نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Sonic Forces: Speed Battle

Sonic Forces: Speed Battle یک بازی اندروید و آیفون رقابتی از سری سونیک است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

خیلی از ما با سری بازی‌های سونیک روی کنسول‌های سگا خاطره داریم و بازی‌هایی را با محوریت این جوجه تیغی آبی و دوست‌داشتنی تجربه کرده‌ایم. چندی پیش جدید‌ترین نسخه سونیک با نام Sonic Mania برای پی‌سی و کنسول‌ها منتشر شد و استقبال خوب منتقدین و گیمر‌ها را نیز در پی داشت. با این حال سگا کاربران گوشی‌های موبایل را نیز فراموش نکرده و اخیرا بازی اندروید و آیفون Sonic Forces: Speed Battle را هم برای این دستگاه‌ها منتشر کرده است؛ بازی‌ای که در سبک رانر است اما تفاوت‌هایی با بازی‌های رایج این سبک مثل Subway Surfers دارد. تفاوت اصلی این بازی با بازی‌های معمول سبک رانر، این است که در Sonic Forces: Speed Battle هدف شما فقط جاخالی دادن از موانع، جمع‌آوری سکه و رسیدن به خط پایان نیست؛ بلکه در کنار تمام این کارها، باید با سه رقیب دیگر هم مسابقه بدهید که همگی توسط گیمر‌های واقعی کنترل می‌شوند. 

سری بازی‌های سونیک، با یک چیز شناخته می‌شوند و آن هم سرعت است. هر نسخه‌ای از این مجموعه که بازی سریعی بوده، مورد استقبال قرار گرفته و هر نسخه‌ای از آن که فاقد المان سرعت بوده، به‌عنوان یک بازی ضعیف شناخته شده است. خب خوشبختانه Sonic Forces: Speed Battle هم بازی‌ای است که سرعت حرف اول را در آن می‌زند. درست است که در این بازی باید مواظب برخورد به موانع باشید و سعی کنید سکه‌های زیادی را در طول مسیر جمع‌آوری کنید، اما اصلی‌ترین هدف شما در بازی رسیدن به خط پایان پیش از رقبا و اول شدن است. تمام عوامل دیگر هم در همین راستا در بازی گنجانده شده‌اند و مثلا با برخورد با موانع، سرعت شما کم می‌شود و شانس‌تان برای اول شدن کاهش می‌یابد یا با رفتن روی یک سری پلتفرم‌های خاص، سرعت حرکت‌تان بیش‌تر می‌شود. 

Sonic Forces: Speed Battle یک بازی سریع و هیجان‌انگیز است و همان حسی را که از یک بازی سونیک انتظار دارید، ارائه می‌کند

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در طول بازی، پاورآپ‌ها هستند؛ آیتم‌هایی که در قالب جعبه‌هایی منقش به علامت سوال در محیط بازی قرار دارند و با برداشتن آن‌ها، به‌صورت تصادفی یک پاورآپ دریافت خواهید کرد. حال این پاورآپ می‌تواند مثلا سرعت شما را افزایش دهد یا اینکه می‌تواند یک گردباد شلیک کند که در صورت برخورد با رقیب شما، وی را برای چند ثانیه از دور مسابقه خارج می‌کند و باعث خواهد شد شما بتوانید از وی سبقت بگیرید. همچنین در بازی Sonic Forces: Speed Battle، فقط محدود به بازی کردن با خود سونیک نیستید و دیگر شخصیت‌های محبوب این سری هم در بازی وجود دارند و می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. البته همه شخصیت‌ها از ابتدا در دسترس نیستند و برای آزاد کردن آن‌ها باید کارت‌هایی را جمع‌آوری کنید و زمانی که کارت‌ها به تعداد خاصی رسیدند، قادر به آزاد کردن شخصیت‌ها خواهید بود. حتی پس از باز شدن شخصیت‌ها هم کارت‌های آن شخصیت را دریافت خواهید کرد و این شانس را خواهید داشت که پس از رسیدن کارت‌ها به تعدادی خاص، شخصیت‌تان را ارتقا و توانایی‌هایش شامل سرعت، شتاب و قدرت را افزایش دهید. 

اما عاملی که می‌تواند باعث شود گیمر برای طولانی مدت با بازی Sonic Forces: Speed Battle سرگرم شود و به تجربه آن اشتیاق داشته باشد، سیستم جوایز بازی است. پس از اینکه یک مسابقه را تمام کردید، بسته به اینکه در چه جایگاهی قرار گرفته باشید، صندوق و تروفی دریافت خواهید کرد. ابتدا به بحث صندوق‌ها بپردازیم و پس از آن سراغ سیستم تروفی برویم. پیش‌تر به کارت‌های بازی و امکان آزاد کردن شخصیت‌ها با استفاده از آن‌ها اشاره کردیم و خب این کارت‌ها از طریق صندوق‌هایی به دست می‌آیند که پس از پایان مسابقه دریافت می‌کنید. بسته به اینکه مسابقه را در چه رتبه‌ای تمام کرده باشید، صندوقی که به دست می‌آورید باارزش‌تر خواهید بود و تعداد کارت بیش‌تری خواهد داشت. همچنین در صورتی که در مسابقه اول شوید، یک صندوق ویژه دیگر هم دریافت خواهید کرد که برای باز شدن آن، باید چند ساعت صبر کنید که این صبر، قطعا ارزشش را دارد و معمولا جوایز باارزش را به دست خواهید آورد. 

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

اما عامل بعدی در بازی، سیستم تروفی است؛ سیستمی که بی‌شباهت به تروفی بازی‌هایی چون Clash Royale نیست. قرار گرفتن در رتبه‌های اول تا سوم، برای شما تروفی مثبت (هرچه رتبه بهتر، تعداد تروفی بیش‌تر) به ارمغان خواهد آورد و قرار گرفتن در رتبه چهارم مسابقه هم باعث خواهد شد تا تروفی از دست بدهید. حال با رسیدن تروفی‌های شما به تعدادی خاص، می‌توانید به سطح جدیدی وارد شوید و این بدین معنی است که اولا بازی را در محیط‌های جدیدی تجربه خواهید کرد و ثانیا رقبای شما هم حرفه‌ای‌تر می‌شوند و رقابت سخت‌تر می‌شود. 

با اینکه شاید به دلیل سرعت بالای بازی خیلی جزییات محیط‌ها به چشم نیایند، اما سگا برای بازی Sonic Forces: Speed Battle محیط‌های زیبایی را طراحی کرده است. همچنین تنوع محیط‌ها نیز بالا است و با رفتن به سطوح بالاتر، شاهد محیط‌های جدیدی برای مسابقه دادن خواهید بود. این گرافیک زیبا در بازی با یک موسیقی هیجان‌انگیز و سریع هم همراه شده که می‌تواند هیجان خوبی به Sonic Forces: Speed Battle تزریق کند. 

در مجموع، Sonic Forces: Speed Battle یک بازی اندروید و آیفون رایگان است که رایگان بودن آن هم هرگز به مسئله‌ای آزاردهنده تبدیل نمی‌شود و بازی شما را مجبور به صبر کردن یا پرداخت پول نمی‌کند و خرید‌های درون برنامه‌ای بازی کاملا اختیاری هستند. پس اگر به بازی‌های رقابتی و سریع علاقه دارید یا از طرفداران سونیک هستید، دانلود بازی Sonic Forces: Speed Battle پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Sonic Forces: Speed Battle


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده