نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

ادریس البا درباره آینده سریال The Dark Tower می‌گوید

بر اساس گفته‌های اخیر ادریس البا و بازخوردهایی که فیلم The Dark Tower دریافت کرد، به نظر می‌رسد که در حال حاضر نسخه سریالی آن در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

ادریس البا اخیرا در گفتگویی اذعان کرد که هیچ اطلاعات و نظری درباره آینده سریال برج تاریک (The Dark Tower) ندارد و مطمئن نیست که در آینده‌ای نزدیک چه بر سر این مجموعه تلویزیونی خواهد آمد. برج تاریک از سری کتاب‌های حماسی فانتزی نویسنده محبوب یعنی استفن کینگ است. The Dark Tower داستان تفنگ‌داری افسانه‌ای به نام رولاند دسچین را حکایت می‌کند که به‌شدت تلاش می‌کند تا بتواند به برج مهم قصه دست پیدا کند؛ در حالی که در همین حین و در راه رسیدن به برج مورد نظرش، در مبارزه‌ای با دشمن، یعنی مرد سیاه‌پوش (The Man In Black) گیر افتاده است و باید مبارزه‌اش را تمام کند تا بتواند به راه خود ادامه دهد.

در مصاحبه‌ای که به‌تازگی ادریس البا با گزارشگر سایت خبری Mashable در رابطه با همکاری‌اش با Project Literacy انجام داده، توضیح داد که به خاطر برخوردهای مختلفی که نسبت به فیلم برج تاریک صورت گرفته، معلوم نیست که آینده این پروژه به چه صورت باشد و اطلاعات و نظر خاصی درباره وضعیت فعلی قسمت‌های بعد این سری فیلم و آینده آنها ندارد. او در ادامه عنوان کرد که این داستان، نسخه خلاصه‌شده و کوچک داستان اصلی است که سعی دارد محتوای هشت کتاب و یک رمان را با یک قصه کوتاه پوشش دهد. سال‌های زیادی بود که کارگردانان مختلف و نویسندگان بااستعداد قصد داشتند یک نسخه سینمایی از این داستان بسازند و روی پرده سینماها اکران کنند، اما زمانی که با حجم و اندازه حجیم این قصه روبه‌رو می‌شدند که باید آن حجم داستان را به یک فیلمنامه تبدیل می‌کردند، باعث می‌شد که شکست بخورند و از این پروژه کنار بکشند. حتی در یک برهه از زمان، ران هاوارد، کارگردان نسخه سینمایی برج تاریک، در برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بود تصمیم داشت که یک نسخه سینمایی و یک نسخه تلویزیونی از این داستان را به طور همزمان بسازد و مراحل تولید آن را پیش ببرد، اما ریسکی که در این تولید همزمان وجود داشت باعث شد اکثر استودیوها نگران شوند و این پروژه را قبول نکنند. در نهایت کمپانی سونی تولید فیلم The Dark Tower را تقبل کرد و نسخه سینمایی آن را که ادریس البا و متیو مک کانهی در آن هنرنمایی می‌کردند، در سال جاری به روی پرده‌های اکران برد، اما آن‌طور که می‌رفت از این فیلم استقبال نشد و نه‌تنها فروش خیلی پایینی را نسبت به سطح انتظار به دست آورد، بلکه از منتقدان هم امتیازهای خیلی ضعیفی دریافت کرد. با این تفاسیر و با وضعیتی که این نسخه از فیلم برج تاریک به وجود آورد، آینده‌ی سریال و قسمت‌های بعدی احتمالی آن را در پرده‌ای از ابهام قرار داد. به‌گفته البا:

درست است، اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم که در حال حاضر واقعا هیچ چیزی نمی‌دانم. من درباره مجموعه تلویزیونی می‌دانم و از اینکه ما دقیقا از کجا با آن همراه می‌شویم مطمئن نیستم، اما نمی‌توانم به‌طور دقیق و قطعی بگویم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. همان‌طور که می‌دانید، فیلم انتقادها و بازخوردهای مختلفی را در بر داشت و آن‌طور که من خبر دارم، برخی‌ها آن را دوست داشتند و فکر می‌کنم برخی هم از آن بدشان آمده بود. پس چه کسی می‌داند که با این تفاسیر در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

The Dark Tower

زمانی یک منتقد می‌تواند درباره فیلم‌های اقتباسی که بر اساس داستان‌های استفن کینگ ساخته شده، مخصوصا فیلم برج تاریک، نظرات منفی بدهد که خودش با توجه به داستان حجیم و سنگینی مانند داستان The Dark Tower اقدام به ساخت فیلمی این‌چنینی بکند و بتواند اثر خوبی از آن دربیاورد

همچنین این بازیگر در ادامه مصاحبه خود به سختی اقتباس آثار سنگین و حجیم استفن کینگ اشاره و اعلام کرد که به همین دلیل است که انتقادهای بد را به دل نمی‌گیرد. ادریس البا در این‌باره توضیح داد:

به هر حال، شما هر کاری هم که بکنید و تمام تلاش خود را هم بکنید، باز هم در نهایت نظرات افراد مختلف است و هرکس نظر خاص خودش را دارد. این کاملا عادی است و کسی از این مسئله ناراحت نخواهد شد. اگر شما اطلاعاتی درباره ادبیات داشته باشید و کتاب برج تاریک را خوانده باشید متوجه می‌شوید که هضم کردن و خلاصه کردن داستانی مانند آن می‌تواند سخت باشد. همچنین این داستان خیلی سختی برای اقتباس کردن است. تا زمانی که یکی از آن منتقدان نیاید و این کتاب‌ها و داستان آنها را اقتباس نکند و نتواند اثر خوب و موفقی را دربیاورد، قصد ندارم به هیچ‌کدام از انتقاد‌ها و بازخوردهای بد و منفی گوش بدهم.

در کل، اگرچه این فیلم بازخورد ضعیفی را از سمت طرفداران و منتقدان دریافت کرد، اما می‌توان گفت که به همان اندازه هم نقدهای خوب و مثبت دریافت کرد که بخش اعظمی از آنها متعلق به عملکرد خود ادریس البا و ستایش بازی او در این نقش بود. در حال حاضر این فیلم در سایت راتِن تومِیتوز در وضعیت ۱۶ درصد محبوبیت قرار دارد و علی رغم اینکه بودجه آن خیلی کم بوده و تلاش شده که با هزینه کم این فیلم ساخته شود، اما باز هم نتوانسته موفقیت و فروش چندان خوبی را در باکس آفیس به دست بیاورد. همین موضوعات مختلف، آینده نسخه سریال The Dark Tower را در پرده‌ای از ابهام قرار می‌دهد و همین که ادریس البا هم اعلام کرد که درست نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد اصلا نشانه‌ی خوبی نیست.

همان‌طور که می‌دانید فیلم آن (It) که به‌تازگی اکران شده و ما می‌بینیم که روز به روز بیشتر از قبل فروش بلیط سینماها را از آن خود می‌کند و به نوبه‌ی خود و در ژانر خود رکوردهای زیادی را به دست آورده، هیجان طرفداران را برای دیدن آثار اقتباسی بر اساس کتاب‌های استفن کینگ، مانند فیلم بازی جرالد (Gerald’s Game) و سریال کسل راک (Castle Rock) که در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شوند، بیشتر می‌کند. با این اوصاف شاید باز هم شانس کمی برای The Dark Tower وجود داشته باشد که حال یا به صورت مجموعه تلویزیونی یا در نسخه سینمایی دوباره به نمایش عموم دربیاید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده