// دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

احتمال وجود قابلیت کراس پلتفرم بین پلی‌ استیشن 4 و ایکس باکس وان در بازی Fortnite

تعدادی از بازیکنان بازی Fortnite مدعی شده‌اند که قابلیت کراس پلتفرم بین ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در این بازی فعال شده است.

با توجه به صحبت‌های مایکروسافت و سونی، امکان وجود قابلیت کراس پلتفرم بین کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 امری غیرممکن است. با این حال در جدیدترین اخبار بازی، بازیکنان بازی Fortnite اصرار دارند که قابلیت بازی بین پلتفرمی در این بازی فعال شده است.

یکی از اعضای انجمن ردیت طی پستی ادعا کرده که در هنگام تجربه‌ی بازی Fortnite در کنسول پلی استیشن 4، بازیکنانی را با گیمرتگ‌های ایکس‌باکس دیده است. این کاربر که با نام PRE_-CISION- شناخته می‌شود، بازیکنی را با گیمرتگی مشاهده کرده که در میانش فاصله‌ گذاشته است؛ در حالی که این امر در پلی استیشن نتورک غیرممکن است. اگر در ایکس باکس لایو نیز جستجو کنید، بازیکنی را با این گیمرتگ مشاهده خواهید کرد. اسکرین شاتی را که PRE_-CISION- از بازی‌اش تهیه کرده در زیر مشاهده می‌کنید:

fortnite

افرادی اعتقاد دارند که احتمالا این شخص در حال تجربه‌ی‌ نسخه‌ی پی‌سی بازی بوده است، ولی اگر به پروفایلش سر بزنید، اسکرین‌شات‌های او از نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی Fortnite، این فرضیه را باطل می‌کنند.

پس از فراهم شدن قابلیت کراس‌ پلتفرم بین ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ در بازی Rocket League، سونی و مایکروسافت طی نمایشگاه E3 2017 مصاحبه‌ای را درباره‌ی این موضوع انجام دادند. کمپانی سونی با این امر مخالفت کرد و گفت هنوز هیچ برنامه‌ای برای پیاده‌سازی قابلیت کراس پلی ندارد. نظرهای متفاوتی نیز درباره‌ی این موضوع وجود دارد. برای مثال، استودیوی سازنده‌ی بازی Ark، چندی پیش اعلام کرد که راه‌اندازی قابلیت کراس پلتفرم بین ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تنها چند روز زمان می‌برد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده