیای مجموعه The Conjuring مرتبط شود، هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست و البته به نظر کار ساده‌ای هم نخواهد بود. جیمز وان و همکاران وی تاکنون توانسته‌اند به‌خوبی این مجموعه را مدیریت کنند و با ساخت دو فیلم اصلی و نیز دو دنباله Annabelle از سال ۲۰۱۳، طرفداران این مجموعه را راضی نگه داشته‌اند. فیلم بعدی که قرار است از این مجموعه به روی پرده سینما برود، فیلم ترسناکِ The Nun است که گری دابرمن مدیریت تولید و نویسندگی آن را بر عهده دارد. وی در رابطه با فیلم The Nun گفت که داستان این فیلم حول محور شخصیت اهریمنی فیلم The Conjuring 2 (احضار ۲ - ۲۰۱۶) خواهد بود.

Conjuring-II

در واقع وظیفه گری دابرمن این است که این راهبه اهریمنی و وحشتناک را که اتفاقاً یکی از بخش‌های بسیار ترسناک و سؤال‌برانگیز فیلم The Conjuring 2 را به خود اختصاص داده بود، وارد دنیای مجموعه The Conjuring کند. گری دابرمن یکی از نویسندگان ارشد فیلم بسیار مورد انتظار It (آن) نیز بوده است، ولی این مرتبه وی با چالشی متفاوت روبه‌رو شده است و باید به نحوی این شخصیت را وارد دنیای مجموعه The Conjuring کند. وی طی کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر لس آنجلس، به خبرنگار سایت گیم‌اسپات گفت:

کار کردن با جیمز وان بسیار لذت‌بخش‌تر از آن چیزی بود که فکر می‌کردم.   

دمیان بیچیر از بازیگران اصلی فیلم The Nun است. از فیلم‌های معروفی که وی در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان به Che (چه - ۲۰۰۸)، Savages (وحشی‌ها - ۲۰۱۲)، Machete Kills (ماچته می‌کشد - ۲۰۱۳)، فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز - ۲۰۱۵) و فیلم Alien: Covenant (بیگانه: عهد - ۲۰۱۷) اشاره کرد. دمیان بیچیر قرار است نقش کشیشی را ایفا کند که برای تحقیق و بررسی پیرامون مرگ مشکوک راهبه‌ای به شهر رم سفر می‌کند. در قسمت دوم فیلم The Conjuring دیدیم که وارن‌ها با اهریمنی به نام وَلَک (Valak) سرشاخ می‌شوند. این موجود شیطانی در جامه و سیمای زنی راهبه نشان داده می‌شود که البته با آنچه تا آن لحظه از راهبه‌ها در ذهن داشتیم بسیار متفاوت و در واقع شوکه‌کننده بود.

وَلَک اهریمنی است که ریشه آن به افسانه‌های قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد و در جادونامه کتاب کلیدِ کوچک‌ترِ سلیمان به این موجود اهریمنی اشاراتی شده است

وَلَک اهریمنی است که ریشه آن به افسانه‌های قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. در جادونامه کتاب کلیدِ کوچک‌ترِ سلیمان (کلید کوچک‌تر سلیمان یک کتاب سحر با نویسنده ناشناس است که در قرن ۱۷ در اروپا پدیدار شد و احتمالاً از روی نسخ قدیمی‌تر کپی شده است. این کتاب به پنج کتاب آرس گویتیا، آرس تئورگیا-گویتیا، آرس پائولینا، آرس المادل و آرس نوتوریا تقسیم شده است) به این موجود اهریمنی اشاراتی شده است. وَلَک در فیلم The Nun در کالبد زنی راهبه متجسد می‌شود. گویا داستان اضافه شدن این موجود اهریمنی به دنیای مجموعه ‌The Conjuring از این قرار بوده است که جیمز وان گفتگویی با لورین وارن در مورد ساخت قسمت دوم فیلم The Conjuring داشته است و طی همین گفتگو لورین وارن به جیمز وان می‌گوید که این موجود را در زندگی واقعی خود ملاقات کرده است. این ملاقاتی که لورین وارن از آن صحبت می‌کند مربوط به پرونده وُرتِکس می‌شود؛ نه دو پرونده آمیتی‌ویل و اِنفیلد که در دو فیلم مجموعه The Conjuring به آن‌ها پرداخته شد.

Annabelle  

ادامه متن، بخش مهمی از فیلم Annabelle: Creation را لو می‌دهد

 

حال هدف از معرفی این شخصیت و ساخت فیلمی در مورد آن این است که دو داستان به تصویر کشیده‌شده در دو فیلم مجموعه The Conjuring به‌هم ارتباط پیدا کنند و این مجموعه یک‌دست شود. شخصیت راهبه اهریمنی در فیلم Annabelle: Creation (آنابل: خلقت - ۲۰۱۷) نیز حضور داشته است و همین موضوع نشان می‌دهد که این شخصیت چه جایگاه ویژه و مهمی در دنیای مجموعه The Conjuring دارد. حال وظیفه گری دابرمن این است که این شخصیت اهریمنی را در جایگاهی مهم‌تر به نمایش درآورد.

پایان اسپویلر  

 

گری دابرمن، نویسنده فیلم The Nun، در مورد همکاری با این مجموعه چنین گفت:

من از تجربه‌های جیمز وان استفاده کردم و وی نیز با سخاوتمندی تجربیات و البته استعداد بی‌نظیر خود را با من به اشتراک گذاشت. خوشحالم که توانستم از این موقعیت به‌خوبی بهره ببرم.

وی در مورد کورین هاردی، کارگردان فیلم نیز گفت:

انتخاب کورین هاردی برای کارگردانی این فیلم که فردی با ایده‌های متفاوت و مختص به خود است و استعدادی عالی در این زمینه دارد، این فیلم را برای من به تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصر‌به‌فرد تبدیل کرد.

جیمز وان عادت ندارد صحنه‌های ترسناک را در همه جای فیلم بگنجاند. وی علاقه‌مند است که داستان را باز کند، چهارچوبی محکم تشکیل دهد و پس از آن اتفاقات را پشت سرهم به نمایش درآورد

وی در ادامه چنین گفت:

بیش‌تر نکاتی که در مورد ساخت فیلم ترسناک یاد گرفته‌ام از تماشای فیلم‌های ابتدایی جیمز وان بوده است. جیمز وان عادت ندارد دائماً تماشاچی را روی صندلی تکان دهد و صحنه‌های ترسناک را در همه‌جای فیلم بگنجاند. وی علاقه‌مند است که داستان را باز کند، چهارچوبی محکم تشکیل دهد و پس از آن اتفاقات را پشت سرهم به نمایش درآورد. من هم دوست دارم از همین شیوه استفاده کنم.   

جیمز وان با ساخت مجموعه‌های The Conjuring و Insidious (توطئه‌آمیز)، نامی برای خود در سینمای وحشت دست‌وپا کرد. وی با استفاده از اِلِمان‌های سینمای کلاسیک و ترکیب آن‌ها با عناصر ترسناک سینمای مدرن، توانست رنسانسی جدید در سینمای وحشت به وجود آورد. آثار وی در عین حال که منحصر‌به‌فرد و دارای سبکی خاص است، برای سینمادوستان کاملاً ملموس و آشنا به نظر می‌رسد.

The Conjuring 2

گری دابرمن مدیریت تولید فیلم The Nun را نیز بر عهده دارد. از این‌رو گاهی اوقات در صحنه فیلمبرداری حاضر می‌شود و وقت خود را با اعضای سازنده فیلم می‌گذراند:

از اول ماه آوریل تا انتهای ماه ژوئن در رومانی بودم؛ در قلعه‌های آنجا، در ترانسلوانیا و مکانی‌های شبیه به آن. به‌عنوان یک طرفدار آثار ژانر وحشت با خود گفتم نزدیک ۴۰ سالم است و هرگز فکر نمی‌کردم روزی در این مکان‌ها باشم و با این گروه همکاری داشته باشم. تجربه‌ای بود که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

وی در مورد دلایلی که باعث شد به ژانر وحشت علاقمند شود نیز چنین گفت:

تجربه‌ای که از نشستن در انتهای سالن سینما داشتم و دیدن مردم در آن لحظه همچون فیلم کمدی بود. صدای خندیدن مردم را می‌شنوید، ترسیدن آن‌ها را می‌بینید، نفس کشیدن آرام آن‌ها را احساس می‌کنید و متوجه می‌شوید که با حالتی ترسیده و عصبانی با یکدیگر صحبت می‌کنند. آن لحظه بهترین احساس ممکن را دارم و خب این کار اعتیادآور است!

همان طور که پیش‌تر گفتیم، کارگردان این فیلم کورین هاردی خواهد بود که وی را با کارگردانی فیلم تحسین‌شده The Hallow (مقدس - ۲۰۱۵) به خاطر داریم.

فیلم The Nun احتمالاً سال ۲۰۱۸ به روی پرده سینما خواهد رفت. به دنبال آن قرار است فیلم شخصیت The Crooked Man (مرد کج‌وکوله) نیز اکران شود که البته هنوز حتی به‌صورت تقریبی نیز تاریخ اکران آن اعلام نشده است.

گفتنی است آخرین فیلم ساخته‌شده بر اساس دنیای مجموعه The Conjuring، یعنی فیلم Annabelle: Creation، با استقبال منتقدین همراه بوده است و هم‌اکنون روی پرده سینماها قرار دارد. این فیلم تاکنون ۲۱۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده