نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۵

ایران ۲۳ میلیون گیمر دارد

طبق اعلام مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در کشور ایران ۲۳ میلیون گیمر وجود دارند که روزانه ۸۰ دقیقه را صرف بازی کردن می‌کنند. 

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، امروز و در جریان آیین رونمایی از دو بازی موبایل ایرانی که گزارش آن را پیش‌تر در زومجی خواندید، اعلام کرد که در ایران ۲۳ میلیون گیمر وجود دارند که روزانه ۸۰ دقیقه را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کنند. حسن کریمی قدوسی در جریان این رویداد که در آن از دو بازی موبایل ایرانی Live TV Tycoon و The Cage رونمایی شد، گفت:

بیش از هفت هزار نفرعضو لیگ بازی‌های رایانه‌ای در کشور هستند که این رقم نشان از یک موضوع جدی در این زمینه می‌دهد. در تولید بازی‌های رایانه‌ای بنیاد ملی، حمایت‌های جدیدی از تولید کنندگان می‌کند که تا پایان امسال این حمایت‌ها تشکیلاتی و عملیاتی خواهد شد.

دراین راستا اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای سازندگان بازی‌های رایانه‌ای درنظر گرفته شده است .

همچنین متین ایزدی، معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این مراسم گفت:

ابتدا قرار بود از سه بازی رایانه‌ای در مراسم امروز رونمایی شود ولی بازی پسرخوانده به دلیل عدم کسب رای لازم در بخش آپدیت جدید، از پروسه رونمایی حذف شد. بازی‌های رایانه‌ای در یک سیکل و به درخواست بازی‌سازان مورد بررسی تیم کارشناسی قرار می‌گیرد و در نهایت پذیرش و عدم پذیرش آن از سوی هیات داوران اعلام می‌شود.

نظر شما در مورد آمار ارائه‌شده چیست؟


منبع ایرنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده