// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

ادریس البا بعید می‌داند که روزی نقش جیمز باند را بازی کند

ادریس البا، بازیگر سرشناس بریتانیایی سینما و تلویزیون اعتقاد دارد که بر خلاف باور عمومی، تهیه‌کنندگان جیمز باند هیچ‌گاه به صورت جدی به دنبال نقش‌آفرینی وی در این مجموعه نبوده‌اند.

ادریس البا با بازی در نقش موادفروشی به نام راسل بل در سریال بسیار موفق وایر (The Wire) محصول HBO بود که برای نخستین بار به شکل ویژه‌ای درخشید و به شهرت رسید. او در ادامه در فیلم‌های پرهزینه‌ی بسیاری همچون پرومته (Prometheus)، فراتر از پیشتازان فضا (Star Trek Beyond) و حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim) به ایفای نقش پرداخت و در چندین فیلم از دنیای سینمایی مارول، در نقش هایمدال ظاهر شد.

ریشه‌ی بریتانیایی البا در کنار جذابیت وی باعث شده که نام او در فهرست کاندیداهای بازی در نقش جیمز باند (James Bond) در فیلم‌های آینده‌ی مربوط به این شخصیت قرار بگیرد و در این میان، بسیاری از هواداران این مجموعه نیز از حضور وی به‌عنوان اولین جیمز باند رنگین پوست حمایت کرده‌اند. حتی عده‌ای نیز به‌طور قطع، البا را جیمز باند بعدی دنیای سینما می‌دانند. با این حال البا در مصاحبه‌ی اخیر خود با BuzzFeed، با بیان جملاتی طنزآمیز اشاره کرده که او هیچ‌گاه به‌طور جدی در بین گزینه‌های مد نظر تهیه‌کنندگان جیمز باند برای بازی در نقش این شخصیت قرار نداشته است:

من که فکر نمی‌کنم... اما شما حقیقتا باید این موضوع را از تهیه‌کنندگان کار سوال کنید. مثل این است که من گوشی را بردارم و بگویم: «سلام، من می‌خواهم نقش جیمز باند بعدی را بازی کنم! نه این ادریس است. الو؟» کسی با این موضوع موافق نیست.

البا قطعا اطلاعاتی در اختیار دارد که بر اساس آن ادعا می‌کند هیچ‌کدام از تهیه‌کنندگان جیمز باند علاقه‌ای به بازی وی در نقش این شخصیت ندارند، ولی اینکه او می‌گوید طرفداران جیمز باند نیز مخالف حضور وی هستند چندان حرف درستی نیست؛ چرا که همان‌طور که گفته شد، تعداد زیادی از هواداران این شخصیت پیش از بازگشت دنیل کریگ، خواستار حضور البا در این مجموعه بودند و هم‌اکنون نیز برای قسمت‌های بعدی، او را به گزینه‌های دیگری همچون تام هاردی و تام هادلستون ترجیح می‌دهند.

البا که یکی از بااستعدادترین بازیگران حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود، امسال در چندین فیلم سینمایی به نقش‌آفرینی پرداخته که تمامی آنها فیلم‌های پر حرف و حدیثی هستند. فیلم برج تاریک (The Dark Tower) با بازی وی و متیو مک کانهی علی‌رغم انتظارات بالا، ضمن واکنش منفی منتقدان با شکست تجاری همراه شد. البا در فیلم کوهستانی میان ما (The Mountain Between Us) به کارگردانی هانی ابواسعد فلسطینی، نقش پزشک جراحی را بازی کرده که پس از سقوط هواپیما، در کنار خبرنگاری با بازی کیت وینسلت در کوهستانی پوشیده از برف برای زنده ماندن تلاش می‌کند. این فیلم در ششم اکتبر (۱۴ مهر) سال جاری به نمایش عمومی درخواهد آمد.

idris elba

ادریس در فیلم بازی مالی (Molly's Game) نیز نقش وکیل یکی از ورزشکاران سابق آمریکایی به نام مالی بلوم را ایفا می‌کند که به‌صورت زیرزمینی به برگزاری مسابقات پوکر می‌پردازد. آرون سورکین که نویسندگی فیلم‌های مطرحی همچون چند مرد خوب (A Few Good Men)، مانیبال (Moneyball) و استیو جابز (Steve Jobs) را در کارنامه دارد و برای نوشتن فیلمنامه‌ی شبکه اجتماعی (The Social Network) نیز برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده است، با این فیلم برای نخستین بار وارد عرصه‌ی کارگردانی شده که احتمالا این اثر در فصل جوایز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. بازی مالی (Molly's Game) در تاریخ بیست و دوم نوامبر (۱ آذر) سال جاری به نمایش درخواهد آمد.

البا همچنین در فصل پنجم و احتمالا نهایی سریال لوتر (Luther) دوباره در نقش جان لوتر ظاهر خواهد شد. این فصل در قالب چهار قسمت، در سال ۲۰۱۸ از شبکه‌ BBC One پخش خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده