نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل The Walking Dead: March to War

The Walking Dead: March to War یک بازی اندروید و آیفون با محوریت مردگان متحرک و شبیه به بازی Clash of Kings است. 

بازی‌های استراتژی روی موبایل انواع و اقسام مختلفی دارند؛ در برخی از آن‌ها می‌توانید مانند Clash of Clans شخصا نیرو‌های خودتان را در میدان نبرد هدایت کنید و با اتخاذ استراتژی و تاکتیک مناسب، پیروز نبرد شوید. یا در بعضی دیگر مانند Clash Royale کارت‌ها و استفاده درست و به موقع از آن‌ها حرف اول را می‌زنند. اما نوع دیگری از بازی‌های استراتژی هم هستند که با وجود داشتن شباهت‌هایی به بازی‌هایی چون Clash of Clasn، فاقد ویژگی کنترل مستقیم نیرو‌ها در میدان نبرد هستند و وظیه شما فقط جمع‌آوری منابع مختلف، ساخت و ساز و اعزام نیرو‌ها برای تصرف شهر‌های دیگر است که نتیجه این نبرد‌ها، در قالب موفقیت یا شکست و میزان تلفات نشان داده می‌شوند و خودتان شخصا نقشی در نبرد‌های بازی یا کنترل نیرو‌ها ندارید. 

شاید بتوان شاخص‌ترین بازی اینچنینی را Clash of Kings دانست که از قضا محبوبیت بسیار زیادی هم دارد و حال اخیرا بازی اندروید و آیفون The Walking Dead: March to War نیز با همین حال و هوا منتشر شده است. این بازی با محوریت کمیک‌های «مردگان متحرک» ساخته شده و در صورتی که به این سری علاقه داشته باشید، شخصیت‌های محبوب خودتان را در طول بازی ملاقات خواهید کرد. اما از حیث روند بازی، The Walking Dead: March to War کاملا شبیه به Clash of Kings و تنها تفاوت این دو بازی، این است که اگر Clash of Kings در دوران پادشاه‌ها جریان داشته و حس و حالی قرون وسطایی داشت، بازی The Walking Dead: March to War در یک جهان آخرالزمانی جریان دارد. 

روند بازی به این شکل است که شما در ابتدا یک پایگاه ساده با یک رهبر دارید که می‌توانید در آن بنا‌های مختلفی بسازید؛ بناهایی که برای جمع‌آوری منابع یا انجام تحقیقات و درمان مجروحین استفاده می‌شوند. یکی از تفاوت‌های بازی The Walking Dead: March to War با دیگر بازی‌های مشابه، این است که در این بازی خبری از تولید سرباز نیست. منظورم این است که مثلا نمی‌توانید ساختمانی ساخته و سپس از آن برای تولید سرباز‌ها در تعداد دلخواه استفاده کنید. در عوض شما باید با استفاده از یکی از ساختمان‌های بازی، به دنبال افراد بازمانده بگردید و در صورتی که از توانایی‌های آن‌ها خوشتان آمد، آن‌ها را به پایگاه‌تان اضافه کنید. گشتن برای این افراد را هر پنج دقیقه یک بار می‌توانید انجام دهید اما تعداد نفرات شما بسته به سطح Barrack‌تان محدود است و برای اینکه بتوانید بازمانده‌های بیش‌تری داشته باشید، باید این ساختمان را ارتقا بدهید. 

اما بازی The Walking Dead: March to War علاوه بر قسمت ساخت و ساز و جذب نیرو، یک نقشه هم دارد. نقشه‌های که پس از ورود به آن، پایگاه شما روی آن دیده می‌شود و در قسمت‌هایش دیگرش هم می‌توانید دیگر بازیکنان بازی یا انواع و اقسام ماموریت‌ها را مشاهده کنید؛ ماموریت‌هایی شامل جمع‌آوری غذا یا دیگر منابع و پاک‌سازی منطقه از زامبی‌ها. برای هریک از این ماموریت‌ها، حتما باید یک رهبر را با یک یا چند بازمانده همراه کرده و در قالب یک تیم اعزام کنید. هرچه رهبران بیش‌تری در پایگاه داشته باشید، می‌توانید تیم‌های بیش‌تری را برای ماموریت‌ها ارسال کنید و رهبران هم با جمع‌آوری کتاب‌های کمیک در دسترس قرار می‌گیرند و شخصیت‌های مطرح سری کمیک‌های مردگان متحرک هستند. همچنین هرچه رهبران را با بازمانده‌های بیش‌تری همراه کنید، شانس بیش‌تری برای موفقیت در ماموریت خواهید داشت. 

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

The Walking Dead: March to War یک بازی رایگان است و خوشبختانه از آن دست بازی‌هایی نیست که برای موفقیت در آن، نیاز به خرج پول واقعی داشته باشید. شاید تنها دلیلی که بتواند شما را به خرید گلوله (واحد پول درون بازی) تشویق کند، کاهش دادن زمان لازم برای ساخت بنا‌ها یا ارتقای شخصیت‌ها باشد و مثلا در بازی معمولا از حیث منابع به مشکل نخواهید خورد و چنین مواردی را به راحتی می‌توانید با انجام ماموریت‌ها به دست بیاورید. در مجموع The Walking Dead: March to War بازی‌ای نیست که سعی داشته باشد کاربر را مجاب به استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای کند. 

حال که به تمام جنبه‌های بازی موبایل The Walking Dead: March to War اشاره کردیم، بد نیست اشاره‌ای به جلوه‌های صوتی و بصری بازی هم داشته باشیم که راستش را بخواهید در سطح کاملا معمولی‌ای قرار دارند و مثلا قابل مقایسه با جلوه‌های بصری بازی Clash of Kings نیستند. اما بازی از این نظر هم شرایط قابل قبولی دارد و در کل اگر به بازی‌های استراتژیک اندروید و آیفون علاقه دارید، دانلود بازی The Walking Dead: March to War پیشنهاد می‌شود:

دانلود بازی اندروید و آیفون The Walking Dead: March to War


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده