// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

AMC سریالی را با موضوع جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» می‌سازد

شبکه‌ی AMC یک مجموعه‌ی تلویزیونی را با موضوع جنبش Black Lives Matter و رفتار خشونت‌آمیز و نژادپرستانه نیروهای پلیس آمریکا تولید خواهد کرد.

شبکه‌ی AMC در نظر دارد مجموعه‌ای تلویزیونی را با محوریت جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» (Black Lives Matter) و بر اساس کتاب غیر داستانی «آنها نمی‌توانند همه ما را بکشند» (They Can’t Kill Us All)، نوشته‌ی وسلی لاوری، تولید کند. لاتویا مورگان (Shameless) علاوه بر نویسندگی فیلمنامه‌ی این سریال، به همراه برد وستون (Bad Santa) و استودیوی مستقل وی با نام Makeready، تهیه‌کنندگی کار را بر عهده خواهند داشت.

جنبش سیاهپوستان مهم است در ابتدا توسط جامعه‌ی سیاهپوستان آمریکایی و با هدف مقابله با رفتار خشونت‌آمیز و نژادپرستانه‌ی پلیس علیه سیاهپوستان تشکیل شد و با هشتک #BlackLivesMatter کار خود را در محیط مجازی آغاز کرد. پس از تیراندازی افسران پلیس سفیدپوست به تریوان مارتین ۱۷ ساله در فوریه ۲۰۱۲ و مایکل براون ۱۸ ساله در آگوست سال ۲۰۱۴ که در شهرهای سنفورد و فرگوسن رخ داد و در ادامه، در پی تبرئه شدن قاتلان، تظاهرات گسترده‌ای در ایالت‌های مختلف آمریکا به پا شد که تمام معترضان آن خواستار مقابله با فساد پلیس و سیستم قضایی بودند. این جنبش در حال حاضر نیز به کار خود ادامه می‌دهد و دامنه‌های آن به کشورهای دیگر همچون انگلستان، کانادا و استرالیا نیز کشیده شده است.

Black Lives Matter

آمازون به‌عنوان توزیع‌کننده‌ی کتاب «آنها نمی‌توانند همه ما را بکشند» درباره‌ی این اثر می‌نویسد:

وسلی لاوری، نویسنده‌ی واشنگتن پست برای انجام بیش از صدها مصاحبه در طول حدود یک سال، ابتدا از فرگوسن در ایالت میزوری به کلیولند در ایالت اوهایو رفت و در ادامه با سفر به چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی و بالتیمور در ایالت مریلند در نهایت به شهر فرگوسن بازگشت. او بدین وسیله سعی داشت تا بخشی از شرایط دشوار زندگی در زیر فشار شدید نیروهای پلیس را در گوشه و کنار آمریکا به تمام مردم این کشور منعکس کند.

برای درک عمق فاجعه‌ی مرگ افرادی همچون مایکل براون و نشان دادن خشونت شدید نیروهای پلیس، لاوری با خانواده‌ی براون و خانواده‌های قربانیان دیگر رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه به گفتگو می‌نشیند. او با مطرح کردن این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید از دست رفتن جان هر فرد به معنای از دست رفتن یک ملت است به بررسی چندین دهه رفتار نژادپرستانه‌ی نیروهای پلیس در کنار زیرساخت‌های غلط، نظام آموزشی شکست‌خورده و معضل نبود شغل برای سیاهپوستان می‌پردازد.

وسلی لاوری کتاب خود را با عنوان کامل آنها نمی‌توانند همه ما را بکشند: فرگوسن، بالتیمور و عصری جدید در جنبش عدالت نژادی (They Can't Kill Us All: Ferguson, Baltimore, and a New Era in America's Racial Justice Movement) در اواخر سال ۲۰۱۶ منتشر کرد که در ادامه این اثر، جایزه ی پولیتزر را به‌عنوان معتبرترین جایزه‌ی روزنامه‌نگاری در آمریکا، در بخش بهترین گزارش ملی برای وی به ارمغان آورد.

Black Lives Matter

به گزارش لاوری و همکارانش در واشنگتن پست، تعداد ۹۹۵ نفر در سال ۲۰۱۵ در آمریکا بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس جان خود را از دست داده‌اند که از میان آنها ۴۹۷ نفر سفیدپوست، ۲۵۹ نفر سیاهپوست، ۱۷۲ نفر از کشورهای لاتین، ۳۸ نفر از سایر نژادها و ۲۹ نفر نیز ناشناس بودند. در سال ۲۰۱۶ نیز تعداد ۹۶۳ نفر به دست افراد پلیس کشته شده‌اند که ۴۶۶ نفر از آنها سفیدپوست و ۲۳۳ نفر سیاهپوست بودند. این در حالی است که آمار سال جاری تا به امروز ۶۹۵ نفر بوده است که ۱۵۲ نفر از آنها سیاهپوست هستند.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده