// جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰

شیوه روایت فصل هشتم سریال The Walking Dead دچار تغییرات زیادی خواهد شد

فصل هشتم سریال مردگان متحرک علاوه بر اینکه ریتم بسیار سریع‌تری خواهد داشت، در هر قسمت نیز شاهد به تصویر کشیدن شخصیت‌های بسیار بیشتری خواهیم بود و تعداد قربانیان نیز افزایش خواهد یافت.

اسکات گیمپل، سازنده‌ی سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) در گفتگوی خود با TVLine اعلام کرده که در هر قسمت از فصل جدید این مجموعه، شخصیت‌های بسیار بیشتری به تصویر کشیده خواهند شد و در طول داستان نیز بسیاری از گروه‌ها و جامعه‌های کوچک با یکدیگر ترکیب می‌شوند. فصل هشتم مردگان متحرک بر اساس کمیک جنگ تمام عیار (All Out War) ساخته خواهد شد که در آن٬ افراد گروه ریک با افراد گروه نیگان وارد جنگی بزرگ خواهند شد. این در حالی است که طبق قول سازندگان این مجموعه، در فصل جدید به بسیاری از سوالات مخاطبان پاسخ داده می‌شود و برخی مسائل و ایراداتی که باعث خورده گرفتن منتقدان و مخاطبان از فصل هفتم سریال شده بود نیز در این فصل به طور کامل برطرف خواهد شد.

یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی که طرفداران مردگان متحرک درباره‌ی فصل جدید این مجموعه دارند مسئله‌ی ریتم داستان و سرعت به وقوع پیوستن اتفاقات است. این که پس از پایان هیجان انگیز فصل ششم، آیا آنها می‌توانند بالاخره شاهد انتقام گرفتن ریک گرایمز از نیگان باشند یا فصل هشتم نیز همچون فصل هفت سریال، همچنان به بیهودگی خواهد گذشت.

یکی دیگر از نگرانی‌های طرفداران، مسئله‌ی نوع روایت قسمت‌های مختلف این فصل است. در فصل هفتم، در هر قسمت شاهد به تصویر کشیدن شخصیت‌های محدودی بودیم تا جایی که بخش زیادی از زمان سریال با پرداختن به شخصیت‌های رده‌ی دوم و سوم داستان سپری می‌شد که همین موضوع روند پیشروی سریال را دچار سکته می‌کرد. به عنوان مثال، قسمت ششم فصل هفتم سریال، تنها روی شخصیت تارا و ماجرای ورود وی به جامعه‌ی اوشن‌ساید تمرکز دارد که همین عامل، این قسمت را از نظر بسیاری از طرفداران، به یکی از بدترین قسمت‌های کل این مجموعه تبدیل کرده است. البته در این میان، عده‌ای نیز این قسمت را به دلیل داستان مستقل خود ستوده‌اند.

The Walking Dead

طبق وعده‌ی اسکات گیمپل، با توجه به اقتضای نوع روایت سریال، داستان این فصل در بین تمام شخصیت‌ها گسترش خواهد یافت و در هرقسمت، تقریبا شاهد تمام شخصیت‌ها خواهیم بود، فقط مقدار حضور آنها کم و زیاد خواهد شد. روشی که در فصل‌های گذشته به آن صورت شاهد آن نبودیم.

به نظر می‌رسد که تغییرات به وجود آمده در روند سریال، از حجم انتقادات وارده بر فصل قبلی این مجموعه نشات می‌گیرند. با این وجود دلیل این تغییرات هر چه که باشد٬ در نهایت این امید را می‌دهد که ما در ادامه شاهد چیزهایی متفاوت با فصل هفتم و فصل‌های پیش از آن باشیم.

در فصل هشتم مردگان متحرک قرار است رابطه‌ی بعضی از گروه‌ها با هم حداقل برای چند قسمت هم که شده رو به سیاهی برود و اتحادهای جدیدی نیز بین جوامع مختلف شکل بگیرد. ضمن اینکه بسیاری از شخصیت‌ها در طول داستان، تحت تاثیر شخصیت‌های دیگر قرار گرفته و دچار تغییراتی در نگرش خود خواهند شد. در کنار این مسائل در این فصل شاهد صحنه‌های اکشن بیشتری خواهیم بود و تعداد زامبی‌ها نیز نسبت به چند فصل اخیر افزایش چشم‌گیری خواهند داشت. ضمن اینکه در این فصل، شخصیت‌های بیشتری قربانی خواهند شد.

با شروع فصل جدید مردگان متحرک، شاهد پخش صدمین قسمت این سریال خواهیم بود که این موضوع می‌توانند نقطه‌ی عطفی در مسیر تولید مجموعه به حساب بیاید. پخش نیمه‌ی اول فصل هشتم سریال The Walking Dead از تاریخ بیست و دوم اکتبر (۳۰ مهر) سال جاری در قالب ۸ قسمت از شبکه‌ AMC آغاز می‌شود و ۸ قسمت بعدی نیز با وقفه‌ای حدودا دوماهه، از تاریخ یازدهم فوریه ۲۰۱۸ (۲۲ بهمن) به روی آنتن خواهند رفت.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده