نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: PES و NBA هم نتوانستند حریف Destiny 2 شوند

بازی Destiny 2، در دومین هفته انتشارش موفق شد به صدرنشینی خود در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه دهد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی Destiny 2 توانست در دومین هفته انتشارش و با توجه به حضور رقبای پر قدرتی مانند PES 2018 و NBA 2K18، برای دومین هفته متوالی، به صدرنشین جدول فروش انگلستان تبدیل شود. 

در میان بازی‌های تازه منتشر شده، این NBA 2K18 بود که توانست رقبای خود را پشت سر بگذارد و هفته اول انتشار خود را در جایگاه دوم آغاز کند و به این ترتیب دیگر بازی ورزشی تازه منتشر شده یعنی‌ PES 2018 را پشت سر بگذارد. به این ترتیب، NBA 2K18 توانست تبدیل به بزرگ‌ترین عرضه یک بازی بسکتبال شود. اما جایگاه سوم جدول این هفته، در اختیار نسخه جدید فوتبال سالیانه کونامی یعنی Pro Evolution Soccer قرار گرفت. این بازی که با واکنش مثبت منتقدین و گیمرها مواجه شده است، توانست کار خود را در جایگاه سوم آغاز کند.

در جایگاه چهارم جدول این هفته، بازی Fallout 4 را مشاهده می‌کنیم که نسبت به هفته پیش، یک پله صعود را تجربه کرد. در جایگاه پنجم،‌ بازی‌ای را می‌بینیم که هفته پیش،‌ کار خود را در مکان دوم به پایان رسانده بود. جدیدترین بازی از مجموعه آنچارتد با نام Uncharted: The Lost Legacy، این هفته با سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به جایگاه پنجم رضایت داد. یکی دیگر از بازی‌های بتسدا که این هفته عرضه شد، بازی Dishonored: Death of the Outsider بود که کار خود را با قرارگیری در جایگاه شِشُم آغاز کرد.

پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان یعنی GTA V، هر چند که این هفته با سقوط مواجه شد اما کماکان به حضور پرقدرت خود در فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان ادامه می‌دهد. این بازی، نسبت به هفته گذشته، سه پله سقوط را تجربه کرد و از جایگاه چهارم، به جایگاه هفتم تنزل پیدا کرد. در جایگاه هشتم، باز هم به یک بازی تازه منتشر شده می‌رسیم. جایی که بازی انحصاری کنسول قابل حمل نینتندو یعنی 3DS قرار دارد. بازی Metroid: Samus Returns، این هفته برای این کنسول عرضه شد و توانست در انگلستان، در جایگاه هشتم کار خود را آغاز کند. 

دو مکان پایانی جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان نیز در اختیار بازی‌هایی قرار گرفت که پیش از این در جدول قرار داشتند. بازی‌های Crash Bandicoot N.Sane Trilogy و بازی Forza Horizon 3، به ترتیب موفق شدند در مکان‌های نُهم و دَهُم قرار بگیرند. ریمستر سه‌گانه کرش با سه پله سقوط و نسخه جدید فورزا هورایزن با هفت پله سقوط به این جایگاه‌ها دست پیدا کردند.

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

Destiny 2

۷۱ درصد افت فروش و ادامه صدرنشینی
۲-

NBA 2K18

هفته اول انتشار و تبدیل شدن به موفق‌ترین بازی بسکتبال
۳-

Pro Evolution Soccer 2018

هفته اول انتشار
۴۵

Fallout 4

-
۵۲

Uncharted: The Lost Legacy

-
۶-

Dishonored: Death of the Outsider

-
۷۴

GTA V

-

۸-

Metroid: Samus Returns

هفته اول انتشار
۹۶

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-
۱۰۳

Forza Horizon 3

-

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

Pro Evolution Soccer 2018

مانند هر سال، امسال هم کونامی جدیدترین بازی از سری محبوب Pro Evolution Soccer را عرضه کرد. کونامی، امسال نیز سعی کرده تا با ایجاد بهبودهایی در بخش‌های مختلف بازی، PES 2018 را به یک تجربه مفرح برای طرفداران فوتبال تبدیل کند و در این زمینه موفق نیز بوده است. بازی موفق شده با خلق یک گیم‌پلی هیجان انگیز و گرافیکی بسیار شبیه به واقعیت، حس یک فوتبال واقعی را به گیمر منتقل کند. این نسخه از بازی نیز با واکنش مثبت منتقدین و گیمرها مواجه شد. بازی علاوه بر کنسول‌های نسل هشتمی، برای پی‌سی و کنسول‌های نسل هفتمی نیز عرضه شده است.

NBA 2K18

NBA 2K18

یکی دیگر از بازی‌هایی که دیگر به عرضه سالیانه آن در اواخر تابستان عادت کرده‌ایم، سری بازی‌های NBA 2K ساخته تو کی اسپورتس است. این بازی، نوزدهمین بازی این مجموعه محسوب می‌شود و علاوه بر پلفترم‌های معمول، برای کنسول نینتندو سوییچ نیز عرضه شده است. امسال، کایری اروینگ،‌ بازیکن روی جلد این بازی است و شکیل اونیل، اسطوره بسکتبال NBA، بازیکن روی جلد نسخه‌های محدود بازی محسوب می‌شود. چندین حالت مختلف بازی از جمله حالت بسیار محبوب MyCareer نیز در این نسخه نیز وجود دارند.

Metroid: Samus Returns

Metroid: Samus Returns

در دورانی که بازار بازی‌های ویدیویی پر از بازی‌های مختلف برای کنسول‌های قدرتمند است، نینتندو تصمیم گرفت که با انتشار بازی Metroid: Samus Returns برای کنسول 3DS، این مجموعه محبوب و فوق‌العاده را احیا کند. این بازی، یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط استودیو مرکوری استیم ساخته شده و نینتندو وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. این بازی، در حقیقت یک نوع بازسازی از بازی Metroid II: Return of Samus است که در سال ۱۹۹۱ برای گیم‌بوی عرضه شده بود. داستان بازی نیز پیرامون ساموس آران، شخصیت اصلی این مجموعه می‌گردد که سیاره SR388 فرستاده شده تا در رابطه با مترویدها تحقیق کند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده