نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

متیو وان مذاکره برای کارگردانی قسمت دوم Man of Steel را تأیید کرد

متیو وان مذاکرات کمپانی برادران وارنر با وی جهت ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel را تأیید کرد.

متیو وان، کارگردان فیلم X-Men: First Class (مردان ایکس: کلاس اول) و فیلم Kingsman: The Secret Service (کینگزمن: سرویس مخفی)، تأیید کرد که با کمپانی برادران وارنر در مورد امکان ساخت قسمت دوم فیلم کمیکی و ابرقهرمانی Man of Steel (مرد پولادین) مذاکراتی داشته است. در قسمت اول فیلم Man of Steel که کارگردانی آن بر عهده زک اسنایدر بود، هنری کویل در نقش آخرین فرزند کریپتون معرفی شد و دنیای سینمایی دی سی داستانی متفاوت از شخصیت سوپرمن را در آن فیلم به تصویر کشید. این فیلم در گیشه موفق ظاهر شد و تماشاچیان زیادی را به سینما کشاند. در واقع فیلم Man of Steel آغازگر مجموعه‌ای بود که کمپانی دی‌سی سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام داده است.

شخصیت سوپرمن یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های مجموعه سه‌گانه ابرقهرمانی دی‌سی محسوب می‌شود. آخرین نقش‌آفرینی این شخصیت در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و در مقابل شخصیت محبوب دیگر دی‌سی، یعنی بتمن بود. اواخر سال جاری نیز قسمت سوم این مجموعه، یعنی فیلم مورد انتظار Justice League (لیگ عدالت) به روی پرده خواهد رفت. با وجود موفقیت قسمت اول فیلم Man of Steel در سال ۲۰۱۳ و فروش ۶۶۸ میلیون دلاری این فیلم، ولی تاکنون ساخت فیلم دنباله و جداگانه مربوط به این شخصیت اعلام نشده است و در واقع می‌توان گفت ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel تاکنون چراغ سبزی از سوی کمپانی برادران وارنر دریافت نکرده است. پیش‌تر گفته شده بود که فیلمنامه این فیلم در دست نگارش است، ولی گویا پیشرفت آنچنانی حاصل نشده است.

Vaughn

امسال نیز طی برگزاری کامیک-کان شهر سن دیگو، کمپانی برادران وارنر با وجود معرفی تمام فیلم‌های در دست ساخت دی‌سی، اشاره‌ای به ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel نداشت و این‌طور به نظر می‌رسید که این فیلم جایگاهی در برنامه‌های این کمپانی نخواهد داشت. معرفی نشدن قسمتی جدید از فیلم Man of Steel، طرفداران پروپاقرص شخصیت سوپرمن را کمی نگران و سرخورده کرد. البته باید به این موضوع اشاره داشت که اکنون پروژه‌های زیادی از دنیای سینمایی دی‌سی آینده مشخصی ندارند. با این حال، معرفی نشدن فیلم Man of Steel در Comic-Con شهر سن دیگو بدین معنا نبود که سازندگان این شخصیت را فراموش و به‌طور قطع از لیست خود خارج کرده‌اند. سال گذشته بود که اعلام شد کمپانی برادران وارنر با متیو وان برای کارگردانی قسمت دوم این فیلم مذاکراتی داشته و حال این فیلمساز تأیید کرد که این اخبار صحت داشته است.     

سینمادوستان متیو وان را با تِم کمدی فیلم‌هایش و برداشت‌های متفاوتش از کتاب‌های کمیک می‌شناسند و جالب است بدانیم که وی چه برنامه‌ای برای ساخت فیلم جدید شخصیت سوپرمن در سر دارد

متیو وان در مصاحبه‌ای که با سایت Hey U Guys در مورد فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) داشت از پروژه‌های آینده خود و قسمت سوم فیلم Kingsman صحبت کرد. وی همچنین این موضوع را فاش ساخت که همچنان به شخصیت سوپرمن علاقه داشته و این پروژه را هم زیر نظر دارد. صحبت‌های وی را با هم می‌خوانیم:

در حال برنامه‌ریزی برای ساخت فیلم دیگری از مجموعه Kingsman هستم و برخی از صحنه‌های فیلم جدید را هم نوشته‌ام... نمی‌دانم فیلم بعدی‌ام چه خواهد بود، ولی صحبت‌هایی در مورد سوپرمن داشته‌ایم. من عاشق شخصیت سوپرمن هستم.

با وجود تمام پروژه‌هایی که هم‌اکنون دی‌سی در دست ساخت دارد (فیلم Harley Quinn vs. The Joker را نیز باید به لیست فیلم‌های دی‌سی اضافه کنیم)، پیدا کردن جای خالی برای قسمت جدید فیلم Man of Steel کاری دشوار است. با این همه هر خبری پیرامون ساخت قسمت دوم فیلم Man of Steel و فراموش نکردن این شخصیت محبوب، برای طرفداران قدیمی شخصیت سوپرمن خبری خوشحال‌کننده است. اگر تهیه‌کنندگان برای ساخت قسمت جدید این فیلم با متیو وان ملاقات داشته‌اند، حتماً علاقمندند که خیلی زود دنباله این فیلم را روی پرده ببرند. بدین نکته نیز باید اشاره داشته باشیم که ساخت فیلم Batgirl (بت‌گرل) تا زمان فراغت جاس ویدون از کارگردانی فیلم Justice League شروع نخواهد شد و بعد از آن هم باید منتظر موافقت کمپانی برادران وارنر با ساخت این فیلم و رضایت از ایده‌هایی که جاس ویدون برای این فیلم در نظر دارد بود. همین موضوع به ساخت قسمتی جدید از فیلم Man of Steel کمک خواهد کرد و انتخاب متیو وان برای کارگردانی این فیلم و جای گرفتن وی در دنیای سینمایی دی‌سی، انتخابی بسیار جالب خواهد بود. سینمادوستان متیو وان را با تِم کمدی و برداشت‌های متفاوت و البته هیجان‌انگیزش از کتاب‌های کمیک می‌شناسند و جالب است بدانیم که وی چه برنامه‌ای برای ساخت فیلم جدید شخصیت سوپرمن در سر دارد.  

Superman

با اینکه خبر مذاکره کمپانی برادران وارنر با متیو وان، خبری هیجان‌انگیز برای طرفداران است، ولی خب بعید است همکاری آن‌ها خیلی سریع اتفاق بیفتد و به نظر فعلاً متیو وان برای وارد شدن به دنیای سینمایی دی‌سی باید صبر کند. کمپانی برادران وارنر و کمپانی دی‌سی تصمیم دارند هر سال دو فیلم را به روی پرده ببرند و سال ۲۰۱۹ با دو فیلم Shazam (شَزَم) و قسمت دوم فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) پر شده است. به احتمال زیاد در روزهای آینده خبرهای بیشتری در رابطه با ساخت قسمت دوم Man of Steel و همکاری متیو وان با کمپانی برادران وارنر منتشر خواهد شد. تا آن زمان باید صبر کرد.

گفتنی است آخرین فیلمی که از متیو وان روی پرده سینما رفت، فیلم Kingsman: The Secret Service بود که با استقبال نسبتاً خوب منتقدین و تماشاچیان همراه بود. این فیلم با بودجه ۹۴ میلیون دلاری، نزدیک ۴۱۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده