نویسنده: رضا اکبری
// یکشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

احتمال عرضه کارت گرافیک جدید انویدیا با نام GTX 1070Ti

در هفته گذشته شایعاتی مبنی بر ساخت کارت گرافیک دیگری از شرکت Nvidia با نام 1070Ti برای رقابت با Rx Vega منتشر شده است.

با ورود کارت گرافیک AMD RX Vega و جلب توجه خوب این کارت، Nvidia همچنان درباره محصول آینده خود Volta سکوت اختیار  کرده، البته اخیرا هم اخبار بسیار کمی درباره کارت‌های گرافیکی جدید شنیده شده است. به هر صورت شایعه جدیدی در این هفته شنیده شد که به وجود کارت گرافیک جدیدی با نام GTX 1070Ti اشاره کرده بود که احتمالا برای مقابله با کارت گرافیک RX Vega 56 ساخته شده است.

در هفته ای که گذشت این عکس در یکی از فروم‌های کشور چین منتشر شد که در آن مشخصات سیستمی به نمایش در آمده که دارای پردازنده Intel Core i7-7700K و در کنار آن کارت گرافیک GTX 1070Ti است.1070ti

بر اساس خبر‌هایی که از وب سایت Videocardz منتشر شده است، کارت گرافیک 1070Ti قرار است با ۲۳۰۴ هسته CUDA معرفی شود که البته باور کردن این مساله به دلیل نزدیکی بیش از اندازه آن به GTX 1080 بسیار سخت است. همچنین کارت گرافیک GTX 1070Ti در لیست محصولات STRIX O8G شرکت ASUS هم قرار گرفته است.

همچنان گمانه‌ها درباره صحت این عکس وجود دارد و برخی معتقدند که احتمال اشتباه تایپی نیز وجود دارد و شاید نیازی به حساسیت نشان دادن به این عکس تا زمانی که خبری رسمی اعلام شود نباشد. مانند شایعاتی که درباره کارت گرافیک 1060Ti شنیده بودیم که درست هم نبود و ممکن است این هم نوعی از همان شایعات بیهوده باشد.

از نظر سایت Kitguru اگر شرکت Nvidia قیمت کارت‌های GTX 1070 و GTX 1080 را برای رقابت با کارت گرافیک Vega پایین بیاورد کار معقول تری انجام داده تا بخواهد کارت گرافیک جدید دیگری را به این منظور روانه بازار کند.


منبع kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده