// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳

پردازنده های A11 Bionic اپل برای بازی‌های سه‌بعدی مناسب خواهند بود

در جریان کنفرانس خبری اپل و رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های این کمپانی، اعلام شد که A11 Bionic برای بازی سه بعدی طراحی شده است.

شب گذشته در جریان کنفرانس خبری اپل، گوشی‌ موبایل آیفون 8، آیفون 8 پلاس و گوشی موبایل آیفون 10 (iPhone X) معرفی شدند و مشخص شد که از پردازنده‌های A11 Bionic در ساختار آن‌ها استفاده شده است.

طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، نسل جدید پردازنده‌های اپل دارای ۶ هسته ۶۴ بیتی و در کل قوی‌ترین چیپ پردازنده‌ای که تا به حال برای گوشی‌های موبایل طراحی شده، هستند. در ساخت پردازنده A11 Bionic از ۴.۳ میلیارد ترانزیستور استفاده شده است.

از این ۶ هسته، دو هسته به عنوان هسته‌های کارایی (۲۵ درصد سریع‌تر از پردازنده A10) و چهار هسته به عنوان هسته‌های کارایی بالا (۷۰ درصد سریع‌تر از پردازنده A10) در این گوشی‌های موبایل قرار گرفته‌اند. همچنین نسل جدید پردازنده اپل دارای نسل دوم کنترل عملکرد است که ۷۰ درصد سرعت کارهای چند وظیفه‌ای را افزایش می‌دهد.

اما نکته اصلی پردازنده A11 Bionic اینجا است که صنعت بازی‌های سه بعدی را هدف قرار گرفته است. در ادامه گفته شده که این پردازنده برای بازی سه بعدی به همراه استفاده از ویژگی Metal 2 API (ویژگی است که به لطف آن می‌توانید دسترسی نزدیکی به واحد پردازش گرافیکی داشته باشید و با تغییرات آن، از نهایت قدرت GPU استفاده کنید) طراحی شده است. همچنین در جریان این معرفی شاهد اجرای بازی Final Fantasy XV: Pocket Edition بودیم که از این ویژگی‌ها استفاده خواهد کرد.

جدای از این موارد، پردازنده A11 Bionic به خوبی با واقعیت افزوده سازگار است. برای استفاده از A11 Bionic در واقعیت افزوده، پردازنده حکم شناساگر محیط و صحنه‌هایی را دارد که در آن قرار گرفته‌اید و بخش پردازش گرافیکی، وظیفه رندر کردن این موارد و ارائه یک گرافیک واقعی با نرخ فریم ۶۰ را دارد. همچنین نورپردازی‌ها نیز در این حالت کاملا واقع گرایانه خواهند بود.

همچنین زمانی که اپل در حال معرفی واقعیت افزوده و ویژگی‌های آن روی گوشی‌های ذکر شده بود، شاهد بازی Warhammer 40,000: Freeblade و بازی The Machines بودیم. در بازی The Machines می‌توانید تمام صحنه مبارزه را مشاهده کرده که از ۱.۲ میلیون چند ضلعی در ساختار آن استفاده شده و دارای تکسچرهای 4K است. بازی موبایل The Machines به صورت انحصاری در اختیار iOS بوده و به صورت کامل با واقعیت افزوده هم‌خوان است.

گوشی موبایل آیفون 8 امروز عرضه خواهد شد و ۶۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و کمتر از دو ماه بعد، گوشی موبایل آیفون ایکس در تاریخ ۱۲ آبان ماه (سه نوامبر) با قیمت ۹۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

ویژگی پردازنده A11 Bionic

ویژگی پردازنده A11 Bionic

ویژگی پردازنده A11 Bionic

ویژگی پردازنده A11 Bionic

ویژگی پردازنده A11 Bionic


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده