نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

هریسون فورد قصد خداحافظی از مجموعه جنگ ستارگان را دارد

این‌طور که به نظر می‌رسد، هریسون فورد دیگر علاقه‌ای به حضور در مجموعه جنگ ستارگان ندارد و ترجیح می‌دهد در فیلم‌های متفاوت‌تری به بازی بپردازد.

هریسون فورد یکی از شخصیت‌های افسانه‌ای دنیای جنگ ستارگان محسوب می‌شود. وی با اینکه تمام درهای پشت سر خود را برای حضوری دوباره در این مجموعه نبسته است، ولی تأکید دارد که ترجیح می‌دهد داستان شخصیت هان سولو پس از فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) تمام شود و دیگر نیازی به حضور او در این مجموعه نباشد.

هریسون فورد که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازیگران قرن بیستم محسوب می‌شود، عمده شهرت خود را مدیون نقش‌آفرینی در سه‌گانه ابتدایی جنگ ستارگان است. این سه‌گانه نقش بسزایی در معروفیت هریسون فورد در سینمای هالیوود داشت. در چند سال اخیر هریسون فورد با نقش‌آفرینی دوباره و در واقع بازآفرینی نقش شخصیت‌های محبوبِ برخی آثار قدیمی‌اش، رنسانسی جدید را در کارنامه کاری خود به وجود آورده است. تکرار نقش ریک دکارد فیلم Blade Runner (بلید رانر) ریدلی اسکات در فیلم مورد انتظار Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹)، یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌های وی محسوب می‌شود. رایان گاسلینگ نیز در فیلم دنیس ویلنوو حضور خواهد داشت. هریسون فورد در سال ۲۰۰۸ نیز بعد از زمانی حدود ۲۰ سال، بار دیگر نقش ایندیانا جونز را در قسمت چهارم این مجموعه با عنوان Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین) ایفا کرد. همچون سه قسمت قبلی، کارگردانی این فیلم نیز با استیون اسپیلبرگ بود. بازآفرینی شخصیت جوینده باستانی ایندیانا جونز مورد استقبال منتقدین و تماشاچیان قرار گرفت و این فیلم توانست به فروش ۷۸۶ میلیون دلاری دست پیدا کند. پیش‌تر نیز در اخبار خواندیم که هریسون فورد در قسمت پنجم مجموعه ایندیانا جونز نیز حضور خواهد داشت و این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۰ اکران شود. هریسون فورد طرفداران مجموعه جنگ ستارگان را نیز با حضور در فیلم Star Wars: The Force Awakens شگفت‌زده کرد. وی پس از سه دهه دوباره در نقش هان سولو ظاهر شده بود.

Blade-Runner

از صحبت‌های جدید هریسون فورد می‌توان چنین برداشت کرد که وی نمی‌خواهد حضور در فیلم‌های آتی مجموعه جنگ ستارگان را قطعاً رد کند، ولی کاملاً مشخص است که میل چندانی نیز به بازگشت به «کهکشانی بسیار دوردست» را ندارد. مجله GQ مصاحبه‌ای مفصل با هریسون فورد داشت و با وی در مورد بازآفرینی نقش هان سولو در مجموعه جنگ ستارگان به صحبت پرداخت. هریسون فورد گفت که وی از همان ابتدا مایل بوده است که شخصیت هان سولو در Return of the Jedi (بازگشت جدای) کشته شود و ایده پایانی فیلم Star Wars: The Force Awakens نیز بسیار مورد پسند او بوده است. البته هریسون فورد خود نیز این موضوع را تأیید می‌کند که سابقه بازگشت شخصیت‌های کشته‌شده در این مجموعه وجود داشته و در مورد شخصیت او نیز این امر می‌تواند رخ دهد، ولی آنچه مشخص است این است که وی اصلاً علاقه‌ای به بازآفرینی نقش خود ندارد. گوشه‌ای از صحبت‌های وی را با مجله GQ می‌خوانیم:

کاملاً مشخص است که هریسون فورد میل چندانی به بازگشت به «کهکشانی بسیار دوردست» را ندارد

 

مجله GQ: صحبت از جنگ ستارگان و دنیای خیالی آن شد. آیا شخصیت هان سولو قطعاً و بدون چون‌وچرا...

هریسون فورد: مرده است؟

مجله GQ: کارش با این مجموعه تمام شده است؟

هریسون فورد: این‌طور بگویم که اگر کار مجموعه جنگ ستارگان با من تمام شده باشد، کار من نیز با این مجموعه تمام شده است.

مجله GQ: و اگر کار مجموعه جنگ ستارگان با شما تمام نشده باشد؟

هریسون فورد: نمی‌توانم تصور و خیالی در این مورد داشته باشم، ولی خب مجموعه‌ای علمی-تخیلی است دیگر. ترجیح می‌دهم این‌طور نباشد. در حال حاضر ترجیح می‌دهم کار دیگری انجام دهم، چون انجام دادن کاری تازه، جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر است.  

بد نیست به نکته‌ای که احتمالاً خیلی از طرفداران مجموعه جنگ ستارگان در مورد هریسون فورد نمی‌دانستند اشاره‌ای داشته باشیم. وی بر خلاف علاقه بسیار زیاد به ایفای نقش ایندیانا جونز بازیگوش و ریک دکارد متفکر بلید رانر، معمولاً نسبت به بازی در مجموعه جنگ ستارگان بی‌میل بوده است. هریسون فورد احتمالاً از سپردن نقش خلبان هان سولو به آلدن ارنرایک جوان بسیار خوشحال است، زیرا در این صورت وی با خیالی آسوده‌تر می‌تواند بار دیگر شلاق ایندیانا جونز را به دست بگیرد.

گفتنی است فیلم Blade Runner 2049 در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهرماه ۱۳۹۶) به روی پرده خواهد رفت و بار دیگر شاهد هنرنمایی این بازیگر قدیمی و دوست‌داشتنی سینما خواهیم بود. همان‌طور که گفتیم کارگردان این فیلم دنیس ویلنوو خواهد بود. دنیس ویلنوو، کارگردانی فیلم‌هایی چون فیلم Prisoners (زندانیان)، Enemy (دشمن)، فیلم Sicario (سیکاریو) و فیلم Arrival (ورود) را در کارنامه‌ی خود دارد که همگی آثار موفق و تحسین‌شده‌ای هستند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده