نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

در طرح اولیه بازی Fallout: New Vegas غول ها و موجودات جهش یافته هم قابل بازی بودند

فارگس ارکت، مدیرعامل استودیو آبسیدین، در مورد ایده‌های اولیه بازی Fallout: New Vegas و همکاری آن‌ها با بتسدا می‌گوید.

دو سال پس از اینکه بتسدا و استودیوی داخلی‌اش بازی Fallout 3 را در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه کردند، کمپانی با همکاری استودیو آبسیدین چهارمین نسخه اصلی سری Fallout یعنی بازی Fallout: New Vegas را ساخت و منتشر کرد.

درست مانند بازی Fallout 3، بازی Fallout: New Vegas هم موفقیت تجاری عظیم و واکنش بسیار مثبت منتقدان و بازیکنان را به دنبال داشت و بسیاری از رسانه‌ها و رویدادها جایزه بهترین بازی سال و بهترین بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۱۰ را به این بازی نقش‌آفرینی خوش‌ساخت اهدا کردند؛ بازی‌ای که ۱۲ میلیون نسخه فروخت.

با این حال، این بازی که در پی سی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 درخشید، اثری نبود که آبسیدین ابتدا قصد ساخت آن داشت. طبق گفته فارگس ارکت، مدیرعامل استودیو در مصاحبه اخیرش با یوروگیمر، بازی Fallout: New Vegas ابتدا سه نژاد قابل بازی داشت: انسان، غول و موجودات شدیدا جهش یافته. سپس بتسدا وارد عمل شد و از این استودیوی بریتانیایی درخواست کرد این بخش را عوض کند. ارکت به‌طور دقیق‌تر می‌گوید:

ابتدا ایده ما به این صورت بود که بازیکنان می‌توانستند از میان سه نژاد انسان، غول و موجودات شدیدا جهش‌یافته یکی از انتخاب کنند. بنابراین هدف اصلی این بود. با این حال بایستی تمامی سلاح و زره‌های بازی هم با این ایده کار می‌کردند. فراهم‌سازی امکان استفاده از تمامی آن‌ها توسط غول‌ها و موجودات جهش‌یافته طوری بود که بتسدا احساس کرد انجام این کار برای اعضای تیم تبدیل به کابوس خواهد شد. البته آن‌ها مستقیما به ما نه نگفتند، اما با لحنی محکم گفتند: «واقعا پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید.»

در ادامه ارکت گفت با توجه به اینکه بسیاری از اعضای آبسیدین در واقع اعضای سابق استودیوی فقید Black Isle (سازنده نسخه اول و دوم Fallout) بودند، بتسدا هنگامی که با پیشنهاد ساخته شدن یک نسخه جدید در سری توسط آبسیدین مواجه شد، تقریبا بلافاصله موافقت کرد. وی افزود ایده و مسیر توسعه اولیه بازی فقط سه صفحه بود و ابتدا قرار بود نام بازی Fallout: Sin City باشد، اما این نام به سرعت تبدیل به Fallout: New Vegas شد.

و اما در انتخاب مورد مکان رخ دادن رویدادهای بازی، با توجه به اینکه بتسدا گیمز در نسخه سوم، ساحل شرقی آمریکا را مکان بازی در نظر گرفته بود، آبسیدین تصمیم گرفته بود به غرب آمریکا برود. ارکت در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد تصمیم تیم برای انتخاب مکان بازی ارائه داد:

ابتدا یکی از اعضای تیم ایده نیو رینو را مطرح کرد، اما سپس با ایده وگاس مواجه شدیم و تصمیم گرفتیم از آن استفاده کنیم. 

بازی Fallout: New Vegas علاوه بر کامپیوتر و کنسول‌های نسل هفتم، از طریق قابلیت Backward Compatibility برای ایکس باکس وان هم در دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده