// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

پیش نمایش بازی Total War: Warhammer II

تا انتشار نسخه‌ی دوم از سه‌گانه‌ی Total War: Warhammer کمتر از یک هفته‌ی دیگر زمان باقی مانده است. با زومجی و پیش‌نمایش این بازی همراه باشید.

پیش از انتشار بازی Total War: Warhammer به عنوان اولین نسخه از یک سه‌گانه با همین نام، کسی فکر نمی‌کرد که این بازی به موفق‌ترین بازی سری توتال‌وار تا به امروز تبدیل شود. این بازی توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند و رکوردها و جوایز زیادی را از آن خود کند.

پس از گذشت تقریبا ۱۰ ماه از انتشار این بازی، یعنی در اواسط فروردین ماه سال جاری بود که نسخه‌ی دوم سه‌گانه یعنی بازی Total War: Warhammer II با تمرکز بر قاره‌ی جدید (New World) معرفی شد و این امر ثابت شد که استودیو کریتیو اسمبلی عزم خود را برای انتشار کامل این سه‌گانه جزم کرده و این استودیو با بودجه‌ای بیش از حد تصور خود برای ساخت نسخه‌های بعدی روبرو شده است. در نسخه‌ی اول بازی تمرکز روی قاره‌ی کهن که محل درگیری چهار نژاد اصلی انسان‌ها، ارک‌ها، خون‌آشام‌ها و دورف‌ها بود، قرار داشت. اما به سراغ نسخه‌ی دوم بازی می‌رویم که قرار است در تاریخ ۲۸ ماه سپتامبر (۶ مهر ماه) منتشر شود:

دنیای وارهمر که در آن نقشه‌ی نسخه‌ی اول بازی با رنگ قرمز و نسخه‌ی دوم با رنگ آبی مشخص شده است.

همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، در بازی Total War: Warhammer II تمرکز روی دنیای جدید که شامل سه قاره‌ی Ulthuan، Naggaroth و Lustria می‌شود و همچنین قاره‌ی Southlands به صورت جدا از دنیای جدید است که به دلیل ارتباط داشتن نژادهای این نسخه، استودیو Creative Assembly ناگزیر بود هر چهار قاره را در قالب این نسخه از بازی پیاده‌سازی کند. همانطور که در تصویر نیز مشخص است، اندازه‌ی دنیای کهن با دنیای جدید به هیچ عنوان برابر نیست؛ اما استودیوی سازنده به ناچار مقیاس هر چهار قاره‌ی نسخه‌ی دوم را نسبت به نقشه‌ی اصلی وارهمر تغییر داده و به مقیاس نقشه‌ی نسخه‌ی اول نزدیک کرده است. در غیر این‌صورت زمان و تلاش بسیار زیادی نیاز بوده تا کل نقشه‌ی این نسخه از نظر مقیاس دقیقا مانند نقشه‌ی وارهمر شود. این در حالی است که کریتیو اسمبلی پیش‌تر اعلام کرده بود که نقشه‌ی نسخه‌ی دوم از نظر وسعت تقریبا هم‌ اندازه‌ی نقشه‌ی نسخه‌ی اول است و تنها از نظر تعداد مناطق قابل تصرف به میزان یک چهارم دارای مناطق بیشتری نسبت به نسخه‌ی اول است که این خود به بزرگ‌تر به نظر آمدن نقشه کمک می‌کند.

نقشه‌ی بازی Total War: Warhammer II. برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید.

همچنین می‌توانید ببینید که طریقه‌ی قرار گیری قاره‌های بازی در مقایسه با نقشه‌ی اصلی کمی متفاوت است و این به دلیل مسائل فنی و برای جلوگیری از به هم ریختگی نقشه انجام شده است. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، پس از مدت کوتاهی از انتشار نسخه‌ی دوم بازی، قرار است یک بروزرسانی رایگان منتشر شود که نقشه‌های هر دو نسخه از بازی را ادغام و تمامی نژادهای اصلی را نیز قابل بازی می‌کند. برای دسترسی به این ویژگی باید هر دو نسخه‌ی بازی را داشته باشید. اما به صورت جداگانه می‌توانید هر یک از نسخه‌ها را نیز بازی کنید. طبق گفته‌ی کریتیو اسمبلی، نقشه‌ای ادغام شده یک نقشه‌ی جدید خواهد بود که هنوز تصویری از آن منتشر نشده است. در این نقشه تعدادی از فکشن‌های فرعی بازی دیگر وجود نخواهند داشت و برخی از استان‌های بازی نیز از نظر مناطق قابل تصرف کوچک‌تر شده و در کل شباهت بیشتری به نقشه‌ی اصلی وارهمر پیدا خواهد کرد. حتی ممکن است برخی از نقاط نقشه‌ی نسخه‌ی دوم بطور کلی حذف شوند.

نسخه‌ی اول دارای ۱۴۲ و نقشه‌ی ادغام شده‌ی هر دو نسخه دارای ۲۹۵ شهر قابل تصرف است

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که این نقشه با حذف کردن موارد ذکر شده هیجان زیادی نداشته باشد؛ اما باید در نظر داشت با توجه به وجود بیش از ۶۰ فکشن در نسخه‌ی اول و بیش از ۷۰ فکشن در نسخه‌ی دوم و زمانی که برای تُرن (Turn) زدن هر یک از آن‌ها نیاز است و همچنین سنگینی که خود بازی به همراه خواهد داشت، اگر هیچ‌یک از این فکشن‌ها حذف نشوند، در ترن‌های میانی و آخر بازی زمان بسیار زیادی برای زدن هر ترن نیاز است و این خود می‌تواند در کاهش کیفیت بازی نقش داشته باشد. در صورتی که با حذف تعدادی از فکشن‌های فرعی و شهرهای بازی که لطمه‌ای نیز به داستان وارد نمی‌کنند، می‌توان کیفیت بازی را بسیار بهینه کرد. قابل ذکر است که هیچ‌یک از فکشن‌ها و فرمانده‌های اصلی بازی حذف نخواهند شد و این نقشه با تمام حذفیات حتمی و احتمالی نیز باز هم بسیار بزرگ بوده و می‌تواند روزها زمان ببرد تا بتوانید همه‌ی آن را تصرف کنید؛ البته اگر بتوانید! نام این نقشه Mortal Empires خواهد بود.

بازی Total War: Warhammer II

مردان مارمولکی (Lizardmen):

یکی از محبوب‌ترین نژادهای کل دنیای وارهمر که خوی تخاصم نداشته، اما در دفاع از سرزمین‌های خود بسیار جنگجو هستند. پراکندگی این نژاد در هنگام آغاز بازی تنها در دو قاره‌ی Lustria و Southlands است و مانند سایر نژادها در آغاز دارای دو لرد افسانه‌ای هستند. دشمن اصلی و دیرینه‌ی آن‌ها نژاد موش‌های عظیم‌الجثه‌ی Skaven است که در همین دو قاره نیز حضور دارند. از ویژگی‌های این نژاد می‌توان به نیروهای تخریبی قدرتمند برای نابودی استحکامات اشاره کرد. تریلر معرفی این نژاد را در زیر مشاهده می‌کنید:

  | 

لُرد مازداموندی (Lord Mazdamundi):

لرد مازداموندی به عنوان اصلی‌ترین فرمانده‌ی نژاد Lizardmen دارای ذهنی بی‌همتا و بسیار پیچیده است و در میان تمامی نژادها به باهوشی مشهور است. این فرمانده‌ی جادوگر در عین حالی که باهوش است، در تصمیمات خود نیز بسیار سرسخت بوده و هیچ عاملی نمی‌تواند او را از رسیدن به هدفش منع کند. او همیشه روی تخت مختص به خود نشسته و در هوا معلق است. او با استفاده از دست‌بندی که بر مچ خود دارد تاکنون شهرهای بسیاری را نابود و ارتش‌های بسیاری را نفرین کرده است. هدف او به وی اجازه‌ی حتی کوچک‌ترین بخششی را نمی‌دهد!

بازی Total War: Warhammer II

کروک-گار (Kroq-Gar):

این لرد افسانه‌ای یک سائوروس باستانی (Saurus) بوده که از آخرین جنگجویان معبد ویران شده‌ی Xhotl باقی مانده است. او نسبت به لرد مازداموندی که وی را برای فرماندهی آخرین لشکر از نیروهای Saurus اعزام کرده بود، در مقام پایین‌تری قرار دارد. مهم‌ترین ماموریت مقدسی نیز که به وی محول شد این بود که تمامی نیروها و نژادهایی را که توسط خدایان قدیمی (Old Ones) ساخته نشده‌اند، از بین ببرد. در طول این مدت نیز وی نبردهای زیادی را تجربه کرده و تقریبا هیچ قاره‌ای در دنیای وارهمر نیست که او و دایناسور عظیم‌الجثه‌اش یعنی Grymloq در آن نبرد نکرده باشند!

الف‌های بالایی (High Elves):

یکی از نژادهای سلطنتی دنیای وارهمر و بزرگ‌ترین دشمن نژاد Dark Elves که وظیفه‌ای اصلی مراقبت و نگهداری از گردباد مرکزی قاره‌ی Ulthuan را برای جلوگیری از ورود نیروهای بحران (Chaos) دارد. تقریبا تمامی فکشن‌های این نژاد در قاره‌ی ذکر شده حضور دارند به استثنای یکی از آن‌ها که در جایی دور افتاده در آن‌سوی قاره‌ی Lustria بازی را آغاز می‌کند. از ویژگی‌های این نژاد می‌توان به نیروی هوایی بسیار قدرتمند و پیاده نظام قوی اشاره کرد. در حال حاضر تریلر رسمی معرفی این نژاد منتشر نشده است.

نسخه‌ی اول دارای ۶۶ و نقشه‌ی ادغام شده‌ی هر دو نسخه دارای ۱۱۷ فکشن در آغاز بازی است

تِکلیس (Teclis):

تکلیس را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین جادوگرانی دانست که دنیای وارهمر به خود دیده است. او برادر Tyrion، دیگر لرد افسانه‌ای نژاد High Elves است که بر عکس برادر خود که در امور نظامی خبره است، در دیگر امور مانند جادوگری و دانش مهارت دارد. وی باید به کمک برادر خود که البته می‌تواند به دشمن وی نیز بدل شود، در دفاع از گردباد مرکزی که در قاره‌ی Ulthuan قرار دارد از همه‌ی توان خود استفاده کند.

بازی Total War: Warhammer II

تیریون (Tyrion):

وی برادر تکلیس، دیگر لرد افسانه‌ای الف‌های بالایی است که در قاره مرکزی Ulthuan بازی را آغاز می‌کند. او وارث تاج و تخت Aenarion است که به گفته‌ی مردم هیچ چیزی از او کم ندارد و بزرگ‌ترین جنگجوی الفی است که تاکنون قاره‌ی Ulthuan به خود دیده است. وی باید سعی کند با برادر خود که از جزایر لاکپشت واقع در آن‌سوی قاره‌ی Lustria بازی را آغاز می‌کند، رابطه‌ی خوبی برقرار کند.

الف‌های تاریکی (Dark Elves):

دشمن اصلی و قدیمی الف‌های بالایی که خود را Druchii نامیده و فرمان‌روای برحق تمامی الف‌ها می‌دانند. تنها محل حضور این نژاد در آغاز بازی در قاره‌ی Naggaroth است که دارای حال و هوای تاریک و سردی است. این نژاد به دنبال نابودی گردبادی است که الف‌های بالایی قصد حفاظت از آن را دارند. از ویژگی‌های این نژاد می‌توان به نیروی پیاده‌ی قدرتمند و مکانیزم‌های خاص آن‌ها در روابط با دیگر نژادها اشاره کرد. تریلر معرفی این نژاد را در زیر مشاهده می‌کنید:

  | 

مالِکیث، پادشاهِ جادوگر ناگاروث (Malekith, the Witch King of Naggaroth):

او را می‌توان قدرت‌مندترین قهرمانی از نژاد الف‌ها دانست که تا‌کنون جهان به خود دیده است. وی که خود را پادشاه برحق تمامی الف‌ها می‌داند، نزدیک به صدها سال است که بر سرزمین‌های سرد و یخی Naggaroth حکم‌رانی می‌کند. وی علاوه بر این‌که جنگجوی خوبی است، جادوگر ماهری نیز هست که اگر سوار بر اژدهای سیاه خود که Seraphon نام دارد باشد، کمتر کسی توان مقابله با وی را خواهد داشت.

بازی Total War: Warhammer II

موراتی (Morathi):

مادر مالکیث که خود نیز یک جادوگر است و زمانی که نیروهای بحران برای اولین بار به سرزمین‌های وی هجوم آوردند، وی را اسیر کرده و بعدها به دست یکی دیگر از فرمان‌روایان الف نجات پیدا کرد. او یکی از معدود افرادی است که توان و اجازه‌ی استفاده از جادوی سیاه را دارد. او می‌تواند با همراهی پسر خود کابوس بزرگی را برای سایر الف‌ها و حتی سرزمین‌های دورتر به وجود آورد.

موش‌های زیرزمینی (Skavens):

یکی از محبوب‌ترین نژادهای دنیای وارهمر که افراد بسیاری منتظر معرفی رسمی آن‌ها در نسخه‌ی اول بودند؛ اما بالاخره در نسخه‌ی دوم وارد سه‌گانه شدند. این نژاد تقریبا با هیچ نژادی سر دوستی نداشته و تنها به فکر منافع خود است و در این راه مهم نیست چه چیزی بر سر راه آن‌ها باشد. این نژاد شهرهای زیرزمینی زیادی نیز در نقشه‌ی نسخه‌ی اول بازی باید داشته باشند که در آن نسخه پیاده سازی نشد. از این‌رو باید برای دیدن آن‌ها در قاره‌ی کهن، منتظر انتشار نقشه‌ی ادغام شده‌ی هر دو نسخه باشیم. از ویژگی‌های این نژاد می‌توان به تعداد بسیار زیاد نیرو در هر گروه و امکان استفاده از عواملی مانند بیماری و آلودگی اشاره کرد. تریلر معرفی این نژاد را در زیر مشاهده می‌کنید:

  | 

لرد اسکرولک (Lord Skrolk):

یکی از موذی‌ترین و آلوده‌ترین موش‌های زیرزمینی که از قبیله‌ی بدنام Pestilens وارد دنیای وارهمر شده و می‌تواند با آلودگی‌ها و بیماری‌هایی که به همراه دارد، برای هر کسی تهدید به شمار بیاید. او یکی از خدمت‌گذاران بزرگ خدای موش‌ها یعنی Horned Rat است که اگرچه قدرت مبارزه‌ی فیزیکی یا جثه‌ی بزرگی ندارد، اما با استفاده از بیماری مهلک طاعون می‌تواند با هر کسی مبارزه کند.

بازی Total War: Warhammer II

کوئیکِ سر قطع‌کن (Queek Headtaker):

وی به عنوان فرمان‌روای قبیله‌ی Mors و شهر ستون‌ها (City of Pillars) یکی از بدنام‌ترین و ترسناک‌ترین موش‌های Skaven است که به دلیل همراه داشتن تعدادی جمجمه از نژادهای مختلف، ترس را در دل دشمنان خود انداخته است. وی بیش از همه سابقه‌ی مبارزه با نژادهایی مانند دورف‌ها و پوست‌سبزها را داراست و تاکنون در نبردهایی با شاه بِلِگار چکش آهنی از دورف‌ها و اسکارسنیک معروف به موذی‌ترین گابلین هشت قله از نژاد پوست‌سبزها، شرکت کرده است.

بازی Total War: Warhammer II

ارتش‌های ولگرد (Rouge Armies):

این ارتش‌ها به هیچ فکشنی وفادار نیستند و می‌توان آن‌ها را در نزدیکی هر شهری در هر نقطه‌ای از نقشه‌ی بازی یافت که به دنبال فرصتی برای حمله به نزدیک‌ترین شهر یا ارتش هستند. این ارتش‌ها معمولا از تمامی نژادهای بازی می‌توانند تشکیل شده باشند و به عنوان تهدیدی برای هر نژاد، باید در صورت دیدن سریعا برای نابودی آن‌ها اقدام کرد. این چالش در نسخه‌ی دوم و در نقشه‌ی ادغام شده‌ی هر دو نسخه نیز وجود خواهد داشت و می‌تواند تصرف نقشه را برای شما بیش از پیش سخت کند.

گنجینه‌های گمشده (Lost Treasures):

در نسخه‌ی دوم بازی و همچنین نقشه‌ی ادغام شده (Mortal Empires) گنجینه‌هایی وجود دارد که با عبور از روی آن‌ها و دریافت هر یک می‌توانید ارزش حاصل از آن را که احتمالا به صورت سکه است، از آنِ خود کنید. این گنجینه‌ها در نسخه‌ی اول بازی به تنهایی وجود نخواهند داشت.

نبردهای دروازه (Eagle Gates Battles):

برای تصرف مجموعه‌ای از شهرها که در قاره‌ یا ناحیه‌ای خاص قرار دارند، پیش از حمله به خود آن‌ها باید از استحکامات اطراف آن منطقه یا قاره که به خوبی نیز محافظت می‌شوند، عبور کنید. نبرد برای تصرف و عبور از این استحکامات را نبردهای دروازه می‌نامند که باعث چالشی‌تر شدن تصرف برخی از نقاط بازی شده است. تریلری از یکی از نبردهای دروازه را در زیر مشاهده می‌کنید:

  | 

طوفان‌ها، آب و هوا و تاثیر آن‌ها بر نبردها:

از این پس باید در هنگام عبور از دریاها، باتلاق‌ها و سایر مناطق از این دست، مراقب نیروهای خود باشید. در هنگام نبرد در این مناطق و همچنین تحت تاثیر شرایط جوی نیز باید مراقب نیروهای خود باشید؛ چراکه طبق گفته‌ی استودیو کریتیو اسمبلی، این موارد همگی بر شما و فکشن‌ شما تاثیرگذار هستند. این شرایط نیز در نسخه‌ی دوم و ادغام شده وجود خواهد داشت.

حفاظت یا نابودی گردباد (Ulthuan Vortex):

تنها در نسخه‌ی دوم بازی باید طبق نژادی که انتخاب کرده‌اید، از گردباد مرکزی واقع در قاره‌ی Ulthuan حفاظت کرده یا آن را نابود کنید. نژاد قطعی که وظیفه‌ی حفاظت را دارد الف‌های بالایی و نژاد قطعی که به دنبال نابودی آن است الف‌های تاریکی هستند. در مورد دو نژاد دیگر هنوز قطعیتی در کار نیست.

برنامه‌ی نیمی از بسته‌های الحاقی رایگان (نه پولی) بازی Total War: Warhammer II

دیگر ویژگی‌های بازی:

امکان تصرف هر شهری برای هر نژادی (Regional Occupation) که در نسخه‌ی اول بازی به دلایل مختلف وجود نداشت، قرار است در نسخه‌ی دوم و نقشه‌ی ادغام شده‌ی هر دو نسخه وجود داشته باشد و شما می‌توانید با هر نژادی هر شهری را خواستید تصرف کنید. ویژگی‌های جزئی و جدید دیگر این نسخه از بازی زیاد است و تعدادی از ویژگی‌ها نیز از نسخه‌ی اول به نسخه‌ی دوم بدون تغییر منتقل شده‌اند. برخی از ویژگی‌های اصلی بازی مانند صداگذاری‌ها، جزییات گرافیکی بازی و مواردی از این دست هیچ تغییری نداشته‌اند که البته هدف اصلی یعنی سه‌گانه‌ بودن بازی، آن‌ها را توجیه می‌کند. البته در مورد گرافیک بازی باید عنوان کرد که طبق گفته‌ی استودیو Creative Assembly، شاهد بهبود‌هایی مانند انعکاس بهتر نور و سطوح خواهیم بود. از جمله‌ی سایر ویژگی‌ها می‌توان به بهتر شدن بخش شخصی‌سازی شخصیت‌ها، بهبود هوش مصنوعی بازی در ساخت و استفاده از نیروها، بهینه‌تر شدن جادوها، متنوع‌تر شدن دشت‌های نبرد، افزایش تعداد انیمیشن‌های نبرد برای هیولاهای بزرگ و بسیاری موارد ریز و درشت دیگر اشاره کرد که باید صبر کرد دید آیا همگی یا برخی از آن‌ها می‌توانند درخورِ نام سری وارهمر و توتال‌وار ظاهر شوند یا خیر.

  | 

سخن پایانی

قبل از انتشار بازی Total War: Warhammer کمتر کسی خیال می‌کرد این بازی با جهشی که از سری‌ تاریخی به دنیای وارهمر داشته، بتواند زیاد موفق شود. اما پس از انتشار و دیدن نمرات بازی در وب‌سایت‌های بزرگ و همچنین کسب نمره‌ی عالی ۹ از زومجی، مشخص شد که این بازی نه ‌تنها بد نبوده، بلکه آغازکننده‌ی یک سه‌گانه‌ی عظیم و بسیار بزرگ است که قرار است به زودی به بزرگ‌ترین بازی استراتژیک تاریخ تبدیل شود! حال باید دید نسخه‌ی دوم بازی که وظیفه‌ای سنگین‌تر نسبت به نسخه‌ی اول دارد، می‌تواند به موفقیتی همانند آن یا چه بسا بیشتر دست یابد یا خیر. به خاطر داشته باشید که این بازی قرار است در نهایت به یک بازی واحد تبدیل شده و کل مناطق اصلی دنیای وارهمر را به همراه تمامی نژادهای اصلی آن پیش‌روی بازیکن قرار دهد. پس هر گونه ایراد و لغزشی می‌تواند کلیت این سه‌گانه را تهدید کند. موردی که خوشبختانه تا کنون پیش نیامده و بعید است با تجربه‌ای که استودیو کریتیو اسمبلی دارد پیش آید.

نظر شما چیست؟ آیا بازی Total War: Warhammer II می‌تواند موفقیت نسخه‌ی اول را تکرار کند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده