نویسنده: سارا مرتضوی
// سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

همکاری آتاری با وب سایت Fig در ساخت دو بازی جدید

کمپانی آتاری قصد دارد با همکاری پلتفرم جمع‌آوری سر‌مایه‌های عمومی Fig، ساخت و انتشار دو بازی جدید را آغاز کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی آتاری اعلام کرده که قصد دارد با هم‌کاری وب سایت Fig، دو بازی جدید را بسازد و روانه بازار کند. طبق اعلام اعضای این کمپانی، یکی از این بازی‌ها نسخه بازسازی‌شده یک مجموعه محبوب قدیمی است و بازی دیگر یک بازی کاملاً جدید خواهد بود.

فرد چسنیس، مدیرعامل اجرایی کمپانی آتاری، در بیانیه‌ای از تصمیم این کمپانی در هم‌کاری با Fig سخن گفت:

پلتفرم Fig فرصت مناسبی ایجاد کرده که با استفاده از آن، بازیکنان نه‌تنها می‌توانند به تامین بودجه بازی موردعلاقه خود کمک کنند، بلکه این شانس را نیز در اختیار دارند که در سود آینده حاصل از بازی، با توسعه‌دهنده و ناشرین شریک شوند. خیلی خوشحالیم که Fig چنین بستری را برای‌مان فراهم کرده و این امکان را در اختیار ناشران و دارندگان IP قرار داده که در ساخت بازی با طرفداران خود شریک شوند.

جاستین بیلی، مدیر عامل اجرایی Fig نیز اضافه کرد:

آتاری یعنی بازی‌های ویدیویی! از اوایل دهه هفتاد تا به امروز، این کمپانی صنعت بازی‌هایی ویدیویی را از پایه و با ساخت مجموعه‌های بی‌شمار و نیز عرضه کنسول‌های پیشگام تحت تاثیر قرار داده است. در طول این زمان، جامعه گیمرها نیز به حمایت خود از ساخت بازی‌های موردعلاقه‌شان ادامه دادند. از آن‌جایی که واژه Crowd یک واژه مجهول است (اشاره به Crowdfounding‌ که به خدمات سایت‌هایی مانند کیک استارتر و فیگ گفته می‌شود) به همین دلیل در Fig، ما بیش‌تر سعی داریم به جای کسب بودجه، در جهت گسترش هم‌کاری افراد در روند انتشار یک بازی تلاش کنیم. درواقع قصد ما چیزی فراتر از تامین بودجه یک بازی است. در وب‌سایت Fig، افراد می‌توانند با آزادی کامل به کمپین‌های عمومی ما ملحق شوند. علاوه بر مشارکت در تامین بودجه، افراد می‌توانند از مزایای ویژه‌ای نیز مانند دسترسی به نسخه اولیه بازی بهره‌مند شوند یا حتی در سود به‌دست آمده از بازی شریک شوند. در این فرآیند درواقع افراد در مرکزیت فعالیت قرار می‌گیرند. این هم‌کاری دو طرفه با کمپانی آتاری فرصتی نادر را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد تا در روند ساخت دو بازی جدید به این کمپانی ملحق شوند و در سود به‌دست آمده از این بازی‌ها شریک شوند.

بد نیست بدانید بر خلاف پلتفرم‌های مشابه جمع‌آوری سرمایه عمومی، مانند وب‌سایت کیک استارتر که افراد با حمایت از پروژه‌های مختلف در نهایت پاداشی دریافت می‌کنند، پلتفرم Fig‌ اما سعی کرده این سرمایه‌گذاری فردی را به فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران نامعتبر و کم‌تجربه‌تر تبدیل کند تا آن‌ها نیز بتوانند در سود آینده به‌دست آمده از بازی، شریک شوند.

متاسفانه کمپانی آتاری و نیز وب‌سایت Fig جزئیات بیش‌تری از هم‌کاری خود منتشر نکردند و نیز حرفی از نام‌ بازی‌ها و تاریخ انتشار آن‌ها به میان نیامد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده