نویسنده: سارا مرتضوی
// شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

بازی‌های ایکس‌ باکس وان فضای کمتری از هارد دیسک اشغال خواهند کرد

کمپانی مایکروسافت قصد دارد با اضافه کردن قابلیت Intelligent Delivery به کنسول‌های ایکس باکس، فضای خالی بیش‌تری از هارد دیسک دستگاه را برای کاربران فراهم کند.

طبق آخرین اخبار کنسول‌های بازی، کمپانی مایکروسافت قصد دارد با طراحی سیستم جدیدی، سرعت دانلود بالاتر و فضای اشغال‌شده کمتری برای بازی‌های دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس فراهم کند. طبق اعلام دیجیتال فاندری این سیستم جدید که Intelligent Delivery نام دارد، محتوای هر بازی را به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌کند و هر بازیکن می‌تواند به جای دانلود کل محتوای بازی، تنها محتوای مورد نیاز خود را دانلود کند.

به‌عنوان مثال، دیگر نیازی نخواهد بود که کاربران کنسول ایکس‌باکس وان پس از تهیه بازی‌های جدید، محتوای 4K بازی‌ها را نیز دانلود کنند و در نتیجه با این کار فضای خالی بیش‌تری روی هارد دیسک دستگاه خود خواهند داشت. برای مثال دیگر می‌توان از قابلیت حذف زبان‌های اضافی نام برد که با استفاده از این امکان بازیکنان می‌توانند فایل‌های صوتی سایر زبان‌هایی را که مورد نیازشان نیست حذف کنند و در نتیجه فضای خالی بیش‌تری روی هارد دیسک کنسول خود در اختیار داشته باشند.

xbox one x

البته این امکان تنها محدود به موارد بالا نیست و بازیکنان با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانند حتی محتوای گیم‌پلی بازی‌ها را نیز مدیریت کنند. برای مثال، بازیکنان می‌توانند حالت‌ها یا همان مودهای یک بازی را که از آن استفاده نمی‌کنند، حذف کنند. البته کمپانی مایکروسافت اعلام کرده که قابلیت Intelligent Delivery‌ تنها روی بازی‌های جدید پیاده خواهد شد. این در حالی است که از لحاظ تکنیکی، امکان اجرای این قابلیت روی بازی‌های قدیمی نیز وجود دارد.

هنوز معلوم نیست که ناشران از این امکان جدید چقدر استقبال خواهند کرد؛ چرا که مایکروسافت هیچ اجباری در پشتیبانی از این امکان برای ناشران تعیین نکرده است.

کمپانی مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار قابلیت Intelligent Delivery مشخص نکرده، هرچند با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر (۱۶ آبان)، می‌توان انتظار داشت این قابلیت نیز به زودی در دسترس کاربران قرار گیرد.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده