نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

زومجی؛ حامی رسانه‌ای نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌ های دیجیتال

پیشرفت بازی‌های ویدیویی در ایران و استفاده مثبت از آن مشهود است و یکی از اصلی‌ترین علائم آن هم برگزاری نخستین کنفرانس تحقیقاتی در حوزه بازی‌های دیجیتال است. 

کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، Digital Games Research Conference یا به اختصار DGRC، بزرگ‌ترین کنفرانس ایرانی با محوریت بازی‌های دیجیتال است و ماموریت خود را روی گسترش شبکه پژوهشگران این حوزه در رشته‌های مختلف،‌ از علوم فنی و مهندس، پزشکی و هنر گرفته تا علوم انسانی عنوان کرده تا با خلق هسته‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، دانش تولید شده را به صنعت منتقل کند. 

پیش از این در گزارش زومجی از نشست خبری این کنفرانس از رویکردهای آن مطلع شدید. این رویداد با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی این صنعت در ایران،‌ دانشگاه علم و صنعت ایران و مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) به عنوان دبیرخانه این کنفرانس برگزار خواهد شد. 

اولین دوره DGRC قرار است تا در سال ۲۰۱۷ با عنوان «کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها» با همکاری دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود و در محورهای اصلی اقتصاد، مدیریت و کسب‌وکار، ابعاد رفتاری و اجتماعی، گرافیک رایانه‌ای، هوش مصنوعی، جنبه‌های فنی، الگوریتم‌‌ها و معماری‌ها، پردازش، بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی، تعامل‌پذیری و هنر و طراحی، دانش پایه نظری را از طریق پذیرش مقالات حائز صلاحیت، برگزاری پانل‌‎ها، کارگاه‌ها و برقراری ارتباط میان پژوهشگران و صنعت بسط می‌دهد. اختتامیه این کنفرانس در ۲ آذرماه ۱۳۹۶ در دانشگاه علم و صنعت خواهد بود.

علاقه‌مندان به آثار ارسال و شرکت در این کنفرانس تا ۳۱ شهریور فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارسال کنند. 

زومجی هم به عنوان پرمخاطب‌ترین رسانه سرگرمی فارسی‌زبان، بخشی از رسالت خود را اعتلای فرهنگ و صنعت بازی‌های ویدیویی در ایران می‌داند و به عنوان حامی رسانه‌ای این کنفرانس، تا روز اختتامیه آن، شما را در جریان رویکردها و رویدادهای این کنفرانس تحقیقاتی قرار خواهد داد. این رشته خبرها و مقالات می‌توانند به کمک کاربران بازی‌ساز و بازی‌دوست زومجی آمده و آن‌ها را بیشتر در جریان چنین رویدادهای مثبت و قابل اهمیتی قرار دهد. 

پوستر نخستین دوره کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده