نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

فیلم Shazam! در کشور کانادا فیلمبرداری خواهد شد

فیلم مورد انتظار شزم (Shazam!) به کارگردانی دیوید اف سندبرگ که برای اکران در بهار سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است، قرار است فیلمبرداری خود را سال آینده و در کشور کانادا آغاز کند.

یکی از پروژه‌های بزرگ دنیای گسترده سینمایی دی سی که در دستور کار تولید است و در حال حاضر مراحل اولیه تولید و توسعه را طی می‌کند، اثر جدید دیوید اف سندبرگ یعنی فیلم شزم (Shazam!) است که قرار است سال آینده تیم تولیدات خود را به کشور کانادا و محل‌های مناسب فیلمبرداری آن بکشاند. اکران این فیلم برای بهار سال ۲۰۱۹ تنظیم شده است.

علی رغم نظریه‌های افراد مختلفی که می‌گویند که فیلم‌های با بودجه‌های زیاد قطع به یقین در هالیوود ساخته می‌شوند، باید به این افراد اعلام کرد که مخارج و هزینه‌های مالیات و فیلمبرداری در شهرهای بزرگی مانند لس آنجلس و نیویورک باعث می‌شوند که مناطقی همانند این دو شهر اصلا از نظر مالی محل‌های مناسبی برای لوکیشن فیلمبرداری نباشد. به همین دلیل است که تیم تولیدات فیلم‌های بلاک باستری خیلی بزرگ اغلب به دنبال محل‌ها و ناحیه‌هایی می‌گردند که روی بودجه آنها تاثیر منفی خیلی زیادی نگذارد و بودجه آنها صرف مسائل مهم‌تری بشود.

استودیوها به شدت تمایل دارند که به جای ماندن در آمریکا و شهرهای بزرگ آن و پرداخت هزینه‌های گزاف، به شهرهای کمی کوچکتر و ارزان‌تر بروند تا بتوانند مقدار زیادی از بودجه خود را نگه داشته و صرف نیازهای دیگر پروژه بکنند

آنها اغلب شهرهای کوچکی در جنوب مانند نیواورلئان در لوئیزیانا یا آتلانتا را برای محل فیلمبرداری خود انتخاب می‌کنند. شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو و بقیه مناطق کشور کانادا هم محل مناسبی برای فیلمبرداری در نظر گرفته می‌شوند. شاید از خود بپرسید که چرا آنها باید شهرهای بزرگ و معروف آمریکا را رها کنند و به کشورها دیگر بروند. زیرا استودیوها به شدت تمایل دارند که به جای ماندن در آمریکا و شهرهای بزرگ آن و پرداخت هزینه‌های گزاف، به شهرهای کمی کوچکتر و ارزان‌تر بروند تا بتوانند مقدار زیادی از بودجه خود را نگه داشته و صرف نیازهای دیگر پروژه بکنند.

حال به نظر می‌رسد که پروژه بعدی دنیای گسترده سینمایی دی سی یعنی فیلم مورد انتظار شزم که انتظار می‌رود بعد از اکران اثر خیلی موفقی هم بشود، پروژه بعدی خواهد بود که برای فیلمبرداری طولانی مدت آن، تیم تولیدات باید برای سفر به سمت کشور کانادا و شهرهای آن برنامه ریزی‌های خود را انجام دهند. این اثر مورد انتظار توسط کارگردان ژانر ترسناک یعنی دیوید اف سندبرگ کارگردان فیلم آنابل: خلقت (Annabelle: Creation) و فیلم چراغ‌های خاموش (Lights Out) هدایت و کارگردانی می‌شود. سایت خبری کانادایی Whats Filming.ca که اطلاعات مختلف از فیلم‌ها را منتشر می‌کند، به تازگی تصویری از فیلم Shazam! را به عنوان جدید‌ترین پروژه‌ای که قرار است برای فیلمبرداری به کشور آنها وارد شود پست کرده است. براساس گفته‌های این سایت، فیلم شزم قرار است در ایالت انتاریو کار فیلمبرداری خود را آغاز کند. انتاریو پرجمعیت‌ترین منطقه کانادا است و جایی است که تورنتو در آن واقع شده است. براساس گزارشات، فیلمبرداری این پروژه قرار است در ۵ فوریه ۲۰۱۸ (۱۶ بهمن ۱۳۹۶) کلید خورده و در ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) به پایان برسد.

Shazam

تیم تولید، فیلمبرداری این فیلم را با عنوان مخفی و پنهانی «فرانکلین» به عنوان نام پروژه خود آغاز می‌کنند تا بتوانند تا حدی که امکان دارد، مردم معمولی و خبرنگاران و عکاسان شایعه‌سازی را که مدام در کنار پروژه‌های تولیدی و بازیگران هستند از خود دور کنند.

فیلم شزم اولین اثری نیست که در کشور کانادا فیلمبرداری می‌شود. پیش از این اثر خیلی فیلم‌های دیگر در این ژانر از ابرقهرمان‌های متنوع و مختلف خیلی زیادی ساخته شده که بخش گسترده‌ای از آنها در همین کشور و در شهرهای مختلف آن فیلمبرداری شده است. همانطور که اولین نیست، قطعا آخرین فیلم فیلمبرداری شده در این کشور هم نخواهد بود

این یک شیوه معمول و عادی در بین فیلم‌های هالیوودی و دست‌اندرکاران این آثار است. اما همانطور که حدس‌زده‌اید، با پیدایش اینترنت و افزایش قدرت مخابره بین مردم استفاده از این شیوه به شدت سخت شده است و در همین فضای اینترنت است که عناوین و نام‌های مخفی و پوششی، در بین مردم فاش شده و مشخص می‌شود که پوشش کدام پروژه است و به طور مثال در مورد این مسئله به زودی همه می‌فهمند که تولیدات فیلم شزم در آن منطقه حضور دارند. به محض اینکه محل فیلمبرداری پروژه مشخص شده و همه از آن اطلاع پیدا کنند، تصاویر مختلفی از صحنه‌های فیلمبرداری در آینده‌ای خیلی نزدیک در فضای اینترنت منتشر می‌شود.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:فیلم شزم اولین اثری نیست که در کشور کانادا فیلمبرداری می‌شود. پیش از این اثر خیلی فیلم‌های دیگر از ابرقهرمان‌های متنوع و مختلف خیلی زیادی ساخته شده که بخش گسترده‌ای از آنها در همین کشور و در شهرهای مختلف آن فیلمبرداری شده است. پروژه‌هایی مانند فیلم هالک شگفت‌انگیز (The Incredible Hulk)، فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past)، فیلم کیک اس (Kick-Ass)، فیلم ددپول 2 (Deadpool 2) و فیلم جوخه انتحاری (Suicide Squad) از جمله آثاری بودند که در این مناطق فیلمبرداری شده‌اند. علاوه بر این اطلاعات، چیزی که ما در این بین هنوز نمی‌دانیم و هیچگونه اطلاعات رسمی از آن منتشر نشده این است که مشخص نیست کدام یک از بازیگران مطرح سینما به پروژه فیلم جدید دیوید اف سندبرگ پیوسته‌اند و کدام یک از آنها قرار است در آینده‌ای نزدیک بپیوندند. انتخاب بازیگران برای شخصیت‌های اصلی فیلم و کاراکترهای مکمل هنوز در دست بررسی است. البته ما این را می‌دانیم که دواین جانسون قرار نیست به عنوان شخصیت منفور و منفی اصلی داستان یعنی بلک آدام در فیلم اولیه شزم حضور یابد. البته این امکان وجود دارد که قسمت‌های کوتاه یا نگاه کوتاهی از این شخصیت در فیلم وجود داشته باشد که بتواند به نوعی آینده این شخصیت در دنیای سینمایی دی سی را تضمین کند.

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده