نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

فیلمبرداری فیلم Aquaman این ماه به پایان خواهد رسید

فیلمبرداری فیلم آکوامن (Aquaman) در ماه می آغاز شد و تنها ۶ ماه از آن زمان گذشته است، اما گزارش شده که این مرحله از تولید قرار است تا پایان ماه سپتامبر به اتمام برسد.

جدیدترین فیلم مستقل و اختصاصی جیسون موموآ که در دنیای سینمایی دی سی با نام آکوامن ساخته می‌شود، در حال حاضر در حال طی کردن مراحل مختلف تولید خود است و طبق برنامه‌ریزی‌ها به نظر می‌رسد که قرار است تا پایان ماه جاری، فیلمبرداری این اثر هم به پایان برسد. طرفداران و سینمادوستانی که به‌شدت منتظر این فیلم مستقل هستند، تا به این لحظه تنها تصویر و ویدیوهایی کوتاه از این قهرمان کمپانی دی‌سی دیده‌اند، اما از آنجایی که در گوشه‌ای دیگر فیلم لیگ عدالت (Justice League) در حال ساخت است و به‌زودی روی پرده سینماها اکران می‌شود شاید کمی از سختی تحمل این بی‌خبری‌ها کم کند. کمپانی برادران وارنر به‌شدت امیدوار است که بعد از فیلم Justice League و تشکیل تیم ابرقهرمانان در این اثر، فیلم Aquaman اولین اثر مستقلی باشد که در دنیای سینمایی دی‌سی و از این شخصیت روی پرده سینماها خواهد رفت و مشکلاتی که باعث تاخیر در اکران می‌شود به پست این پروژه نخورد.

پروژه تولید فیلم آکوامن با حضور بازیگر بااستعداد و محبوب یعنی جیسون موموآ در نقش شخصیت اصلی داستان یعنی آرتور کری و حضور کارگردان کاردان فیلم خشن 7 (Furious 7) و فیلم احضار (The Conjuring) یعنی جیمز وان در رأس پروژه، در ماه می کلید خورد و کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد. گزارش شده که تصاویر و ویدیوهای خیلی زیادی از پروژه تولیدی این فیلم که در استرالیا ساخته می‌شود گرفته و تهیه شده است، اما متاسفانه هیچ‌کدام از آن تصاویر و فیلم‌های تهیه‌شده منتشر نشده است. از آنجایی که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است فیلمبرداری فیلم Aquaman تا پایان این ماه به اتمام برسد، به‌شدت امیدواریم که در طی این زمان باقی‌مانده بتوانیم شاهد تصاویر و ویدیوهای بیشتری از سر صحنه تولید این اثر باشیم.

Aquaman Jason Momoa  in Justice League

حساب کاربری خبری The Aquaman Shrine در توییتر، که از نزدیک و مرحله به مرحله روند تولید فیلم آکوامن را دنبال کرده و از آخرین اخبار آن باخبر است، اخبار و بروزرسانی‌هایی را از این پروژه در حساب توییتر خود منتشر کرده و در اختیار ما قرار داده است. بر اساس گزارش‌های این منبع خبری، مثل اینکه تیم تولید، فیلمبرداری از صحنه‌های جزیره Sicily را که قبلا برای آن برنامه‌ریزی‌هایی شده بود و همه تصور می‌کردند که شاید به همین بهانه قرار است آمازون هم به فیلم وارد شود، از قلم انداخته و از آن صحنه‌ها رد شده است؛ اما این مسئله به آنها این امکان را می‌دهد که بتوانند مرحله فیلمبرداری را تا اواخر ماه سپتامبر به پایان برسانند. هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای زمان دقیق پایان فیلمبرداری مشخص نشده است، اما بازیگران و عوامل مطمئن هستند که مراحل طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش خواهد رفت و واقعا فیلمبرداری همان‌طور که در بالا ذکر شد تا پایان ماه سپتامبر به اتمام می‌رسد.

در پروژه‌هایی که زمان فیلمبرداری آنها خیلی زود تمام می‌شد شک و شبهه‌های خیلی زیادی درباره کیفیت به وجود می‌آمد و کمی هم از انتظار طرفداران نسبت به آن فیلم می‌کاست، اما فیلم Wonder Woman و تریلری که از فیلم آکوامن در SDCC منتشر شد نشان داد که انتظار مردم باید خیلی بیشتر از آن چیزی شود که قبلا بود

اتمام و جمع‌بندی فیلمبرداری تا پایان ماه سپتامبر یعنی مرحله فیلمبرداری اصلی فیلم Aquaman تقریبا نزدیک به ۶ ماه به طول انجامیده است. اگر کمی به این مسئله دقت کنید متوجه می‌شوید که برنامه‌ریزی تیم تولید این اثر شباهت خیلی زیادی با پروژه اخیر کمپانی دی سی یعنی فیلم واندر وومن (Wonder Woman) دارد و فیلمبرداری اصلی این اثر هم تقریبا نزدیک به همین زمان به طول انجامیده بود. با این حال، بر خلاف پروژه تولیدات آثار قبلی که با شک و شبهه و شایعات مختلف در رابطه با کیفیت اثر همراه شده بود، می‌توان گفت که ما بر سر این پروژه دیگر با این شایعات و مسائل این‌چنینی روبه‌رو نشده‌ایم. تمام این‌ها می‌تواند به این دلیل باشد که جیسون موموآ در پنل فیلم لیگ عدالت در مراسم کامیک کان سن دیگو خیلی خوب درخشید و تریلر کوتاهی که از این اثر در آن مراسم به نمایش عموم درآمد توانست همه را متاثر کند و به‌طوری جلوی شایعه‌سازی‌های مختلف را بگیرد. 

حالا که مرحله فیلمبرداری و تولید به پایان می‌رسد، در آینده‌ای نزدیک مسیر تولید فیلم Aquaman به سمت مراحل فعالیت‌های مربوط به پس از تولید و بازاریابی و تبلیغات خود خواهد رفت. همان‌طور که می‌دانید هنوز تقریبا یک سال به اکران این اثر باقی مانده است؛ پس کمپانی برادران وارنر هنوز زمان خیلی زیادی دارد تا مجبور نباشد بلافاصله بعد از اتمام فیلمبرداری فیلم، به سراغ تدوین و ویرایش صحنه‌های ضبط‌شده برود. اما باید به این هم توجه داشت زمانی که وسایل مختلف و اسباب‌بازی‌های متنوعی از فیلم و شخصیت‌های آن عرضه شود، خیلی طول نمی‌کشد که طرفداران تریلر‌ها و تصاویر بیشتری را از این اثر درخواست کنند و این مسئله کاملا طبیعی است و نمی‌توان به آنها خورده گرفت. از آنجایی که فیلمبرداری این پروژه تقریبا یک ماه و نیم قبل از اکران فیلم لیگ عدالت به اتمام می‌رسد، تصور اینکه اولین تیزر رسمی از این اثر درست همزمان با اکران بزرگ‌ترین حضور شخصیت آکوامن روی پرده سینماها منتشر بشود دور از ذهن و غیرممکن نیست. اگر همزمان با آن منتشر نشد، به‌شدت امیدواریم که حداقل کمی بعد از آن در اختیار طرفداران قرار بگیرد.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Justice League برای اکران در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده