نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵

فیلم Glass بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی است

جیسون بلوم، تهیه‌کننده فیلم ابرقهرمانی و بسیار مورد انتظار Glass (شیشه)، این فیلم را بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌های این ژانر دانست.

جیسون بلوم، تهیه‌کننده فیلم Glass اعتقاد دارد که این فیلم یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی خواهد بود. فیلم Glass یکی از فیلم‌های مورد انتظار است و دنباله آخرین اثر ام. نایت شیامالان، یعنی فیلم موفق Split (گسست) خواهد بود. در صحنه‌ پایانی فیلم Split، حضور غیرمنتظره‌‌ بروس ویلیس و یادآوری نقش دیوید دان در فیلم تریلر و ماورالطبیعه Unbreakable (نشکن)، محصول سال ۲۰۰۰، طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرد. فیلم Split در گیشه بسیار موفق ظاهر شد و توانست با بودجه ۹ میلیون دلاری، ۲۷۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم هم از سوی تماشاچیان و هم از سوی منتقدان بسیار مورد تمجید قرار گرفت و توانست نام ام. نایت شیامالان را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد.  

فیلم Glass دنباله فیلم Split است و سومین فیلم مرتبط با دنیای Unbreakable محسوب می‌شود. این فیلم اوایل سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد، ولی خب کم کم خبرهای بیشتری مربوط به این فیلم را خواهیم شنید. هم بروس ویلیس و هم جیمز مک‌آووی همان نقش‌های دیوید دان و کوین وندل کرامب/هیولا را ایفا خواهند کرد. سارا پلسن، بازیگر سریال American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی)، به جمع بازیگران فیلم Glass اضافه شده است، اما با این حال جزئیات و اطلاعات بیشتری از نقش پلسن در این فیلم اعلام و منتشر نشده است. ساموئل ال. جکسون نیز بار دیگر ایفاگر نقش شخصیت الیجاه پرایس خواهد بود و آنیا تیلور-جوی، تنها اسیر فیلم Split که توانست جان سالم از دست هیولای ۲۳ شخصیتی به در ببرد، در همان نقش کیسی کوک به ایفای نقش خواهد پرداخت. فیلمبرداری فیلم Glass از اواخر ماه جاری آغاز خواهد شد.  

Split

جیسون بلوم به‌تازگی مصاحبه‌ای با سایت کلایدر (Collider) داشت. در این مصاحبه از وی پرسیده شد که آیا می‌تواند کمی از داستان فیلم Glass صحبت کند که وی در پاسخ گفت اگرچه این فیلم قطعاً در گستره فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی قرار می‌گیرد و دو شخصیت دیوید دان و کوین وندل کرامب دارای قدرت‌های ابرانسانی هستند، ولی نمی‌توان فیلم Glass را فیلمی کاملاً ابرقهرمانانه دانست. وی چنین گفت:

البته که فیلم Glass به‌نوعی فیلم ابرقهرمانی محسوب می‌شود و قطعاً همین‌طور است، ولی باید روی این موضوع تأکید کنم که فیلمی بسیار متفاوت است. فیلمی مارول-گونه نیست، ولی ابرقهرمانی است.

در فیلم Glass شاهد تقابل دیوید دان و کوین وندل خواهیم بود. البته تهدیدها و خطراتی را که شخصیت پرایس به وجود می‌آورد هم باید به داستان اضافه کرد

این صحبت‌ها اطلاعات زیادی را در مورد داستان فیلم جدید ارائه نکرد. آنچه از خلاصه داستان می‌دانیم این است که شاهد تقابل دیوید دان و کوین وندل کرامب خواهیم بود. البته تهدیدها و خطراتی را که شخصیت پرایس به وجود می‌آورد هم به داستان باید اضافه کرد. این‌طور که به نظر می‌رسد هسته اصلی داستان فیلم Glass همچون دیگر فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی بر تقابل خیر و شر تأکید دارد. با این حال نگاه متفاوت، تیره‌وتار و اغلب اوقات ترسناک ام. نایت شیامالان را هم باید به تِم کلی این فیلم اضافه کرد؛ آنچه در دو فیلم قبلی این مجموعه و البته در دیگر فیلم‌های این کارگردان صاحب سبک همچون The Sixth Sense (حس ششم)، Village (روستا) و Signs (نشانه‌ها) شاهد آن بودیم. مطمئناً ادامه روندی که ام. نایت شیامالان با فیلم Split آغاز کرد، طرفداران را به ساخت فیلمی باکیفیت امیدوار خواهد کرد.

Glass

با توجه به بازخورد نه‌چندان خوب منتقدان و تماشاچیان به فیلم‌هایی همچون Suicide Squad (جوخه انتحار) و Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، می‌توان نتیجه گرفت که تأکید صرف بر این ژانر و نداشتن خلاقیت، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. از طرفی ساخت فیلم‌هایی همچون Deadpool (دِدپول) و Logan (لوگان) نشان داد که طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی از تغییر استقبال می‌کنند. هنوز زمان زیادی تا اکران فیلم جدید ام. نایت شیامالان باقی مانده است، ولی می‌توان امیدوار بود که وی در مسیری صحیح گام برمی‌دارد.

فیلم Glass قرار است در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۷) به روی پرده سینما برود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده