نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۹

فیلم Dunkirk تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم شد

آخرین ساخته کریستوفر نولان تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم شد. این آمار مربوط به مجموع فروش جهانی فیلم Dunkirk (دانکرک) می‌شود.

فیلم موفق Dunkirk (دانکرک) همچنان به فروش فوق‌العاده خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد. این فیلم توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم را از آن خود کند. کریستوفر نولان یکی از کارگردانان صاحب سبک سینما محسوب می‌شود. وی از اواخر دهه ۹۰ میلادی بود که وارد صنعت سینما شد و با ایده‌های متفاوت و جاه‌طلبی‌های خود توانست آثاری متفاوت و البته تحسین‌برانگیز را روی پرده سینما ببرد. با این حال تا زمانی که فیلم برگرفته از کتاب‌های کمیک Batman Begins (بتمن شروع می‌کند) را نساخت، آنچنان در میان سینمادوستان نسل جدید شناخته شده نبود.

کریستوفر نولان در این سال‌ها همکاری نزدیک و تنگاتنگی با کمپانی برادران وارنر داشت؛ شروع همکاری کریستوفر نولان با این کمپانی به سال ۱۹۹۷ و ساخت فیلم Insomnia (بی‌خوابی) برمی‌گردد. در تمام این سال‌ها کمپانی برادران وارنر بود که پخش فیلم‌های کریستوفر نولان را بر عهده داشت. فیلم علمی-تخیلی Interstellar (میان‌ستاره‌ای) در این بین استثناء محسوب شده و پخش این فیلم را کمپانی پارامونت پیکچرز بر عهده داشت. البته باید گفت که پخش خارجی این فیلم را نیز کمپانی برادران وارنر انجام داد. داستان فیلم Dunkirk در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه است.

Dunkirk-II

فیلم Dunkirk در ماه جولای روی پرده رفت و به فروش بالایی نیز دست یافت و توانست موفقیتی دیگر را برای این فیلمساز بریتانیایی ثبت کند. فیلم Dunkirk تاکنون نزدیک ۱۸۴ میلیون دلار در خاک آمریکا فروش داشته است و پس از فیلم Saving Private Ryan (نجات سرجوخه رایان) استیون اسپیلبرگ و Pearl Harbor (پرل هاربر) مایکل بِی، در رده سوم پرفروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم در خاک آمریکا قرار گرفته است. فروش جهانی فیلم نولان ۳۱۶ میلیون دلار بوده است و در مجموع این فیلم نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته است. مجموع فروش جهانی این فیلم از تمامی فیلم‌های ساخته شده با مضمون جنگ جهانی دوم بیشتر بوده است و ساخته نولان به تنهایی در صدر لیست فیلم‌های پرفروش ساخته‌شده بر اساس جنگ جهانی دوم قرار گرفته است.

داستان این فیلم بیشتر در مورد سربازان بریتانیایی و فرانسوی است و جنگی را به تصویر می‌کشد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اطلاعی از آن نداشتند، از این منظر رسیدن به فروش ۱۸۴ میلیون دلاری در خاک آمریکا موضوعی بسیار جالب توجه است. این فیلم به‌تازگی در کشور چین نیز اکران شده است و مطمئناً فروش فیلم Dunkirk باز هم روند صعودی به خود خواهد گرفت.

در فیلم Dunkirk بازیگرانی همچون تام هاردی، مارک رایلنس، هری استایلز، کنت برانا، کیلین مورفی و جیمز دارسی ایفای نقش کرده‌اند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده